Oletko ostanut BEYOND MEAT eli "laboratorioliha" tuotteita? Kerro kokemuksesi
Haluaisin kuulla ihmisiltä vähän kokemuksia, ennen kuin ostan.
Onko tuotteet olleet hyviä, tärkeimpänä tietona olisi kiva kuulla että ostaisitko tuotteen jatkossa uudelleen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Valtava määrä lisäaineita, mutta ei kait se vegaania haittaa kunhan ei ole lihaa
Ei ole vegaaneita varten, vaan sekasyöjiä kosiskeleva tuote, ulknäkökin sen kertoo tyhmemmä'llekkin. Vegaani ei kaipaa koviketta lihalle kun ei sitä muutenkaan syö.
Itse en ole kokeillut kun noissa on herneitä proteiinina jolle olen allerginen, mutta hyvä että lihaa syöville on kasvisvaihtoehtojakin.
Itse suosin seitania jne kun haluan korvata lihaa ruoassa eettisistä ja terveydellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin katsomaan mitä kauheita aineita siinä sitten on, kun monikin sanoo että ei ole ihmisravinnoksi kelpaavaa tms. Mutta eihän siinä listalla ole yhtäkään haitalliseksi edes epäiltyä lisä- tai valmistusainetta
Vesi, herneproteiini-isolaatti (18%), rapsiöljy, puhdistettu kookosöljy, aromit, savuaromi, stabilointiaine: selluloosa, metyyliselluloosa, arabikumi, perunatärkkelys, maltodextriini, hiivauute, suola, auringonkukkaöljy, kuivahiiva, hapettumisenestoaine: askorbiinihappo, etikkahappo, väri: punajuuriuute, muunnettu tärkkelys, omenauute, sitruunamehutiiviste.
Hiivauutehan on toiselta nimeltään natriumglutamaatti eli MSG.
Niin en tiedä onko sitä tieteellisesti todistettu haitalliseksi, mutta kyllä sitä nyt vain epäillään haitalliseksi lisäaineeksi.
No kuka sitä muka epäilee? Sehän on marmitea se hiivauute, eli terveellistä oluthiivasta valmistettavaa lisäainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtava määrä lisäaineita, mutta ei kait se vegaania haittaa kunhan ei ole lihaa
Ei ole vegaaneita varten, vaan sekasyöjiä kosiskeleva tuote, ulknäkökin sen kertoo tyhmemmä'llekkin. Vegaani ei kaipaa koviketta lihalle kun ei sitä muutenkaan syö.
Itse en ole kokeillut kun noissa on herneitä proteiinina jolle olen allerginen, mutta hyvä että lihaa syöville on kasvisvaihtoehtojakin.
Itse suosin seitania jne kun haluan korvata lihaa ruoassa eettisistä ja terveydellisistä syistä.
Minunkin mielestäni tuote on vaihtoehto sekasyöjille ja heille jotka haluavat välillä vähemmän kuormittaa ilmastoa valitsemalla päästöiltään alhaisemman tuotteen.
Ehkä se alkaa vielä trendaamaan enemmän, jos joku skippaa yhden lihapäivän näillä. Tai siis sehän on pakollista, jos ajattelee että maailmassa on kohta 10 miljardia ihmistä - lihaa ei vain enää sitten riitä kaikille.
Taas eilen söin hampparimestassa beyond meat-burgerin. Se on lempparini, olen koukussa. En ole vegaani enkä edes kasvissyöjä, mutta beyond meat maistuu itselleni paremmin kuin liha.
En ole syönyt. En ole syönyt lihaa yli 20 vuoteen enkä kaipaa sen kaltaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Taas eilen söin hampparimestassa beyond meat-burgerin. Se on lempparini, olen koukussa. En ole vegaani enkä edes kasvissyöjä, mutta beyond meat maistuu itselleni paremmin kuin liha.
Hyvä kommentti, mutta pakko kuitenkin kysyä että omistatko lafkan osaketta, siis BYNDiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti, mutta pakko kuitenkin kysyä että omistatko lafkan osaketta, siis BYNDiä?
En. Kuulostiko kommenttini mainokselta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Kuulostiko kommenttini mainokselta? :D
Jollain tapaa. Monihan suosittelee tuotteita, joiden osakkeenomistaja on. Tässä tapauksessa varsinkin se on aina hyvä tietää.
Joillain on taloudellinen intressi kehua näitä, koska omistavat BYND.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin katsomaan mitä kauheita aineita siinä sitten on, kun monikin sanoo että ei ole ihmisravinnoksi kelpaavaa tms. Mutta eihän siinä listalla ole yhtäkään haitalliseksi edes epäiltyä lisä- tai valmistusainetta
Vesi, herneproteiini-isolaatti (18%), rapsiöljy, puhdistettu kookosöljy, aromit, savuaromi, stabilointiaine: selluloosa, metyyliselluloosa, arabikumi, perunatärkkelys, maltodextriini, hiivauute, suola, auringonkukkaöljy, kuivahiiva, hapettumisenestoaine: askorbiinihappo, etikkahappo, väri: punajuuriuute, muunnettu tärkkelys, omenauute, sitruunamehutiiviste.
Niin en tiedä onko sitä tieteellisesti todistettu haitalliseksi, mutta kyllä sitä nyt vain epäillään haitalliseksi lisäaineeksi.
Hiivauute on tosiaan luonnollinen glutamaatin ja glutamiinihapon lähde, siinä missä esim. arominvahvenne keinotekoinen. Tunnettua on että näillä voi jotkut herkistyä, ja silloin henkilö saa glutamaateista hankalia oireita kuten päänsärkyä. Se on kuitenkin suht harvinaista eikä muilla henkilöillä ole mitään erityistä syytä vältellä glutamaatteja.
Kannattaa muistaa että glutamaatteja on luonnostaan myös monessa ruoka-aineessa esim. useimmat juustot, perunat, tomaatit ja herkkusienet. Jos siis kammoaa ko. ainetta kannattaa jättää myös nämä syömättä. Mitään tutkittua haittaa niistä ei tosin ole, ellei ole glutamaattiyliherkkä.
https://blogit.iltalehti.fi/varpu-tavi/2011/02/23/glutamaatti-tulee-ja-…