Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi ikä ja pk-päivän pituus? mihin aikaan aamusta viette päiväkotiin ja mihin aikaan haette pois?

Vierailija
20.06.2006 |

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meillä yliopistolla on aikaa myös välillä vähän surffata;) tieteen tekemisen ohessa.

Vierailija
42/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat mieheni työpäivinä hoidossa, vapailla isin kanssa kotona. Hoitopäivinä vien lapset hoitoon klo 5.30-11.00 ja haen heidät klo 12.30-18.30 riippuen työvuoroistani; olen nimittäin päiväkodissa töissä ja vuorot vaihtuu parin viikon välein.

Lapset ovat nyt 2X2v ja 3v11kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viime talven lapsi oli pääsääntöisesti hoidossa noin 9-14. Viikkoon sisältyi yksi vapaapäivä. Lapsi oli hoidon aloittaessaan tasan 1v. Aloitti synttäripäivänään viime syksynä.

Nyt lomaillaan ja elokuussa katsotaan millainen lukkari äipällä on ensi kouluvuonna ja miten se hoitopäivä siitä muotoutuu.

T: ope, joka teki töitä 16h/viikko, ettei hoitopäivä pienellä veneyisi liian pitkäksi

Vierailija
44/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joudut joskus niin tekemään, pakon edessä.. Enpä kyllä haluaisi sinun hoitavan lastani, et kelpaisi siihen.

Olen itse päiväkodissa töissä ja eipä tulisi mieleenkään pitää siellä omaa lasta 9 tuntisia päiviä.

[/quote]

Vierailija
45/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lyhennettyä työaikaa, 30 t/vko.

Vierailija
46/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puhtaasti arvovalinta, turha puhua muuta

Vierailija
47/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopäivän pituus on klo 8.30-9:sta klo 16-17.

Tunteja tulee yleensä 7-8 h.

Vaihtelee siis tilanteen mukaan.

Vierailija
48/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasilta vien, joskus myöhempääkin,

ja puoli neljältä haen.

eilen jo klo 15. :)

Vierailija
49/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis tässä ja kysyn koska mietin omien lasteni alkavaa pk-uraa syksymmällä. Käytännösäs heidän päivänsä olisivat varmaan sen 8-9h pituisia ja kipunoin asian suhteen mutta lyhyemmätkään päivät ei oikein onnistu sanoo tuo tämän katjun eräs kommentoija mitä vain.

Oma työaikani tulee olemaan klo.7.30-15.15 ja 8.00-15.45 ja mieheni tehtävä se 8h klo.7-17 välillä. Työpaikkamme ovat samassa kaupungissa joten mietitty että kulkisin miehen muassa autollamme niin ei menisi seutulippukuluihin julkisilla rahaa. Aina se ei varmaan onnistu mutta pyrkimyksenä olisi. Kumpikaan ei myöskään voi tehdä lyhyempää päivää työnsä luonteen vuoksi ja jos se olisi mahdollista työn puolesta niin taloudellisesti ei koska olen jo nyt matalapalkka-alalla ja niin ollen miehenkin palkka on kaikki tarpeen mitä tulee jotta pärjäämme.

Osapäivätyötäkin mietitty mutta sekin kaatuu omaan mahdottomuutensa, sitten mulla ei jäis käteen yhtään enempää kuin mitä ansiosidonnaisella tyttömyyskorvauksella ollessa.

Ap

Vierailija
50/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä nämä ovat arvovalintoja. Sinuna porrastaisin päiväänne, tuli sitten lisää matkakuluja tai ei. Se on se arvovalinta, raha vai lasten hyvinvointi. Pahinta tässä on se että lapsi ei voi valita, hänen on pakko sopeutua vaikka 10 tunnin hoitopäivään jos vanhemmat järjestävät asiat niin. Meidän lapsi on hoidossa 7,5 tuntia ja se on jo pitkä päivä. Aloitamme tänään loman ja kyllä on lapsikin niin loman tarpeessa kuin vain voi. Karmii selkäpiitä ajatus että jotkut vievät lomallaankin lapsen tarhaan. Lapsi väsyy ihan samalla tavalla kuin aikuinen ja oikeastaan helpommin. Lasten pahoinvointi näkyy kyllä nykyisin monella tavalla.

Vierailija
51/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) eikö aika suuri osa vanhemmista tee kuitenkin 8 h työpäivää, jolloin lapsen päivähoito venyy molemmista päistä puolella tunnilla työmatkojen vuoksi?

b) miten mielestäsi 9 h päivähoito vahingoittaa yli 3-vuotiasta lasta?

c) kerro jotain omakohtaisia näkemyksiä lasten oloista päiväkodissa.

Kiitos.

Ja nämä kysymykset ihan hyväntahtoisesti esitän, en siis riitelymielessä.

Oman lapsen pk ura alkanee vuoden kuluttua.

Vierailija
52/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ollut koko päiväkotiuran ajan.

Mies menee aamusta aikaisin töihin ja minä myöhemmin (ja vien lapset päiväkotiin) ja vastaavasti mies lähtee töistä kotia kolmen maissa, jotta ehtii hakemaan lapset noin neljän maissa.

Ei haluta lapselle pidempää päiväkotiaikaa.

Järjestely tietysti vaatii kaksi autoa, kun ei pystytä kulkemaan samassa kyydissä, mutta aika lasten kanssa on rahaa tärkeämpää.

Vierailija
53/53 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa päiväkodeissa valtaosa lapsista saapuu paikalle 7.30-8.00 ja samat lapset haetaan 16.-16.30 tai vasta klo 17 juuri ennen ovien sulkeutumista kauppareissun päätteeksi.

Omani ovat hoidossa (sitten kun taas ovat) joka toinen viikko 8-15.30 ja jokatoinen 8.30-16. Silloin, kun minä menen aikaisin (klo 6-7) omaan työhöni, niin mies vie lapset myöhemmin ja minä haen iltapäivällä ja omassa iltavuorossani (9-) vien lapset myöhemmin ja mies hakee neljältä. Näin saamme lyhimmän mahdollisen hoitopäivän kokopäivätyäläisinä. Nuorimmaisemme menee hoitoon 2,5 vuotiaana ja yritän järjestää itselleni nelipäiväisen työviikon ekan vuoden ajaksi. Keskimmäisemmekin on silloin vasta tokalla, niin se sopisi senkin puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi