Maahan räkiminen - miksi tätä vielä tehdään?
Mikään ei ole kuvottavampaa, kuin ihminen, joka kaiken kansan nähden ryystää nenästään ja keuhkoistaan limaa ja keltaista mönjää ja räkäisee sen paakun keskelle jalkakäytävää muiden tallottavaksi.
Kerran saman tempun teki eräs isä, joka toi lastansa päiväkotiin. Siis rykäisi kunnon keltalimalöllön keskelle päiväkodin pihaa, siis pihan sisäpuolelle, keskelle siihen, mistä kaikki lapset konttaa ja kävelee.
Kävelin hänen perässään ja näin sen.
Kommentit (27)
Hyi. Yhtä oksettava on tupakointi. Miettikää miten älytön tapa: vetää keuhkoihin monta kertaa päivässä myrkyllistä, addiktoivaa ja pahan hajuista savua josta TIEDETÄÄN että aiheuttaa sairauksia.
Minun on pakko, koska olen parantumassa poskiontelotulehduksesta ja limaa tulee ihan tajuttomasti, tuntuu että tukehdun siihen. En tosin tee sitä keskelle katua ja kauhean korinan säestämänä. Normaalisti en tätä tee.
Vierailija kirjoitti:
Minun on pakko, koska olen parantumassa poskiontelotulehduksesta ja limaa tulee ihan tajuttomasti, tuntuu että tukehdun siihen. En tosin tee sitä keskelle katua ja kauhean korinan säestämänä. Normaalisti en tätä tee.
Jos sylkäiset pusikkoon tai pensaikkoon, se on ok.
Mutta keskelle kulkuväylää ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai yritän, mutta keskellä kaupunkia ei pusikoita aina ole. Silloinkin kyllä pyrin sylkäisemään niin liki seinää kuin vain pystyn, enkä keskelle tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai yritän, mutta keskellä kaupunkia ei pusikoita aina ole. Silloinkin kyllä pyrin sylkäisemään niin liki seinää kuin vain pystyn, enkä keskelle tietä.
Miten olisi nenäliinapaketti taskussa tai käsilaukussa, jos kuljet paljon keskellä kaupunkia? Räkäiset siihen, käärit sen limalöllön paperin sisään ja heität seuraavaan roskikseen.
Sitä harrastaa ikävä kyllä tytöt ja pojat.
Yököttävää. Bussipysäkillä saattaa olla ihan siistin näköinen, hienosti pukeutunut naispuolinen teini, joka äkkiä rykäisee kunnon läjän keskelle tietä. Hyiiiii...
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Yhtä oksettava on tupakointi. Miettikää miten älytön tapa: vetää keuhkoihin monta kertaa päivässä myrkyllistä, addiktoivaa ja pahan hajuista savua josta TIEDETÄÄN että aiheuttaa sairauksia.
Mieti, kun ihmiset syö epäterveellistä safkaa päivät pitkät ja ne on kehopositiivisia. Ihan yhtä sairasta.
Ennen vanhaan uimahalleissa oli kyltti "spitta ej på golvet = älä sylje lattialle".
Syljestä ja räkäpaakuista leviää kaikki bakteerit ja virukset.
sinkuille tiedoksi: maahan räkiminen on monille deal breaker
Junttiuden huippu. Toisessa ketjussa väitetään, että se olisi Tokmannilla käynti, mutta ei, kyllä se on tämä.
Ottakaa huomioon, että ihminen voi olla myös sairas. Perheenjäsen on kärsinyt todella kamalasta refluksista, joka aiheuttaa kakomista, rykimistä, sylkemistä, oksentelua jne. Kerran hänelle oli julkisella paikalla kommentoitu, että miten sä kehtaat. Julmaa, kun toinen oikeasti kärsii. Niin kuin hän olisi siinä oireillut huvikseen. Ja joo, on lääkitty ja leikattu.
Pikku pakko räkiä maahan. Ilmassakaan se ei pysy. Jostain syystä en ole kokeillut kattoonkaan räkimistä. Kotona tai naisen luona missä usein olen sylkäisen pönttöön jos on tarvis/pakko.
Jos mun tarvii syljeskellä niin lavuaariin tai johonkin nenäliinaan mutta jos sitä ei olisi niin luontoon johonkin syrjään missä ei kaikki kävelisi. Sitten jotkut vielä syljeskelee parvekkeelta tai kun on kävelemässä jossain missä muutkin kävelee niin silleen ilmaan ja kaikista törkeimpiä on ne jotka sylkee olkansa yli ei yhtään fiksua eikä kohteliasta eikä ainakaan naisellista!
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Mutta tiedätkö, että vanhemmat altistavat lapsiaan jatkuvasti sokerin aiheuttamiin sairauksiin. Oksettaako sua se lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan uimahalleissa oli kyltti "spitta ej på golvet = älä sylje lattialle".
Syljestä ja räkäpaakuista leviää kaikki bakteerit ja virukset.
Melkein oikein, se on spotta ej på golvet. Ja noita kylttejä oli myös esim busseissa ja raitsikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että ihminen voi olla myös sairas. Perheenjäsen on kärsinyt todella kamalasta refluksista, joka aiheuttaa kakomista, rykimistä, sylkemistä, oksentelua jne. Kerran hänelle oli julkisella paikalla kommentoitu, että miten sä kehtaat. Julmaa, kun toinen oikeasti kärsii. Niin kuin hän olisi siinä oireillut huvikseen. Ja joo, on lääkitty ja leikattu.
Ne sairaat nyt kuitenkin ovat marginaalinen ryhmä syljeskelijöistä. Suurimmalle osalle se on vain inhottava tapa.
Ainakin täällä Helsingissä kadut ovat täynnä räkää, varsinkin tietyillä paikoillaan on aivan vaikea kulkea kun en halua astua klimppeihin, mutta koko katu on niin rään ryvettämä, että ei voi olla astumatta. Kyllä tämän ovat aiheuttaneet ihan jotkut muut kuin sairaat.
Huomaavaisesti sanoit ihminen, kun kyseinen ilmiö kuitenkin rajautuu vain toiseen sukupuoleen (ja siitäkin onneksi vain siihen idioottimaisimpaan osaan).
Muuten olen samaa mieltä.