Oletko ostanut BEYOND MEAT eli "laboratorioliha" tuotteita? Kerro kokemuksesi
Haluaisin kuulla ihmisiltä vähän kokemuksia, ennen kuin ostan.
Onko tuotteet olleet hyviä, tärkeimpänä tietona olisi kiva kuulla että ostaisitko tuotteen jatkossa uudelleen?
Kommentit (30)
Ei betoni meat ole mitään laboratoriolihaa. Tavallista kasvismassaa se on.
Olen syönyt ja hyviä on. Poutun Muu-pihvi on aika samanlainen, mutta puolet halvempi.
Ymmärrätkö että laboratorioliha tarkoittaa laboratoriossa kasvateltua soluviljelmää eikä kasvispihviä?
Ja beyond meat on ylihypetetty surkea tuote. Ei hyvänmakuinen eikä näyttöä siitä että tuo kemikaalikoktail olisi terveellisempää kuin liha.
Ei ole laboratoriolihaa nähnytkään.
Mulle kasvissyöjänä liian lihamainen tuote. Onko taas riittävän lihamainen sekasyöjälle, en tiedä. Monet kyllä vaikuttavat tykkäävän, kai sun kannattaa antaa sille mahdollisuus.
Ostin paketin kesällä, kun grillattiin kaveriporukalla. Mulle paketissa oli aivan liikaa syötävää, joten pyysin kavereita jakamaan ja maistamaan loput, niin saadaan myös lihansyöjien mielipide. He tykkäsivät, kuulemma paras ja eniten lihaa muistuttava pihvi, jota ovat maistaneet. Itse jäin miettimään, onko omaan makuuni liian lihamainen. Kaikki olimme sitä mieltä, että jos vielä joskus ko. pihviä grillaa, sitä pitää maustaa enemmän, nyt oli aika mauton kuitenkin.
Tosin en usko, että juuri tätä ostan enää, koska halvemmallakin saa kasvissyöjä proteiinia ja grillattavaa.
Teki mieli kokeilla mutta kun luin tuoteselosteen niin ei enää houkutellut.
Valtava määrä lisäaineita, mutta ei kait se vegaania haittaa kunhan ei ole lihaa
En. Törkeän kalliita eikä muutenkaan kiinnosta "korvikkeet". Grillaan ihan mielelläni kasviksia.
-Vegetaristi 25 vuotta
Jos 8 euron hintaiset HK:n halpispihvit maistuu niin mikäs siinä. Tuon hinnan takia ei siitä kyllä koskaan mitään hittituotetta muiden kuin helsinkiläisten kampushippien piireissä tule.
Vierailija kirjoitti:
Teki mieli kokeilla mutta kun luin tuoteselosteen niin ei enää houkutellut.
Ju, ei vaikuttanut mitenkään siltä, että olisi ihmisravintoa. Tuskin mitenkään terveellinen. Maku on kyllä yllättävän hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö että laboratorioliha tarkoittaa laboratoriossa kasvateltua soluviljelmää eikä kasvispihviä?
Ja beyond meat on ylihypetetty surkea tuote. Ei hyvänmakuinen eikä näyttöä siitä että tuo kemikaalikoktail olisi terveellisempää kuin liha.
Ymmärrän. Siksihän se onkin sitaateissa "laboratorioliha", eli toisin sanottuna kasvispihvi jolla imitoidaan lihaa.
Todella hyviä olivat, kunhan muistaa ettei paista yhtään liikaa, ettei kuivu
Beyond Meat on ihan jees, hampurilaisessa tykkään enemmän esim Linda McCartneyn soijapohjaisesta pihvistä.
Minun mielestäni näissä on paha sivu/jälkimaku. Esim. Oumphin burgerpihvi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Valtava määrä lisäaineita, mutta ei kait se vegaania haittaa kunhan ei ole lihaa
Ei tuo ole kenenkään jokapäiväistä ruokaa.
Olen, ja syön 1-2 viikossa tuota. On herkkua. Lisäaineet minua ei kiinnosta pätkääkään, en ole ollenkaan terveysintoilija. Silloin kun olin sekasyöjä, elin myös pääosin teollisella eines- ja valmisruoalla, ja niin teen vegenäkin. 45 vuotta silti eletty jo ilman mitään flunssaa kummempia sairauksia, paino-ongelmia tai mitään, joten en vaan usko siihen lisäaine- tai teollinen ruoka -hysteriaan jota monet paasaa.
Menin katsomaan mitä kauheita aineita siinä sitten on, kun monikin sanoo että ei ole ihmisravinnoksi kelpaavaa tms. Mutta eihän siinä listalla ole yhtäkään haitalliseksi edes epäiltyä lisä- tai valmistusainetta
Vesi, herneproteiini-isolaatti (18%), rapsiöljy, puhdistettu kookosöljy, aromit, savuaromi, stabilointiaine: selluloosa, metyyliselluloosa, arabikumi, perunatärkkelys, maltodextriini, hiivauute, suola, auringonkukkaöljy, kuivahiiva, hapettumisenestoaine: askorbiinihappo, etikkahappo, väri: punajuuriuute, muunnettu tärkkelys, omenauute, sitruunamehutiiviste.
Kaveri grillasi siitä hampurilaisen kesällä. Hyvin lähelle vastasi jauhelihapihviä, varmaan paras lihankovike mitä olen syönyt.
En tosin ihan heti keksi miksi itse ostaisin. Hillittömän kallis ja tosiaan ihan kemikaaleja täynnä. Mieluummin aito jauhelihapihvi.