Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa opintolainan kummittelu, kanssa velallisia?

Vierailija
10.01.2020 |

Otin hölmöyksissäni ja köyhyydessäni opintolainaa (10 000 e) kaksi vuotta sitten aloittaessani opintoni. Esikoiseni ilmoitti tulostaan kesken opintojen ja opintoni jäivät tauolle. Olin unohtanut koko lainan olemassaolon, kunnes sain tänään pankistani ensimmäisen eräpäivän tälle kuulle. Hädissäni laitoin pyyntöä lyhennysvapaasta vuodeksi.

Tämä opintolainani takaisinmaksu vesittää nyt täydellisesti aikomukseni pysyä kotona vielä tulevat kaksi vuotta. Eihän minulla ole mitenkään laittaa 120 e/kk velkani maksuun. :(

Ahdistaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako niitä lainoja ottaa ja lapsia tehdä jos ei ole varaa maksaa ja elättää?

Köyhille pitäis olla pakkosterilointi, joka purettaisiin vasta sitten kun talous on tasapainossa.

Vierailija
2/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina on ainoa laina jonka voi saada osittain tai kokonaan anteeksi. Itse sain n. 15000 euron opintolainan korkoineen anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö erää voi pienentää? Itellä 15tonnia otettu.. Ois pärjänny ilmanki mutta tyhmä ku olin

Vierailija
4/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: kanssavelallisia, ei kanssa velallisia kuten puhelimeni haluaisi asian ilmaista. Ap

Vierailija
5/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina on ainoa laina jonka voi saada osittain tai kokonaan anteeksi. Itse sain n. 15000 euron opintolainan korkoineen anteeksi.

Miten tämä onnistuu?! Tai edes osittainen helpotus kokonaislainamäärään. Parinkin tonnin "alennus" olisi merkittävä. Ap

Vierailija
6/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö erää voi pienentää? Itellä 15tonnia otettu.. Ois pärjänny ilmanki mutta tyhmä ku olin

Kiitos tästä tiedosta.

Luin lainani tietoja verkkopankissa ja siellä luki, ettei lainan lyhennyserää voi pienentää. En tiedä, tarkoittiko se verkkopankissa mahdollisesti tehtäviä muutoksia lainan suhteen vai ettei sitä todella voida muuttaa. Ap

Vierailija
7/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla about saman kokoinen laina, jota olen nyt vasta vuoden maksellut pois. Neuvottelin heti aluksi pienemmäksi (150:sta 90:n euroon) tuon kuukausisumman. Olen pätkätyöläinen ja tietty se nyt kukkarossa tuntuu, mutta se nyt vain on maksettava.

Vierailija
8/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys nyt omaan pankkiisi ja selitä tilanne. Kuulet vaihtoehdot sieltä. Terkuin pankin täti

Vierailija
9/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä onnistuu?! Tai edes osittainen helpotus kokonaislainamäärään. Parinkin tonnin "alennus" olisi merkittävä. Ap

Ensin pitää olla maksamatta kolmen kuukauden ajalta lainaa pankkiin ja silloin pankki irti sanoo lainan ja laina siirtyy KELAlle, josta sitten tulee kysely siitä miten asia hoidetaan? Haetko osittaista tai kokonaista vapautusta lainasta? Vastaat siihen vapaamuotoisella hakemuksella ja mukaan tarvittavia liitteitä jotka kertovat taloudellisesta tilanteesta ja muustakin elämäntilanteesta.

Vierailija
10/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä tiedosta.

Luin lainani tietoja verkkopankissa ja siellä luki, ettei lainan lyhennyserää voi pienentää. En tiedä, tarkoittiko se verkkopankissa mahdollisesti tehtäviä muutoksia lainan suhteen vai ettei sitä todella voida muuttaa. Ap

Voi pienentää lyhennyserää, itse muutin 100:sta 50 euroon. Toki tämä muutos itsessään maksoi muistaakseni satasen.

Vierailija
11/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla about saman kokoinen laina, jota olen nyt vasta vuoden maksellut pois. Neuvottelin heti aluksi pienemmäksi (150:sta 90:n euroon) tuon kuukausisumman. Olen pätkätyöläinen ja tietty se nyt kukkarossa tuntuu, mutta se nyt vain on maksettava.

Noviisina menin ja otin lainaa, josta en ilmeisestikään ymmärrä mitään. Toivottavasti kuukausierääni pystyy vielä muuttamaan... :( Ap

Vierailija
12/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on maksettava eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu. Maksa vain kiltisti ap opintolainasi vaikka erissä. Se on sinun velvollisuutesi.

Vierailija
13/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää olla maksamatta kolmen kuukauden ajalta lainaa pankkiin ja silloin pankki irti sanoo lainan ja laina siirtyy KELAlle, josta sitten tulee kysely siitä miten asia hoidetaan? Haetko osittaista tai kokonaista vapautusta lainasta? Vastaat siihen vapaamuotoisella hakemuksella ja mukaan tarvittavia liitteitä jotka kertovat taloudellisesta tilanteesta ja muustakin elämäntilanteesta.

Mitkähän perusteet pitää olla, että saa lainan edes osittain anteeksi? Kuulostaa kyllä todella epäreilulta muita opintolainan ottajia kohtaan.

Vierailija
14/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko nyt lopettanut opintosi vai ovatko ne vaan tauolla äitiysloman vuoksi?

Vierailija
15/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ahdistu, sillä lainalla on hyvä takaaja. Täysin mahdottomaan tilanteeseen et voi joutua.

Vierailija
16/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tästä olla tulevaisuudessa haittaa, jos yrittää hakea joskus jotain muuta lainaa?

Vierailija
17/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta, mieluummin maksan velkani. Kela on tukenut hienosti äitiyslomailuani ja nuorempana myös työttömyyttäni, joten en halua sysätä vielä omia virheitänikin muiden maksettavaksi. Ap

Vierailija
19/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Mä oon saanut lykättyä sitä lainaa, pidettyä tauon aina tarvittaessa ja valita itse sopivan maksuerän. Perhevapaat on kyllä ihan pätevä syy lykkäykseen.

Vierailija
20/51 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voi pistää lainan ulosottoon. Kela kyllä maksaa pankille, mutta Kelalle jää sitten velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi