Amislaiset eivät osaa edes lukea
Kertoo yle. Kerrassaan naurettavaa ja sitten ihmetellään kun heitä ei arvosteta....
Terveisin tuplamaisteri ja tuleva tohtori
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Yksi luku- ja kirjoitustaidottomuuden syy voi olla se, että yhteen aikaan opeteltiin lukemista liu'uttamalla eikä taivuttamalla. Se oli yhtä pöljä vaihe kuin joukko-oppi matematiikan opettelussa.
Itse olin järkyttynyt kun luin yliopisto-opiskelijoiden kirjoittamia esseitä. Todella surkeaa tekstiä, tai siis jokseenkin yläkoulutasoa.
Niin. On harhaluulo, että kaikki korkeakoulutetut ja yliopistosta valmistuneet osaisivat kirjoittaa hyvin. - Suurin osa osannee lukea mutta ainakin itselläni on ollut joitain kertoja vaikeuksia ymmäränkö lukemani oikein.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin etsimään vikaa peruskoulusta ja sen opetuksesta.
Toimin muutaman vuoden matematiikan opettajana ammattiopistossa. Sain "toivottomia" oppilaita, jotka eivät "osaa mitään", "eivät tahdo tehdä mitään" ja "olivat pahoinpidelleet edellisen opettajan".
Keväällä olivat sitten oppineet laskemaan kaiken tarvittavan (yhtä tai kahta oppilasta lukuunottamatta) ja jopa soveltamaan osaa oppimastaan.
Kenties heistä ei tule viisaustieteen tohtoreita, mutta en menisi väittämään heitä typeriksi.
AV=
'ainaiset valehtelijat.'..
tai :
'alati valehtelevat'
Olen joutunut tekemään vertaisarviointeja useammalla yliopistokurssilla ja voin sanoa, että taso ei ole varmasti paikoitellen yhtään sen parempi kuin mitä on amiksessa. Toivottavasti siellä ei tarvitse huolestua kanssaopiskelijoiden mielenterveydestä, niin älyvapaita ja sekopäisiä räpellyksiä on tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva tohtori voisikin laskea, että millä mitoilla saan kana-aitaukselle maksimipinta-alan, kun aitauksesta tulee suorakaiteen muotoinen, josta yksi sivu on navetan seinää vasten ja kolme muuta sivua tulee 12 metriä pitkästä kanaverkosta.
- amis
Toivottavasti tää amis ei oikeasti kuvitellut, että tuo laskutoimistus olisi jotenkin ylivoimaisen vaikea lasku, jota yliopisto-opiskelijat ei osaisi :D :D :D
Jos tuon laskun vie esim jollekin kielen opiskelijalle, niin ei onnistuisi tuon laskeminen.
Silakkaliike on turhautuneitten punaviherhomojen puuhastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva tohtori voisikin laskea, että millä mitoilla saan kana-aitaukselle maksimipinta-alan, kun aitauksesta tulee suorakaiteen muotoinen, josta yksi sivu on navetan seinää vasten ja kolme muuta sivua tulee 12 metriä pitkästä kanaverkosta.
- amis
Toivottavasti tää amis ei oikeasti kuvitellut, että tuo laskutoimistus olisi jotenkin ylivoimaisen vaikea lasku, jota yliopisto-opiskelijat ei osaisi :D :D :D
Jos tuon laskun vie esim jollekin kielen opiskelijalle, niin ei onnistuisi tuon laskeminen.
Jokainen lukion käynyt osaa tuon kyllä laskea edes pienellä mietinnällä, vaikka ei olisi hetkeen matikkaa tarvinnut. Sen verran yksinkertainen lasku että menee ihan päässälaskuna.
Joo amislaiset ei osaa lukea mutta putkimies tienaa enemmän kuin tohtori
Kaikki koulutus on täysin yliarvostettua. Koulutuksesta on leikattava ja reilusti. Elämä koulu ja MV riittävät kyllä ja se pakkoruotsi pois. T persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, itsekin opin lukemaan vasta maisteriopinnoissa.
t. entinen amis
Miten onnistuit tekemään kandin ilman lukutaitoa? Ilman sitä et oikein voi tehdä maisteriopintoja.
Hän opiskeli samaan aikaan kuin minä. Silloin ei ollut välitutkintoa vaan jatkettiin perusopinnoista maisteriksi. Toki kandin todistuksen sai kun erikseen pyysi.
Vierailija kirjoitti:
Joo amislaiset ei osaa lukea mutta putkimies tienaa enemmän kuin tohtori
Mikä rahafiksaatio amiksilla aina on näissä ketjuissa? Tuntuu joltain kauppakorkean apukouluosastolta
Yksi luku- ja kirjoitustaidottomuuden syy voi olla se, että yhteen aikaan opeteltiin lukemista liu'uttamalla eikä taivuttamalla. Se oli yhtä pöljä vaihe kuin joukko-oppi matematiikan opettelussa.
Itse olin järkyttynyt kun luin yliopisto-opiskelijoiden kirjoittamia esseitä. Todella surkeaa tekstiä, tai siis jokseenkin yläkoulutasoa.