Itsepalvelukassoilla tuntee olevansa enemmän suurennuslasin alla kuin normikassoilla.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää. Ruokapaikoissa sama juttu. Kohta varmaan luovutaan siivoojistakin ja laitetaan firman työntekijöille kiertävä siivousvuoro 🙄
Yhdessäkään ruokapaikassa missä olen ollut töissä ei ole siivoojaa,henkilökunta siivoaa vessoista lähtien kaiken.
Käytän aina itsepalvelukassoja kun ne on aina tyhjillään ja normikassoille jonoa. Mutta en ole koskaan törmännyt mihinkään satunnaistarkastukseen. Mitä siinä sitten tarkastetaan? Sehän pitäisi olla vasta kun asiakas on maksanut ja pakannut ja poistumassa, muutenhan voi valehdella aikoneensa piipata tuotteen jonka aikoi jättää piippaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse on pitänyt tankata autokin jo ainakin 30 vuotta. Yhyy. Ei juokse enää bensapoika tankkaamaan ja pesemään tuulilasia. Ihan itsepalveluna joutuu ne tekemään.
Shellillähän on se palvelu,avulias bensapoika aina hyökkäämässä.Siksi taatusti vältän Shelliä.
Onko tuo nyt ihmekään, itsepalvelukassojen kautta pöllitään päivittäin tavaraa, osa jää kiinni, osa ei.
Jaa. Siinähän kyttäävät, ei kiinnosta. Mutta auta armias, jos tarvitset myyjää hyväksymään jonkun tuotteen, niin silloinhan niitä ei ole missään!
Tietysti niitä valvotaan tarkasti, koska varastaminen on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on (tässäkin asiassa) taukki maa: alkoholia ei saa ostaa itsepalvelukassalta. Esim. viimeksi kun olin Britanniassa, iän tarkastus oli hoidettu niin, että kun skannasin olutpullon, laite kutsui paikalle myyjän, joka vilkaisi keski-ikäistä naamaani ja kuittasi, että osto ok. Eli iän valvonta toimii kyllä. Mutta eihän Suomessa mitään voi tehdä helpommalla.
ÖÖÖÖ... Ihan samalla tavalla se toimii cittarissa 🤦🏼♀️
Tuskin kaikkialla on samanlaista. Meidän cittarissa ei edes ole pikakassoja. Eikä Prismassakaan. Ei missään koko kaupungissa. Lähin on Ikeassa, tunnin matkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, siinä näkyy kaikkien pikakassojen ostokset. Tämä näyttö on ensisijaisesti olemassa sitä varten, että saa poistettua tuotteen, jos vaikkapa asiakas on skannannut sen vahingossa kahteen kertaan. Lisäksi saa mitätöityä kuitin, jos asiakas päättääkin siirtyä minun kassalle. ( Esim. alkoholiostoksia, "punalaputettuja" tuotteita...)
Aika alkeellista, jos asiakas itse ei voi poistaa tuplaskannausta. Ja ettei alkoholiostoksia voi maksaa pikakassalla.
Ikärajavalvonta edellyttää että ilman myyjän kuittausta itsepalvelukassalla ei voi myydä esimerkiksi alkoholia. Jos kauppa on sellainen että itsepalvelukassoja valvova myyjä on samalla myös tavallisella kassalla niin yleensä näiden erityistilanteiden kanssa on mentävä kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina itsepalvelukassoja kun ne on aina tyhjillään ja normikassoille jonoa. Mutta en ole koskaan törmännyt mihinkään satunnaistarkastukseen. Mitä siinä sitten tarkastetaan? Sehän pitäisi olla vasta kun asiakas on maksanut ja pakannut ja poistumassa, muutenhan voi valehdella aikoneensa piipata tuotteen jonka aikoi jättää piippaamatta.
Luonnollisestikin tarkastus on maksun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, siinä näkyy kaikkien pikakassojen ostokset. Tämä näyttö on ensisijaisesti olemassa sitä varten, että saa poistettua tuotteen, jos vaikkapa asiakas on skannannut sen vahingossa kahteen kertaan. Lisäksi saa mitätöityä kuitin, jos asiakas päättääkin siirtyä minun kassalle. ( Esim. alkoholiostoksia, "punalaputettuja" tuotteita...)
Aika alkeellista, jos asiakas itse ei voi poistaa tuplaskannausta. Ja ettei alkoholiostoksia voi maksaa pikakassalla.
Ikärajavalvonta edellyttää että ilman myyjän kuittausta itsepalvelukassalla ei voi myydä esimerkiksi alkoholia. Jos kauppa on sellainen että itsepalvelukassoja valvova myyjä on samalla myös tavallisella kassalla niin yleensä näiden erityistilanteiden kanssa on mentävä kassalle.
Eli on alkeellista.
Kun käyn kaupassa haluan tavata kassaihmisen enkä mitään käytävän päässä seisovaa kylää.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on (tässäkin asiassa) taukki maa: alkoholia ei saa ostaa itsepalvelukassalta. Esim. viimeksi kun olin Britanniassa, iän tarkastus oli hoidettu niin, että kun skannasin olutpullon, laite kutsui paikalle myyjän, joka vilkaisi keski-ikäistä naamaani ja kuittasi, että osto ok. Eli iän valvonta toimii kyllä. Mutta eihän Suomessa mitään voi tehdä helpommalla.
Ja sinä taukki et vain osaa ostaa alkoholia suomen pikakassoilta. Ihan samalla skannilla menee kuin "viimeksi Britanniassa" 😄. Pysy siellä.
Mua ei haittaa. Ei tarvitse kauan jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään itsepalvelukassoista ja käytän ainoastaan niitä. Eniten ärsyttävät itsepalvelukassoja taivastelevat tupeksijat, jotka eivät osaa käyttää niitä. Ei ole iästä kiinni.
Koen ns kyttäävät myyjät mukavampina ja avuliaampina kuin perinteiset kassat. Se on uskomaton vauhti, millä myyjä tulee paikalle jos hiukankin tulee ongelmia laitteiden kanssa.
Ja miksi itketään sitä, että viedään ihmisiltä työpaikat? Kuinka moni hakee niihin hommiin? Jatkuva pula myyjistä ja kassoista, niin pakkohan sitä ongelmaa on eliminoida jollakin.
Pula myyjistä? Heitä on yhdessä kaupassa niin monta, että lähes kaikilla voi olla vajaat tunnit...
Pula vakituisesti asettuvista työntekijöistä. Suurin osahan on siellä vain läpikulkumatkalla opintojen yms ohella.
Erityisesti ne alusvaateostokset, vessapaperit ja kondomit ovat vaikeita kun ihmiset tuijottavat ja kuiskivat osoitellen sormillaan ja kuvaten someen.
Itse käytän aina noita itsepalvelukassoja. Niissä on kiva sujauttaa jotain tuotteita maksamatta kassiin. Usein juuri jotain hemmottelutuotteita kuten namia, herkkuja tai limssaa.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti ne alusvaateostokset, vessapaperit ja kondomit ovat vaikeita kun ihmiset tuijottavat ja kuiskivat osoitellen sormillaan ja kuvaten someen.
Mitä sitten? Onko sinusta jotenkin noloa ostaa edellä mainittuja vai miksi tuo sinua hävettää?
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää. Ruokapaikoissa sama juttu. Kohta varmaan luovutaan siivoojistakin ja laitetaan firman työntekijöille kiertävä siivousvuoro 🙄
Veljeni asuu ja on töissä Genevessä ja siellä on mieletön ero palvelussa ja siistiä, järjestelmällistä, kaikki toimii ja pelaa hienosti aina. Kun menee vaikka lounaan tai aamupalan syömään mihin vain kahvilaan tms. ravitsemuspaikkaan niin heti kun istuu pöytään tulee valkoiseen paitaan ja kravattiin pukeutunut siisti mies kysymään mitä mitä saisi olla ja ruoka ja juoma tuodaan pöytään ja lasku maksetaan pöydässä. Hieman erilaista kuin Suomessa mennä jonnekin ABC:lle ottaen ruuat itsepalvelu-noutopöydästä tms.
No eipä ole ikinä kukaan kytännyt. Taitaa olla pääkopassa vaan vikaa.
Käyn ruokaostoksilla jonkunasteisesti ryytyneessä mielentilassa ja haluan vaan latoa ne ostokset hihnalle ja sitten rauhassa kaukalosta kasssiin enkä yrittää taiteilla pienillä itsepalvelukassoilla.