Kävin tänään kaupassa. Spurgut ja yyhoot hamstrasivat siellä aletuotteita
Lymyilivät jossain hyllyjen välissä ja tuntia ennen sulkemisaikaa valloittivat kassat.
Siis kuka viitsii toimia näin?!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Naurattuu nuo yö ostelijat. Viime viikolla kävin katsomassa tarjouksia ja niitä pihtareita ketkä tuli sinne yöostoksille. Eivätkö he ymmärrä että lidlistä saa silti halvemmalla vaikka ovat kuinka tarjouksessa ääss marketissa?
Kun on näin köyhä kuin minä ja molemmat kaupat vierekkäin, tietää kyllä hyvin mitä kannattaa ostaa S-kaupasta, mitä Lidl:stä.
Järkeväähän se on ostaa tuotteita niiden OIKEILLA hinnoilla. Normaalihinnoista se 60% menee kauppaketjun katteeseen.
Se on mukavaa puuhaa kun saa jotakin halvalla. Kyllä rikkaatkin käyttävät ale myyntejä yms. hyödyksi. Se tyydyttää ihmisen perus psykologiaa dopamiini ruiskeella kun saa jotain halvalla (oli turhaa tai ei, se ei ole olennaista).
Ymmärrän melkein sen, että ap erottaa spurgun ja tavallisen asiakkaan, mutta miten ap kykenee erottamaan yh:t sieltä tavallisten asiakkaiden joukosta? Onko niillä kaulassa itse tekstattu lappu: Isän paikka auki taloudessa?
Minä ostan joskus jos sattuu hyvä tarjous ja tiedän että teen tuotteesta jotain samana päivänä. Jotain jauhelihaa voisin pakastaa vähän, mutta kovin suuria ostoksia en viitsi laputetuista tehdä, niitä kun on niin vähän aikaa käyttää ennen kuin pilaantuvat. Ja siinä ei taas ole mitään järkeä että ostaisin ruokaa kaupasta, mihinkään hintaan, suoraan omaan roskikseeni.
Tavallaan ymmärrän aapeen pointin, että kyseenalaistaaylenpalttisen hamstrauksen vain siksi koska ”halvalla saa”, mutta en hyväksy ihmisten lokerointia tai leimaamista.
Mutta ihan hyvä on pohtia onko se säästö todellinen, jonka lapputuotteissa säästää, vai päätyykö iso osa roskiin kuitenkin koska ehtii pilaantua kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä kaupassa pitää odottaa? Eikö voi vain mennä, tehdä ostokset ja mennä kassalle?
Näin minäkin ajattelen... mutta minulta ei jää tosiaan mitään hankkimatta tai säästöjä säästämättä vaikka ostaisin ruokani juuri silloin kun se itselleni sopii, mistä kaupasta haluan. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että minun kohdalla säästö ei maksaisi vaivaa. Mutta ymmärrän ettei kaikilla asiat ole näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan joskus jos sattuu hyvä tarjous ja tiedän että teen tuotteesta jotain samana päivänä. Jotain jauhelihaa voisin pakastaa vähän, mutta kovin suuria ostoksia en viitsi laputetuista tehdä, niitä kun on niin vähän aikaa käyttää ennen kuin pilaantuvat. Ja siinä ei taas ole mitään järkeä että ostaisin ruokaa kaupasta, mihinkään hintaan, suoraan omaan roskikseeni.
Yllättyisit jos tietäisit kuinka kauan moni tuote vielä säilyy ”parasta ennen” päiväyksen jälkeen!
Kaikenlaiset hamstraajat ovat epäilyttäviä. Enkä tajua minkään adreanaliinisuihkun päälle mitään. Kyllä minulla ainakin järki pysyy päässä, paljonko kannattaa ottaa, vaikka ilmasiksi saisi.
Ei ole talous tiukalla mutta silti hyödynnetään aina tarjoukset. Siksi onkin tilillä aina katetta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset hamstraajat ovat epäilyttäviä. Enkä tajua minkään adreanaliinisuihkun päälle mitään. Kyllä minulla ainakin järki pysyy päässä, paljonko kannattaa ottaa, vaikka ilmasiksi saisi.
Ne on ne metsästäjä-keräilijävaistot mitkä aktivoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättyisit jos tietäisit kuinka kauan moni tuote vielä säilyy ”parasta ennen” päiväyksen jälkeen!
No minä en halua syödä parhaan päiväyksensä ohittanutta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut pakastimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut pakastimesta?
Olen. Siellä on meillä ruokaa. Mutta en halua täyttää pakastintani juuri pilaantumassa olevilla tuotteilla. Kyllä ne ruuat pilaantuvat siellä pakkasessakin, vaikkakin hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minäkin pidän tarjouksista ja haluan niitä hyödyntää, siksi valitsen tarkkaan mihin kauppaan menen milloinkin, seuraan siis tarjouksia. Mutten halua kuitenkaan ostaa saman päivän parasta ennen ruokia, koska ne ehtisivät pilaantua meillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä kadehdit tänään spurguja ja yksinhuoltajia. Kyllä sun elämäsi, työttömien kadehtija täytyy olla ankeata.
Monet kadehtivat yksinhuoltajia. Yleisesti väitetään, että he saavat paljon tukia yhteiskunnalta ja elävät niillä rahoilla leveästi. Toisaalta sitten on tällaisia aloituksia, joissa heitä pidetään yhteiskunnan pohjasakkana, jonka pitää kikkailla saadakseen leipää pöytään lapsilleen.
On varmaan erikoista kuulua ryhmään, jonka katsotaan sekä elelevän leveästi, että olevan kurjalistoa.
Vierailija kirjoitti:
Spurgut? Mitenköhän ap luokittelee spurgun
No, ne jolla on samantyyllinen turvonnut nassu, kun hänen peilissäänkin. Kyllä spuge toisen samanlaisen tuntee. ;-)
Vierailija kirjoitti:
eli kävit lidlissä
Liiteri on vain parempi. Saa halvalla aina, ei tarvitse odottaa mitään kellonlyömää.
Naurattuu nuo yö ostelijat. Viime viikolla kävin katsomassa tarjouksia ja niitä pihtareita ketkä tuli sinne yöostoksille. Eivätkö he ymmärrä että lidlistä saa silti halvemmalla vaikka ovat kuinka tarjouksessa ääss marketissa?