Itsepalvelukassoilla tuntee olevansa enemmän suurennuslasin alla kuin normikassoilla.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Käytän mielelläni itsepalvelukassoja, jos en maksa Enenred-kortilla, johon tarvitaan kuittaus.
Palvelu on aina ollut hyvää.
N 54
Edenred toimii myös. Lopussa tulee myyjäkutsu allekirjoitusta varten. Ja tämä jättää systeemiin porsaanreiän jota en paljasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla varma, että takahuoneessa tekemiäsi seurataan valvontakameroista silmä tarkkana valmiina syöksymään kimppuusi jos yrität jotain.
Kerran jätin marketissa tyhjän ostoskorin sovituskoppiin. Vastassa oli vartija ja vietiin takahuoneeseen epäilyttävän käytöksen vuoksi.
Missä kaupassa???
citymarket.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää. Ruokapaikoissa sama juttu. Kohta varmaan luovutaan siivoojistakin ja laitetaan firman työntekijöille kiertävä siivousvuoro 🙄
Miksi tää vetää alapeukkua niin paljon? Asiahan on juuri niin kuin kirjoittaja sanoi. Kaikki hommat mitkä vaan on mahdollista siirretään asiakkaan harteille jotta pystytään säästään kuluissa.
Itse asioisin mielelläni kaupassa jossa ostokset pakataankin puolestani, se on sitä palvelua.
Niinpä niin! Ne MUUT ihmiset saavat tehdä niitä alentavia ja mekaanisia hommia! Minähän olen HERRA!
En ole tuntenut ahdistusta itsepalvelukassalla. Eikä tarvitsekaan:en varasta.
Voihan ne duunarit olla siinä myös neuvomassa, ei heidän ainoa tehtävä ole "kytätä".
Menen aina itsepalveluun jos palvelussa menisi kauemmin.
Olen kaksi vuotta käyttänyt pelkästään itsepalvelukassoja eikä koskaan ole ollut fiilistä, että joku kyttää. Jos ongelmia on ollut laitteen kanssa niin henkilökunta on asiallisesti auttanut. Koskaan eivät ole tehneet ” satunnaistarkastusta”. Itsellä pelkkää positiivista näistä ja toivottavasti normaaleja kassoja korvataan enemmän näillä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti kerran kun olin ostamassa sekä itselle että työpaikalle ja maksoin ostokset erikseen. Omien ostosten kanssa tuli ongelma ja jouduin pyytämään myyjän paikalle. Hän huomasi korissa olevat pari tavaraa ja kysyi syyttävään sävyyn "mitäs ne nuo on". Ihan kuin olisin ollut varastamassa niitä.
Toisen kerran ostin tarjouskahvia kahdessa erässä (2/talous). Myyjä tuli huomauttamaan, että saa ostaa vain 2 tarjoushintaan. Sanoin, että nämä toiset 2 on toiselle taloudelle.
Onko sulla käyttöoikeus toisen talouden korttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän mielelläni itsepalvelukassoja, jos en maksa Enenred-kortilla, johon tarvitaan kuittaus.
Palvelu on aina ollut hyvää.
N 54
Edenred toimii myös. Lopussa tulee myyjäkutsu allekirjoitusta varten. Ja tämä jättää systeemiin porsaanreiän jota en paljasta...
Maksan kassalla, jossa on myyjä. En halua juoksuttaa myyjää toiselta kassalta.
Epärehellisyys ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Viron Selvereissä (ja saman ketjun Kaubamajojen ruokakaupoissa) on näppärä systeemi. Kauppaan mennessä vilautetaan koneelle kanta-asiakaskorttia ja telineestä otetaan piippauskapula mukaan. Ostettavat tavarat piipataan kerätessä ja laitetaan kärryyn tai vielä mieluummin kassiin saman tien. Itsepalvelukassalla käydään vain maksamassa.
Niin kätevää.
onhan tuo systeemi käytössä suomessakin. ainakin meidän prismass
Alan käyttämään heti tavallisia kassoja, kun kesätyöntekijä Prismassa ja Citymarketissa on yhtä nopea kuin Lidlin kassat. Hermo menee tavaroita odotellessa kun edellä mainittujen kassat ovat kuin hidastetusta elokuvasta.
Mä käytän ipkassaa vain, jos tavallinen on täysin tukossa. Muuten en näe syytä tehdä hommaa, jonka tekemisestä maksetaan toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viron Selvereissä (ja saman ketjun Kaubamajojen ruokakaupoissa) on näppärä systeemi. Kauppaan mennessä vilautetaan koneelle kanta-asiakaskorttia ja telineestä otetaan piippauskapula mukaan. Ostettavat tavarat piipataan kerätessä ja laitetaan kärryyn tai vielä mieluummin kassiin saman tien. Itsepalvelukassalla käydään vain maksamassa.
Niin kätevää.
onhan tuo systeemi käytössä suomessakin. ainakin meidän prismass
No kiva. Meidän Prismassa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän ipkassaa vain, jos tavallinen on täysin tukossa. Muuten en näe syytä tehdä hommaa, jonka tekemisestä maksetaan toiselle.
Köyhät kyykkyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kyykkyyn!
Höpöhöpö. Tämä on niitä harvoja kohtia, jossa arjessa saa palvelua ilman lisämaksua. Tekemistä on ihan tarpeeksi muutenkin, miksi pitäisi hoitaa kaikki itsepalveluna?
Mulle jonottomuus on parasta palvelua. Eli sellainen kassa mulle jossa ei tarvitse jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kyykkyyn!
Höpöhöpö. Tämä on niitä harvoja kohtia, jossa arjessa saa palvelua ilman lisämaksua. Tekemistä on ihan tarpeeksi muutenkin, miksi pitäisi hoitaa kaikki itsepalveluna?
Outoa. Minä menen kauppaan, jotta saisin tavaroita. Sinä menet kauppaan, jotta voisit tylyttää muita ihmisiä. Säälittävää...
Ettekö te urpot tajua, että kaupan ala ajaa noi itsepalvelukassat väkisin läpi! Kun nyt kassalinjastolla muutama itsepalvelukassa ja loput tavallisia kassoja, vuoden parin kuluttua on enää pari tavallista kassaa ja loput itsepalvelukassoja. Kun tavalliset kassat pidetään sopivasti aliresursoituna pitkine jonoineen, pakkohan niihin itsepalvelukassoihin on siirtyä. Ja sitten jossain vaiheessa tavalliset kassat poistetaan tarpeettomina, kun ”kuluttajat ovat siirtyneet käyttämään itsepalvelukassoja”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää. Ruokapaikoissa sama juttu. Kohta varmaan luovutaan siivoojistakin ja laitetaan firman työntekijöille kiertävä siivousvuoro 🙄
Miksi tää vetää alapeukkua niin paljon? Asiahan on juuri niin kuin kirjoittaja sanoi. Kaikki hommat mitkä vaan on mahdollista siirretään asiakkaan harteille jotta pystytään säästään kuluissa.
Itse asioisin mielelläni kaupassa jossa ostokset pakataankin puolestani, se on sitä palvelua.
Niinpä niin! Ne MUUT ihmiset saavat tehdä niitä alentavia ja mekaanisia hommia! Minähän olen HERRA!
Täh? Mikä on ongelmasi? Kukaan ei pakota tekemään työtä jota inhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mikä on ongelmasi? Kukaan ei pakota tekemään työtä jota inhoaa.
Hahahahahahahahahahaha!
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te urpot tajua, että kaupan ala ajaa noi itsepalvelukassat väkisin läpi! Kun nyt kassalinjastolla muutama itsepalvelukassa ja loput tavallisia kassoja, vuoden parin kuluttua on enää pari tavallista kassaa ja loput itsepalvelukassoja. Kun tavalliset kassat pidetään sopivasti aliresursoituna pitkine jonoineen, pakkohan niihin itsepalvelukassoihin on siirtyä. Ja sitten jossain vaiheessa tavalliset kassat poistetaan tarpeettomina, kun ”kuluttajat ovat siirtyneet käyttämään itsepalvelukassoja”.
Hyvä!
Ja samaa valitusta oli varmaan silloin kun siirryttiin itsepalvelukauppoihin - vs ne jossa tuotteet pyydettiin tiskiltä. Että ihan itse pitää kävellä ja kerätä tuotteet!
Itse maksaminen on huomattavasti nopeampaa kuin kassan kautta jonottaminen. Kyseessä on palvelun PARANTUMINEN, ei heikentyminen.