Suurin murhe elämässäsi tällä hetkellä?
Mikä on suurin tai suurimmat murheet elämässäsi juuri tällä hetkellä?
Itselläni lapsen heikko koulumotivaatio ja omien vanhempien vanheneminen.
Eikä pliis vertailuja tai vähättelyjä - jokaisen murheet ovat todellisia, olivat ne sitten pieniä tai suuria.
Kommentit (287)
Työttömyys ja muutto uudelle paikkakunnalle, asunnon myyminen, väsymys.
Työkuviot. En tiedä jäisinkö, lähtisinkö, tekisikö jotain ihan muuta...
Omien vanhempien heikkenevä terveydentila on suurin murhe tällä hetkellä. Asuvat kaukana ja mulla on kokoajan huono omatunto siitä, että en pysty heitä arjessa auttamaan.
Lapsettomuus ja siitä johtuva syvä suru.
Rinnassa patti mutta huomenna vihdoin viimein aika mammografiaan niin toivottavasti loppuu tämä epävarmuus. Samalla pelottaa mutta myös odotan selvyyttä, oli tulos mikä vaan.
- Erityislapsen tulevaisuus
- Yksinhuoltajuus ja heikko turvaverkko
- Yksinäisyys
- Opinnot ja oikean pääaineen saaminen pääainehaussa
- Köyhyys ja luottotiedottomuus vielä pari vuotta
- Tulevaisuus yleensä, sekä taloudellisesti, että jonkinlaisen tyytyväisyyden ja elämän merkityksellisyyden kannalta.
Pelkään jäämistä yksin loppuelämäksi.
Puoliso haluaa erota, olen onneton vaikka tiedän että suhteemme on vuosien aikana kuihtunut, eikä jäljellä ole juuri muuta kuin muistot.
Päihteisiin ja rikoksiin sortunut poikani.Suren joka hetki.Mietin kuntoutuuko koskaan vai kuoleeko.
Rahahuolet, opiskelun aiheuttamat huolet(tähän kyllä sisältyy rahahuolet :D) ja lisäksi parisuhdehuolet.
Vierailija kirjoitti:
Hermokivut
Uskallanko ostaa asunnon, mitä jos joudun työttömäksi tai sairastun?
Minulla on ihana oma mies mutta toinen mies on ihastunut minuun, ollut jo pidemmän aikaa.
Ensimmäinen ja toinen kohta ovat todellisia murheita. Mutta jos toinen mies on ihastunut, niin sille pitää tehdä selväksi, että ei käy.
Äitini kuoli pari kuukautta sitten alle eläkeikäisenä.
Olemme olleet joulunajan töissä paikassa missä ei ole ollut muita ihmisiä eli koululla remontointihommissa. Huomenna kuitenkin opettajat palaavat takaisin ja joudun tekemään töitä heidän touhutessa omiaan ympärillä. Pelkkä ajatuskin ahdistaa suunnattomasti ja tekisi vain mieli jättää koko homma niille, keitä ei hetkauta, että häiritsemme toisten työntekoa ja päinvastoin. Olen suorastaan paniikissa huomisen työpäivän takia.
Syyllisyydentunne työttömyydestä/työkyvyttömyydestä.
Toisena näköalattomuus tulevaisuudesta.
Tapailukumppani, joka kohtelee minua huonosti eikä taida oikeasti välittää yhtään. Tunnen itseni kuitenkin niin huonoksi, että miksipä kukaan muukaan minua sen paremmin kohtelisi... Toivottavasti kyllästyy minuun eikä ota enää yhteyttä, että pääsen yli.
Naurettavien sydänsurujen ohella vakavampi huoli, ikääntyvät vanhemmat, joista asun kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Rahattomuus
Vanhempien vanheneminen
Omat sairaudet
Perheettömyys
Yksinäisyys
Mulla samat. Lisäksi jäin työttömäksi jokin aika sitten (tai tavallaan jättäydyin vapaaehtoisesti pois epämieluisasta työpaikasta, kun väkeä vähennettiin), ja tulevaisuus näyttää epävarmalta. Elämä on tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet joulunajan töissä paikassa missä ei ole ollut muita ihmisiä eli koululla remontointihommissa. Huomenna kuitenkin opettajat palaavat takaisin ja joudun tekemään töitä heidän touhutessa omiaan ympärillä. Pelkkä ajatuskin ahdistaa suunnattomasti ja tekisi vain mieli jättää koko homma niille, keitä ei hetkauta, että häiritsemme toisten työntekoa ja päinvastoin. Olen suorastaan paniikissa huomisen työpäivän takia.
Ajattele niin, että ne opetkin ovat ahdistuneita. Eivät haluaisi palata ihanalta lomalta töihin komentamaan riiviö oppilaita ja ovat ihan stressissä valmiiksi 😂
Jos haluat kipeästi lasta, kannattaa hakeutua hoitoihin ja ryhtyä äidiksi yksin. Se, ettei miestä löydy elämänkumppaniksi on loppupeleissä kovin ankea syy luopua noin suuresta haaveesta.