Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin petetyksi

Vierailija
07.01.2020 |

Se klassinen tarina. Miehellä (muka) koko ajan mielettömät työpäivät ja -ajat. Hän on sellaisessa työpaikassa, joka vaatii matkustamista vähintään kolme kertaa kuukaudessa ja ympäri maailmaa.

Hän oli joulun aikan kolme päivää kotona ja kännykkä oli miltein koko ajan kädessä. Juuri ja juuri sentään jätti kännykän pois ruokapöydästä, mutta ei kestänyt syödä perinteisen pitkän kaavan mukaan vaan söi nopeasti, kieltäytyi jälkiruoista ja säntäsi sohvalle kännykkänsä kanssa.

Hän ei halunnut keskustella mistään minun tai lasten kanssa. Lapsetkin huomasivat, ettei isänsä ollut henkisesti läsnä. Tapaninpäivän jälkeen tuli kiire matkalle, jota hän perusteli haluavansa olla hyvissä ajoin ja valmistautunut työtään varten kunnolla paikan päällä. Hän on tehnyt sen aiemminkin eli en vielä epäillyt mitään.

Sitten kun miehestä ei kuulunut edes sen tavallisen vertaa small talkia soitin hänen hotelliinsa ja pyysin varmistamaan, että hän on hengissä. Mies soitti hätääntyneenä ja kertoi nukkuneensa suunnilleen 24 tuntia putkeen.

Nyt kun lapset ovat koulussa puhuin mieheni kanssa ja varoitin häntä aiheuttamasta lapsille psyykkisiä ongelmia esittelemällä uutta naista kesken lukukauden. Teimme sopimuksen, että laitan omat ja lasten tavarat muuttokuntoon ja muutamme kevätlukukauden jälkeen.

Tiedän, että monet naiset ovat olleet vuosien mittaan kiinnostuneita miehestäni. Hänen siivellään voi matkustaa ja päästä monenlaisiin juhliin. Minä en ole matkustanut koska meillä ei ole turvaverkkoja, joiden varaan jättää lapsia hoidettavaksi jos minä lähtisin matkalle.

Olen tavallaan myös helpottunut koska nyt voin ryhtyä elämään omanlaistani ja omaa elämääni. Kaikki nämä vuodet miehen työn, tulemisten ja menemisten ehdoilla ovat olleet rasittavia. Yhteishuoltajuudessa mies saa pitää lapsista huolta puolet ajasta ja minä saan lapsivapaata aikaa jatkaa elämässä eteenpäin.

Sinällään koko avioliittomme on ollut turhaa koska en ole edes ollut mieheni tai hänen sukunsa toiveiden mukainen nainen. Kirjoitin aiheesta koska Suomessa on varmasti muitakin, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tarina, nopeasti pettämisestä toivuit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että mies löysi paremman, aidomman ja vähemmän robotin naisen.

Vierailija
4/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönsikö mies ikinä pettämistä vai sait itse tekstarista tietää? Vai kuvitteletko?

Vierailija
5/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sitä kutsutaan elämäksi.

Vierailija
6/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin olen muka toipunut? Olen todella järkyttynyt. Järkytyksestä huolimatta pitää toimia rationaalisesti. Niihän ihmiset yleensä tekevät eivät ala kirkua tai parkua kuin elokuvissa.

Toipuminen ottanee aikaa ja sen työn voin alkaa vasta kun olen muuttanut lasten kanssa uuteen kotiin ja viralliset asiat lasten suhteen ovat hoidettu. Tälläkin hetkellä yritän selvittää, että pitääkö minun todellakin ottaa yhteyttä johonkin lastenvalvojaan, jotta saamme viralliset sopimukset tehtyä.

Vierailija
7/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä minusta tekee epäaidon, huonon tai robotin? Vuosikausia kuuntelin miehen huolia, hoidin lapsia, kotia ja osaa miehelle itselleen kuuluvia asioita.

Mutta hieno homma kun kerran saa paremman naisen! En jää jalkoihin itkemään!

Vierailija
8/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskempi juttu. Ollaan me miehet vaan sellaisia kuspäitä.

Vierailija
9/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä minusta tekee epäaidon, huonon tai robotin? Vuosikausia kuuntelin miehen huolia, hoidin lapsia, kotia ja osaa miehelle itselleen kuuluvia asioita.

Unohdit sadustasi yhden kappaleen välistä... :-p

Muuten ihan välttävän kelvollinen tekele.

Vierailija
10/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin olen muka toipunut? Olen todella järkyttynyt. Järkytyksestä huolimatta pitää toimia rationaalisesti. Niihän ihmiset yleensä tekevät eivät ala kirkua tai parkua kuin elokuvissa.

Toipuminen ottanee aikaa ja sen työn voin alkaa vasta kun olen muuttanut lasten kanssa uuteen kotiin ja viralliset asiat lasten suhteen ovat hoidettu. Tälläkin hetkellä yritän selvittää, että pitääkö minun todellakin ottaa yhteyttä johonkin lastenvalvojaan, jotta saamme viralliset sopimukset tehtyä.

Todellakin on ensinmäinen askel ottaa yhteyslastenvalvojaan. Joissakin kunnissa sinne saattaa olla jopa useankin kuukauden jono.  Ja lapsi kulta kuvitteletko sinä tosiaan, että mies ottaa lapset vuoroviikoin kun työ yms on on tuota tai että yhteyshuoltajuus tarkoittaa sitä?

Vierailija
11/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkelo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, käsikirjoitus jotenkin kusi, ihmettelin samaa. 1/5, sanoisin. Sivusta.

Vierailija
12/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkelo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin ihmettelemään, miten se pettäminen tuli ilmi?

Vierailija
13/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönsikö mies ikinä pettämistä vai sait itse tekstarista tietää? Vai kuvitteletko?

En saanut tekstarista tietää. Kyllä minäkin osaan laskea 1+1 etenkin jos kännykkä on liimantunut käteen aikuisella miehellä ja en voinut lainata sitä edes jouluruokareseptin googlettamista varten.

Minä laitoin sähköpostia kokouksenjärjestäjälle ja itse asiassa kokous on jopa myöhemmin kuin tuleva exäni kertoi. Eli hän riensi lemmenlomalle heti kun oli mahdollista.

Olin jo jouluaattona kummissani koska hän ei antanut minkäänlaista joululahjaa minulle. Lapsetkin huomasivat sen. Hän olisi voinut vaikka ostaa euron pokkarin kirpputorilta, mutta ei viitsinyt. Jouluruokatarpeita ostaessamme oikein näytin hänelle yhtä 13 euroa maksavaa esinettä, jota toivoin joululahjaksi. Eipä ostanut sitäkään.

Hän ei myöskään antanut lapsille tänä vuonna rahaa joululahjojen ostamista varten ja hän on tehnyt sen aikaisempina vuosina. Sitäkin lapset pitivät outona.

Sen lisäksi olen tietoisesti pyörittänyt taloutta mahdollisimman ilmastoystävällisesti ja vähän kuluttaen. Siinä pitäisi säästyä rahaa ainakin omien laskujeni mukaan. Mieheni sanoi, että laskuja on niin paljon että hirvittää. Lapsetkaan eivät halunneet ilmastonmuutoksen vuoksi joululahjaksi muuta kuin kirjat, joiden nimet sekä tiedot sain jo ennen joulukuuta. Niihin meni alle 200 euroa. Mieheni joululahjaan meni 120 euroa.

Vierailija
14/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkelo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei mene käsikirjoitusten mukaan kuin harvoilla ja valituilla ihmisillä.

Vierailija
15/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mainitset miehesi runsaan matkustelun.

Ei kai vaan kyseessä ole vientimyyjä? :(

Vierailija
16/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanki vapaaseen reikääsi!

Vierailija
17/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskempi juttu. Ollaan me miehet vaan sellaisia kuspäitä.

En usko, että kaikki miehet ovat. Asiaahan on tutkittukin. Minulle nyt sattui vähemmän uskollinen mies kohdalle. Alkoi ilmeisesti pitää minua ja saamaansa palvelua itsestäänselvyytenä.

Vierailija
18/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lisää syvyyttä tarinan henkilöihin voisi ajatella laitettavan ja sitten vain loppuosaa tarinasta kertomaan. Kevyen novellin tästä saisi, kirjoitat valmiiksi melko oikeaoppista tekstiä.

Peukut ajan hermolla olemisesta ilmastoteotkin mainittuasi. Varothan liian päälleliimattuja vaikutelmia!

Vierailija
19/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhkelo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei mene käsikirjoitusten mukaan kuin harvoilla ja valituilla ihmisillä.

Niinpä, mutta jos edes tarina elämästä ei mene käsikirjoituksen mukaan, niin sellaista ei satu kuin Porvoossa.

Ilmastonmuutos oli hauska lisä. Korotan arvosanani 1,5/5:een. 

Vierailija
20/66 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on ensinmäinen askel ottaa yhteyslastenvalvojaan. Joissakin kunnissa sinne saattaa olla jopa useankin kuukauden jono.  Ja lapsi kulta kuvitteletko sinä tosiaan, että mies ottaa lapset vuoroviikoin kun työ yms on on tuota tai että yhteyshuoltajuus tarkoittaa sitä?

Yhdessä on lapset tehty ja nyt on miehenkin vuoro pyörittää perhearkea. Hänellähän on jo aikuinen heila apuna lastenhoito ja -kasvatustehtävissä. Kyllä aikuinen ihminen oppii varmasti pyykkäämään, laittamaan ruokaa ja siivoamaan. Tarjotkoon vaikka mikroruokia jos ei opi laittamaan ruokaa.

En edes tiedä, kuinka ja mistä elatusapua anotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän