Mies! Mitä ajatuksia herättää
Itsellinen nainen? Ts. nainen, joka on spermanluovuttajan avulla hankkinut lapsen tai lapsia.
Kommentit (20)
Löydän sisältäni pienen konservatiivin, jonka mielestä lapsi "ansaitsee" lähtökohtaisesti kaksi hänestä välittävää ja huolehtivaa ja vastuuta ottavaa, vaikka kukaan tietää mitä seuraavassa hetkessä tapahtuu... Saati sitten laps(i)en varttuessa.
Pieni pirulainen myös tökkii sisälläni huomauttelee, että eipä vastaava onnistuisi minulta yksin. Jo pelkästään se, että joskus olen provosoinut sanomalla, että mihin minä naista tarvitsisin mutta lapsi(a) olisin silti halukas ja toiveikas saamaan vaikka sitten adoptoimalla on saanut aikaan vaivautuneen hiljaisuuden ja otsien kutristumista; ikäänkuin olisin sanonut jotain sopimatonta.
Samalla nyt käy mielessäni ystäväni, joka on se, tai hän jolle vastuut ja velvollisuudet lapsista sen jälkeen kun hän erosi kumppanistaan.
On ollut hämmästyttävää kuunnella kun hän ja ex-kumppaninsa (, jonka kanssa siis ovat kaikesta huolimatta edelleen väleissä) ovat kuvailleet tilannetta. - Hän on saanut kuulla muun ohella olevansa suuremmoinen mies kun näin tekee ja toimii. Mutta toki myös kuraa niskaansa. Valitettavasti
Erityisen hämmentävää on ollut se, miten hänen ex-kumppania kohtaan on hänelle käyty avautumassa, että miten kamala ja julma naisen on täytynyt olla, että on tällaisen vääryyden päästänyt tapahtumaan, että on luovuttanut ja uskonut lapsia koskevat asiat ensi-sijaisesti ex-kumppanillee. Ex kumppana on aprikoitu olevanniin alkoholisti kuin pilleristi tai vahvasti mielenvikainen ja tai yksinkertaisesti vain hullu. Arvate saatte, kuinka turhauttavaa onkaan ollut hänen (/heidän) selittää, että ihan yhteisestä päätöksestä ja sopimuksesta päätyivät ratkaisuunsa.
Olisiko vielä muita kommentteja? Vaiko onko tämä edelleen niin uusi asia, ettei ole mielipiteitä?
Enemmän kiinnostaisi tietää mitä sellaisen naisen päässä liikkuu joka oman itsekkyytensä takia kieltää lapselta kokonaan toisen vanhemman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä, että mistä voit yhtään tietää kenen lapsia ne on ja mitä psykoja niistä tulee. Ainiin ja mielellään sinisilmäisiä lapsia suomeen. Arjalaisia siis.
Ei mitään ruskea tai mustasilmäisiä geenenjä yhtään enempää tänne.
Sieltä spermapankista voi valita ominaisuudet, esim ihonvärin, silmien ja hiusten värin, koulutuksen, pituuden jne. mukaan. Valokuvankin saa nähdä.
Psykoja voi tulla kenestä vaan...
Ei voi kenestä vain tulla, sosiopaatteja voi tulla kenestä vaan jos oikein hirveille olosuhteille altistuu. Mutta juuri tuon vuoksi en itse lähtisi lottoamaan tuntemattoman miehen spermalle kun tosiaan lapsella voi olla vaikka mitä päävikaa sitten ja se on mielestäni pahempi kuin esim. tyypin 1 diabetes, rytmihäiriöt tms... Ei ainakaan iso plussa ole, ettei nainen sen vertaa tule ihmisten kanssa toimeen, että olisi saanut perheen aikaiseksi rakastamansa ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä, että mistä voit yhtään tietää kenen lapsia ne on ja mitä psykoja niistä tulee. Ainiin ja mielellään sinisilmäisiä lapsia suomeen. Arjalaisia siis.
Sieltä spermapankista voi valita ominaisuudet, esim ihonvärin, silmien ja hiusten värin, koulutuksen, pituuden jne. mukaan. Valokuvankin saa nähdä.
Ei voi kenestä vain tulla, sosiopaatteja voi tulla kenestä vaan jos oikein hirveille olosuhteille altistuu. Mutta juuri tuon vuoksi en itse lähtisi lottoamaan tuntemattoman miehen spermalle kun tosiaan lapsella voi olla vaikka mitä päävikaa sitten ja se on mielestäni pahempi kuin esim. tyypin 1 diabetes, rytmihäiriöt tms... Ei ainakaan iso plussa ole, ettei nainen sen vertaa tule ihmisten kanssa toimeen, että olisi saanut perheen aikaiseksi rakastamansa ihmisen kanssa.
Itse olen taas sitä mieltä, että parempi turvallinen koti, kuin joku sekopäinen mies tekemässä kaikkien elämästä kamalaa. Niitähän tarinoita täällä saa lukea päivittäin. Että siinä mielessä on huomattavasti vastuullisempaa ja vähemmän itsekästä tehdä lapsia yksin, kuin huonon miehen kanssa.
Hyvällä parisuhteella ja yleisesti ihmisten kanssa toimeentulemisella ei muuten ole mitään tekemistä keskenään. Kaikki tuntemani eronneet ihmiset tulevat kyllä hyvin muiden ihmisten kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen taas sitä mieltä, että parempi turvallinen koti, kuin joku sekopäinen mies tekemässä kaikkien elämästä kamalaa. Niitähän tarinoita täällä saa lukea päivittäin. Että siinä mielessä on huomattavasti vastuullisempaa ja vähemmän itsekästä tehdä lapsia yksin, kuin huonon miehen kanssa.
Hyvällä parisuhteella ja yleisesti ihmisten kanssa toimeentulemisella ei muuten ole mitään tekemistä keskenään. Kaikki tuntemani eronneet ihmiset tulevat kyllä hyvin muiden ihmisten kanssa toimeen.
Niin, en sitten tiedä onko itsellinen äitiys niin hieno asia kuitenkaan jos sen saa kuulostamaan hyvältä vain sekopäisen ja huonon isän rinnalla... vaikkei se nyt pahimmasta päästä olisikaan.
Itse lähinnä ihmettelen, sitä että miten voi olla niin nirso nainen, että ei 40 vuodessa pysty kelpuuttamaan ketään kunnollista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähinnä ihmettelen, sitä että miten voi olla niin nirso nainen, että ei 40 vuodessa pysty kelpuuttamaan ketään kunnollista miestä.
Voihan se muustakin jäädä kiinni kuin naisen nirsoudesta.
Yksinhuoltajien lapsilla on paljon enemmän ongelmia kuin lapsilla, joiden molemmat vanhemmat ovat osallistuneet kasvatukseen. Koulumenestys on huonompi (eli useampi yksinhuoltajien kuin ehjien perheiden lapsista jää ilman tarvittavaa koulutusta), ja sortuvat huumeisiin ja rikollisuuteen useammin.
Pitäisin ns. "itsellistä" naista itsekkäänä ja kylmänä, ja säälisin lasta, jolta puuttuu puolet vanhemmista.
M43 kirjoitti:
Yksinhuoltajien lapsilla on paljon enemmän ongelmia kuin lapsilla, joiden molemmat vanhemmat ovat osallistuneet kasvatukseen. Koulumenestys on huonompi (eli useampi yksinhuoltajien kuin ehjien perheiden lapsista jää ilman tarvittavaa koulutusta), ja sortuvat huumeisiin ja rikollisuuteen useammin.
Pitäisin ns. "itsellistä" naista itsekkäänä ja kylmänä, ja säälisin lasta, jolta puuttuu puolet vanhemmista.
Tähän voitkin liittää ne tutkimukset, joiden mukaan näin on. Päinvastaista näyttöä on tälläkin palstalla jaettu vaikka kuinka.
Kummastelisin enkä katsoisi hyvällä. Ihmisten lisääntymisessä on nykyään luonnollisuus kaukana. En pidä hedelmöityshoidoista ja spermapankeista. Jos jollakin on hankaluuksia saada lapsi niin luonnollisesti kyseinen yksilö ei lisäänny.
Ja onhan tuo lapsen kannaltakin aika ikävästi tehty.
Miksi sen pitäisi herättää mitään ajatuksia? Herättää yhtä paljon ajatuksia, kuin kivi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi tehdä lapsen ventovieraan kanssa.
Keinohedelmöitys tarkkaan valitun luovuttajan avulla. Nämä muuten tutkitaan perinnöllisten sairauksien ja mielten sairauksien varalta. Aika harva perinteisellä menetelmällä on tutkituttanut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi tehdä lapsen ventovieraan kanssa.
Keinohedelmöitys tarkkaan valitun luovuttajan avulla. Nämä muuten tutkitaan perinnöllisten sairauksien ja mielten sairauksien varalta. Aika harva perinteisellä menetelmällä on tutkituttanut yhtään mitään.
Eli keinosiittäminen on myös eugeniikkaa.
Nyt kun syntyvyys muutenkin laskee varsinkin koulutetummilla, niin hyvä vaan, että joku tarkkaan harkiten hankkii lapsen itse. Nämähän ovat yleensä niitä hyvin toimeentulevia korkeasti koulutettuja naisia, kun prosessi on ainakin toistaiseksi melko kallis.
Minulla on sellainen mielikuva, että itsellisiä naisia arvostetaan, kun taas perinteisiä yh-äitejä (epäoikeudenmukaisesti) halveksitaan.
Mikähän siinäkin muuten on, että yh-äitejä yleensä halveksitaan? Kun kuitenkin 90% tapauksissa se on se mies, joka on ollut petturi, juoppo tms ja äiti sitten päättää hoitaa koko kasvatuksen yksin kun miehestä ei siihen ole. Ja päälle kiusaa tekevä ex-mies. No ei toki aina, mutta ihan liian usein.