Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi selvitä muutamalla kympillä viikossa kauppaan???

Vierailija
07.01.2020 |

Esimerkki tämän päivän kauppalaskusta:

Laktoositon maito: 1,50e
Tuoremehu: 3,50e
Leipä: 2e
Juusto: 6e
2 pientä pussia maustamattomia pähkinöitä: 7e
Terttu banaaneja: 2e
Vähän kiwejä: 2e
Vähän avokadoja: 3e
Pasta-ainekset (riittää 3 päiväksi): 15+e
Parmesan juusto: 8e
Pehmeä WC-paperi: 4e

Tuosta tuli lähemmäs 60e ja iso osa tuosta kulutettu muutamassa päivässä. Ylihuomenna joudun varmasti jo menemään ostamaan jotain muuta uupuvaa. Jotain herkkujakin on kiva joskus ostella ja käydä välillä ulkona syömässä.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juotte maitoa? Ei ihminen tarvitse maitoa. Ruokakauppana Lidl, mutta tarjousten perässä voi käydä poikkeuksellisesti muualla. Yksi wc-paperiarkki kerralla eikä koko rullaa niin johan säästöä syntyy.

Vierailija
42/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan me ei osteta parmesaania tai tuoremehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat jauhot, hiutaleet ja juusto. Viikossa muutama euro. Lisäravinteista vähän ekstraa.

Vierailija
44/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juotte maitoa? Ei ihminen tarvitse maitoa. Ruokakauppana Lidl, mutta tarjousten perässä voi käydä poikkeuksellisesti muualla. Yksi wc-paperiarkki kerralla eikä koko rullaa niin johan säästöä syntyy.

Ihanan hygienista sormet tuhrussa pyyhkiä. Mutta säästyyhän siinä pari senttiä. 

Vierailija
45/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastin on täynnä marjoja, ei tarvitse ostaa hedelmiä koko talvena. Säästöä heti 10 e verrattuna ap:n listaan.

Oletko ostanut ne marjat vai poiminut itse?

Vierailija
46/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku juo vielä tuoremehua?

Vierailija
47/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko sanoa yksin elävän miehen ruokakorista:

Lapset minulla (~12vrk/kk)

Kasviksia

Nautaa

Broileria

Salaattiin tarpeita

Joghurttia

Maitoa

Piimää

Rahkaa

Marjoja

Leipää

Juustoa

Kinkkua

Limsaa

Pizzaa

BurgerKing tms.

Sushi-värkit

Karkkia

yms. yms.

n. 250/vko

Kun itsekseni, lapset äidillään (~18vrk/kk)

Punaista L&M

Olutta

Punaviiniä

Whiskyä

Pakastepizzaa

Yleisesti eineksiä

Lounas ravintolassa

Iltaisin Wolt (liian usein)

yms. yms.

n. 400/vko

Eli miten tahansa "säästän" niin vähintään e1500/kk menee lähikauppaan ja yksin ollessa Alko päälle.. En todella tajua ihmisiä jotka sniiduilevat mukamas e250/kk, eihän sillä saa edes tupakoita kuukaudeksi????

Vierailija
48/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän tekemällä itse esimerkiksi keittoruokia esimerkiksi linsseistä ja sipulista, perunasta ja purjosta, sipulista, herneistä, erilaisista juureksista jne. Ison kattilallisen kun keittää, niin voi pakastaa osan.

Kalapakasteita kuten alaskanseitiä ja silakoita tulee käytettyä usein (ei mitään kuorrutettuja kalapuikkoja). Niitä pakkauksia on myös aina pakastimessa.

Välillä ateriaksi riittää uunissa tehty ohrapuuro.

Leipää meillä syö lähinnä mies. Joskus leivotaan itse hiivaleipää ja riisipiirakoita.

Ja niin edelleen.

Saahan sinne kauppaan kulumaan rahaa vaikka kuinka paljon, ellei etukäteen suunnittele mitä ostaa ja mitä mikin maksaa.

Vierailija
49/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita 1

Sämpylät 0,5 irto

Perunat 2kg 1,3

Jliha 2

Sulatejuusto 1,2

Ruispalat 1

Metukka 1,4

Uunimakkara 1

Karkit 1

Suklaa o,6

Monivitiini 1,2

Jäävuorisalaatti 1,2

14 euroa lidlistä. Näillä pärjää la asti. Toki hedelmiä ja marjoja vois ostaa 5 eurolla niin olisi terveellisempää.

Vierailija
50/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeen hyvin kun ei enempää rahaa ole. Pitää vaan miettiä mitä ostaa. Ihan normi ruokaa ja kasvikset päälle. Kaikkeen oppii ja tottuu.

Pakaste- ja tölkkikasiksissa voi olla enemmän antioksidantteja jne. kuin tuoreissa, kannattaa tutkia sitäkin..

Vierailija
51/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän tekemällä itse esimerkiksi keittoruokia esimerkiksi linsseistä ja sipulista, perunasta ja purjosta, sipulista, herneistä, erilaisista juureksista jne. Ison kattilallisen kun keittää, niin voi pakastaa osan.

Kalapakasteita kuten alaskanseitiä ja silakoita tulee käytettyä usein (ei mitään kuorrutettuja kalapuikkoja). Niitä pakkauksia on myös aina pakastimessa.

Välillä ateriaksi riittää uunissa tehty ohrapuuro.

Leipää meillä syö lähinnä mies. Joskus leivotaan itse hiivaleipää ja riisipiirakoita.

Ja niin edelleen.

Saahan sinne kauppaan kulumaan rahaa vaikka kuinka paljon, ellei etukäteen suunnittele mitä ostaa ja mitä mikin maksaa.

Mulla jäisi nälkä jos en noiden kasviskeittojen kanssa söisi leipää.

Vierailija
52/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lla menee yli rullallinen paskapaperia päivässä?

Rullallinen riittää mulla viikon (kolmesta yhdeksään arkkia kerrallaan hädästä riippuen)...mutta kaikki rullaa omalla tavalla...

Vierailija
53/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ostama vessapaperi maksaa alle 2 euroa paketti.

Mehuja saa 3,50 eurolla 4 litraa, tuoremehuja enemmänkin.

Juustoakin saa alle vitosella kilon, ja on hyvää.

Vierailija
54/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ostama vessapaperi maksaa alle 2 euroa paketti.

Mehuja saa 3,50 eurolla 4 litraa, tuoremehuja enemmänkin.

Juustoakin saa alle vitosella kilon, ja on hyvää.

Vierailija
55/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä maksaa appelsiinituoremehu 40 senttiä litra.

Vierailija
56/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan hygienista sormet tuhrussa pyyhkiä. Mutta säästyyhän siinä pari senttiä. 

Vali vali ja sata tekosyytä perään. Elämä on valintoja ja annoin ilmaisen vinkin, mikä itselläni toimii eivätkä sormet sotkeudu.

Vierailija
57/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusaineksilla syö kyllä oikein monipuolisesti ja kun vielä viitsii itse kokkailla. Eipä nuo ap:n ostokset ihan sieltä terveellisemmästä päästä ole, kalliita kyllä.

Vierailija
58/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin minä ostan esimerkiksi sata grammaa haluamaani juustoa kuin kilon arkijuustoa ja lihon samalla vähemmän. Toki kilohintauskovaiset näkevät asian toisin mutta en syö juustoa paljon enkä edes päivittäin. 

Vierailija
59/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn aina Lidlissä, se on lähikauppa ja hinnat ei ole tollasia kuin ap kertoo...

Vierailija
60/76 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti pystyy tuohon kyllä, hyvä jos menee kymppikään kauppalaskuun kerralla.  Tiedän, kun käyn äidille kaupassa.  On siis jo iäkäs.  Kertaostokset on jotain kympin luokkaa.  Kaupassa käyn sille kaksi kertaa viikossa.

Ostan sille joskus omalla rahalla jotain muuta kuin sitä kaikkein halvinta ja mitättömintä, mitä se aina vaatii ostamaan.  Ikänsä penniä venyttänyt ihminen, mikään ei saisi maksaa mitään.  Joskus ostan sille viikonlopun Iltalehden, heti kysyy, maksoinko minä omistani vai sen rahoista.  Sitten on tyytyväinen, kun sanon, että minun rahoista se meni.  

Järkyttävää säästämistä.  Kaikki on oltava sitä halvinta (ja siis huonointa).  Elää rippusilla, syö kuin lintu.  Kun ostan sille viinerin kahvin kanssa, se leikkaa sen kolmeen osaan, että riittää aamu-, päivä- ja iltakahville.  Pankissa rahaa reippaasti, mutta ne on kaikki pahan päivän varalle.  Ikää on yli 90 v. joten sitä pahaa päivää on nyt odottanut melko kauan.  

Eli on mahdollista tuo muutamalla kympillä eläminen ja vieläpä pitkään.  Mutsi on terve kuin pukki.

Kalorirajoitus pidentää elinikää, eläinkokeissa 30-40%.