Kerropas nyt ihan rehellisesti - miksi polkupyörässäsi ole minkäänlaisia valoja ja itsekin olet ilman heijastinta?
Rupesi tässä taas tänään askarruttamaan moinen, kun pimeällä kotiin autolla ajoin.
Kommentit (30)
Koska en ole saanut maksusitoumusta heijastimeen ja niihin pyöränvaloihin!
Nään sit varmaan harhoja kun pyörässä näkyy olevan valot ja takissa sekä repussa roikkuu heijastimet.
Mä kerran unohdin ottaa lampun mukaan ja hävettää. Heijastinliiviä kyllä käytän, ja paskat välitän onko nolo vai ei. Oon mieluummin nolo ja hengissäkuin typerä, muodikas ja jalka poikki tai henkihieverissä sairaalassa. Vanhassa pyörässä oli kiinteä valo ja nykyisessä irrotettava, jota en viitsi pitää pyörässä jatkuvasti kiinni, joten se pitää muistaa. Oli töihin kiire ja en ehtinyt enää korjata. Parannan tapani ja lähden ajoissa jatkossa, jos menen pyörällä.
Koska haluan kuo lla. Aivovammaisenakin eläminen olisi parannus nykytilanteeseen.
Koska en välitä vi.tuakaan, jos jään alle ja kuolen niin fatalistina se in tarkoitettu niin. Puupenniäkään en mistään turvahömpästä maksa.
Fillarissa kun valot, päällä heijastinliivi ja kypärä niin ei kyllä naisia saa! Nuorten naisten mielestä tuollainen jätkä täysin nössö.
M21
Koska minua närästää niin pahasti kaikki turvallisuushössötys. Ei kiinnosta elää mahdollisimman turvallisesti. Jos sattuu jotain, niin ihan sama. Toivottavasti sit kanssa sattuu kunnolla, ettei jää kitumaan. Olenkin. Iettinyt pitäisikö tatuioda rintaan joku hoito- ja elvytyskielto.
Mitä sä siinä töllötät, POIS ALTA, PYÖRÄTIE!!
Olet kyllä minunkin mielestä nössö vätys, vaikka ykä olenkin. Salille ja itseä niskasta kiinni kloppi ja se kypärä heittä töölönlahteen
Vierailija kirjoitti:
Koska en välitä vi.tuakaan, jos jään alle ja kuolen niin fatalistina se in tarkoitettu niin. Puupenniäkään en mistään turvahömpästä maksa.
Ihanaa, sielunkumppani 🤪😍
Koska Minulla on OIKEUS ylittää suojatie säällä kuin säällä. Jos auto ajaa ylitseni niin kylläpä tulee isot korvaukset maksettavaksi sille autoilijalle.
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole saanut maksusitoumusta heijastimeen ja niihin pyöränvaloihin!
Jätä kaljat ja tupakit ostamatta niin jo on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska Minulla on OIKEUS ylittää suojatie säällä kuin säällä. Jos auto ajaa ylitseni niin kylläpä tulee isot korvaukset maksettavaksi sille autoilijalle.
Pitäisi olla liikenneturvallisuuden vaarantamista ja jalankulkijoillekin sakko tuommoisesta, että pimeässä mennään ilman heijastinta. Polkupyörissähän kuuluu lain mukaan olla heijastimet. Pitäisikö polkupyörille olla pakollinen katsastus?
Jos on oikeuksia, on myös velvollisuuksia. Autoilijalla ei ole oikeutta ajaa yli, mutta pitää jalankulkijalla olla velvollisuus näkyä autoilijalle.
Koska olen pyöräilijä, eikä minua kiinnosta pätkääkään oma tai muiden turvallisuus
Ei ole muodikas ja näyttää nössöltä. Maksimissaan yksi heijastin takkiin roikkumaan.
Mutta pyöräilijät kiltit muistakaa että ne sellaiset KGB tyylin vahvat valot pyörässä onturvallisuusriski. Ne osuvat autoilijoiden silmiin ja herkkäsilmäiset häikäistyvät hetkeksi ja menettävät oin näkökyvyn.
Joten siis maltillisia pieniä valoja ja paljonja isot heijastimet ovat turvallisempia.
Mulla on heijastin sprayta. Sitä suihkinut omiin ja jälkikasvun vaatteisiin ja koulureppuihin. Näkymätöntä muuten, mutta auton valot saa sen heijastamaan.
Vierailija kirjoitti:
I-DI-OO-TTI
Ei minulla ole polkupyörää 😳