Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten nopeasti opin soittamaan kitaralla perus-soinnut että voi säestää?

Vierailija
07.01.2020 |

Long story short, olen luvannut esiintyä ja soittaa - vaikken vielä osaa soittaa. :)
Onneksi, taustaa on sen verran että olen laulanut kuorossa ja pianoa osaan soittaa vähän (yleisimmät soinnut), ja itseluottamus on liiallinen, eli uskon oppivani nopeasti. Kauan menee että osaa soittaa helppoja sävelkulkuja, siis esim poppikappaleissa on usein vain 4-6 sointua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika suurelta osin siitä, kuinka paljon harjoittelet.

Kerran viikossa pari tuntia, niin puolessa vuodessa voit oppia, jos olet lahjakas.

4 tuntia päivässä joka päivä taas voi tehdä sen, että kohta on sormesi niin kipeät, ettet voi koskeakaan kitaran kieliin moneen viikkoon.

Vierailija
2/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin perusoinnut parissa viikossa, mutta sujuva vaihto sointujen välillä ja kompit ovat alkaneet sujua vasta jokusen kuukauden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opin perusoinnut parissa viikossa, mutta sujuva vaihto sointujen välillä ja kompit ovat alkaneet sujua vasta jokusen kuukauden kuluttua.

Tärkeintä onkin opetella rytmiikka. Soinnut on vaan sorminäppäryyttä joka kehittyy ajan ja notkistumisen myötä.

Vierailija
4/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin viritys pelastaa tai ainakin helpottaa aloitusta. Kokeile esim. G- tai A-duuria ja lisänä ns. Keith Richards -sointuja :-)

Vierailija
6/7 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäksi kannattaa kokeilla capoa (ja slide-putkea) sekä asentaa puhelimeen joku virityssovellus.

Vierailija
7/7 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinnut itsessään on helppo oppia, mutta niiden vaihtaminen sujuvasti vie aikaa. Suosittelen aloittamaan opettajan kanssa, niin opit oikeat tavat alussa. Vääristä tavoista kestää kauan päästä eroon ja voivat aiheuttaa jopa vammoja.