Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näkisitte maassa istuvan, aikuisen itkevän ihmisen?

Vierailija
10.01.2020 |

Kysyisittekö mikä hätänä?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin, paitsi jos on joku pultsari. Niille en jaksa jutella. 

No ei se pultsarikaan huvikseen itke, kyllä silläkin voi ihan oikeasti hätä olla.

Itsepähän on hätänsä aiheuttanut, hankkiutukoot siitä myös itse ulos.

Vierailija
22/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai aina kysyä pitää. Autetaan hädän hetkellä toisiamme. Annetaan toisillemme hetki ja ollaan siinä vierellä. Iloa päiväänne rakkaat lähimmäiset <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti kyllä, varsinkin jos lähettyvillä muita ihmisiä. Jos yksin niin kauempaa huutaisin onko mikä hätänä, onko kaatunut. Mieluummin soittaisin apua paikalle. On otettava huomioon ettei ole jonkinlainen teeskentelijä, joka houkuttelee paikalle jonkun ja esim. yrittää varastaa jne. En kuitenkaan olisi tekemättä mitään. Soittaisin kauempaa apua paikalle. En jättäisi yksin istumaan, varsinkaan jos muita ei olisi mailla halmeilla.

Vierailija
24/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että miksi et siivoa useammin, vaikka vaimo käskee ja onko ollut läheisyyttä viime aikoina?

Vierailija
25/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaikuttaisi vaaralliselta, niin kysyisin onko ok (no ei ole?) ja voinko auttaa.

Vierailija
26/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vilkaisen, että ei ole mitään fyysistä vammaa sattunut, joka vaatisi ensiapua ambulanssia. Jos aikuinen ihminen istuu julkisella paikalla itkemässä, koska hänellä on paha mieli, jatkan matkaa koska kyseessä on todennäköisesti henkisesti epävakaa ihminen.

Vierailija
27/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tietenkin kysyisin.

Vierailija
28/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysyisi. Itse olin hyvin loukkaantunut kun kävelin kerran kaupungilla normaalisti ja joku ihme vanhempi äijä ohimennessään tokaisi että "älä kävele noin surullisena allapäin" tms. Olin pitkään tosi vihainen. Surua oli, ja on edelleen, mutta itse sen kärsin ilman jonkun hyveposeeraavan kävyn tungettelua.

Vierailija
29/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysyisi. Tuskin haluaisin itsekään tuntemattomalle alkaa selittämään.

Vierailija
30/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se pultsarikaan huvikseen itke, kyllä silläkin voi ihan oikeasti hätä olla.

Tässä sinulle hyvä ilmainen uravinkki: älä ainakaan ala lääkäriksi, hoitsuksi, terapeutiksi, tms., älä myöskään poliisiksi, palomieheksi, hengenpelastajaksi, jne.

Vierailija
31/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysyisi. Itse olin hyvin loukkaantunut kun kävelin kerran kaupungilla normaalisti ja joku ihme vanhempi äijä ohimennessään tokaisi että "älä kävele noin surullisena allapäin" tms. Olin pitkään tosi vihainen. Surua oli, ja on edelleen, mutta itse sen kärsin ilman jonkun hyveposeeraavan kävyn tungettelua.

Just, "kävelin normaalisti" ja istuu maassa itkien, nehän ovatkin selvästi sama asia.

Vierailija
32/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin huomauttamassa että tuollainen julkisella paikalla parkuminen on todella epäkohteliasta ja muutenkin huonoa käytöstä.

Jossakin ketjussa on ollut juttua, että naapuri kuulee seinän takaa parkumista ja miettii soittoa poliisille. Missään ei ilmeisesti saa parkua, muualla kuin sellissä? Mielisairaalassakaan ei saa tuskaa päästää ulos, ketiapiinilla hiljennetään.

Vierailija
33/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kysyisin etta mika on hatana ja voinko auttaa jotenkin, vaikka vaan kuunnella jos ei muuta. 

Vierailija
34/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut ja olen kysynyt. Kysyisin ihan yhtälailla maassa istuskelevalta hymyilijältä, jos tosiaan maassa istuskelu olisi aikaan ja paikkaan outo valinta. Esimerkiksi diabeetikko, jolla on hypo päällä, voi tosiaan toimia tuolla tavoin oudosti.

Olen kyllä lähestyessä noudattanut varovaisuutta, eli kysellyt etäisyydeltä ensin ja muutoinkin pysynyt pois huitaisuetäisyydeltä. Yhden tapauksen kohdalla soitin 112 jo hyvän etäisyyden päästä ja pidin hyvää juoksumatkastartti-etäisyyttä apua odotellessa. 

Järkeä saa käyttää. Välitetään kuitenkin toisistamme ja uskalletaan toimia.

Vierailija
35/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysyisi mutta kuvaisin.📱

Vierailija
36/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, voinko auttaa jotenkin. En kysyisi, mikä hätänä, koska ei hän ehkä haluaisi kertoa asiaa tuntemattomalle. 

Vierailija
37/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on nainen, menisin kaukaa ohi. En halua metoo-syytöksiä yms.

Vierailija
38/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta tjntemattomia, enkä tjnne sääliä caikka itkisi. M22

Vierailija
39/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos näyttäisi vihrvas äänestäjältä. Sylkäistä voisin.

Vierailija
40/74 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinulle hyvä ilmainen uravinkki: älä ainakaan ala lääkäriksi, hoitsuksi, terapeutiksi, tms., älä myöskään poliisiksi, palomieheksi, hengenpelastajaksi, jne.

hehe , et vissii ole koskaan tavannut nuiden ammattien edustajia :). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän