Oliko päivän syömiseni ihan pielessä? (Dieetillä)
Söin aamupalalla kaksi ruisleipäpalasta, päällä juustoa. Kahvia. Mandariini.
Lounas lihamureketta siivu, kauhallinen valkoisia papuja tomaattimurskassa kastikkeena, lisukkeena pinaattia. Salaattina kurkkua, tomaattia ja raejuustoa noin desi. Reipas loraus oliiviöljyä salaattikastikkeena.
Iltapäivällä yksi keksi ja kahvia.
Illalla lopusta pinaatista tehty keitto soseuttamalla, ruokalusikallinen creme fraichea seassa. Pieni leipäpalanen.
Päivän mittaan noin 1,5 l vettä.
Mikä meni pieleen, jos joku meni?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Painan 90 kiloa ja tavoitteena olisi painaa joulukuussa 67, joka on siis tavoitepainoni, ja jatkossa ajattelen, että painon on aina alettava kuutosella. Yritän toki pysyä 67:ssä, mutta pitkällä tähtäimellä olen tyytyväinen, kunhan painon ensimmäinen numero on 6. Joulukuuhun mennessä 23 kg, onko liian kova tavoite? ap
On se sen verran kova tavoite, että luultavasti epäonnistut kun itsekuri ei riitä. Varmemmin pääsisit tavoitepainoon etenemällä hitaammin. Silloin et kyllästyisi ja repsahtaisi niin helposti ensimmäisen parin kuukauden jälkeen. Vuosi on pitkä aika tuntea nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Syöntikertoja vain neljä, joosta yhdellä pelkkä keksi. Aineenvaihdunta ei pysy käynnissä kunnolla, lisäisin välipalalle lisää evästä sekä iltapalan. Jos siis tarkoituksena on laihtua.
On se kyllä kumma juttu, että minä kyllä laihdun sitä enemmän, mitä vähemmän syön. Monilla niukka syöminen aiheuttaa vastareaktion, eli nälkä yltyy hallitsemattomaksi, mikä johtaa taas ylensyömiseen. Tämän vuoksi se saattaa olla monille huono tapa laihduttaa. Mutta niin ei asia ole, että ihminen ei laihdu, koska syö liian vähän.
Jos haluaa aineenvaihduntaansa auttaa, pitää lähteä liikkumaan. Ennen kaikkea lihasmassaa pitää lisätä ja sitä varten pitää saada proteiinia. Sitä myös ap voisi vähän lisätä ruokavalioonsa.
Tutkimusten mukaan paastotilassa liikkuessa kasvuhormonia erittyy eniten. Eli ei se jatkuva napostelu välttämättä mitenkään kohenna kehon tilaa. Kunnon punttitreeniä, suurin osa päivästä syömättä, mutta kunnon ruokaa kunnon määrä sitten kun syö.
Minulla laihtuminen pysähtyy siihen, kun se "verensokerin pitäminen tasaisena" alkaa. Ei ihmisen tarvitse syödä muutaman tunnin välein, se on aivan puppua. Johan tämän ajattelun tulokset ovat katukuvassa nähtävissä.
Painan 90 kiloa ja tavoitteena olisi painaa joulukuussa 67, joka on siis tavoitepainoni, ja jatkossa ajattelen, että painon on aina alettava kuutosella. Yritän toki pysyä 67:ssä, mutta pitkällä tähtäimellä olen tyytyväinen, kunhan painon ensimmäinen numero on 6. Joulukuuhun mennessä 23 kg, onko liian kova tavoite? ap