Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin murhe elämässäsi tällä hetkellä?

Vierailija
06.01.2020 |

Mikä on suurin tai suurimmat murheet elämässäsi juuri tällä hetkellä?

Itselläni lapsen heikko koulumotivaatio ja omien vanhempien vanheneminen.

Eikä pliis vertailuja tai vähättelyjä - jokaisen murheet ovat todellisia, olivat ne sitten pieniä tai suuria.

Kommentit (287)

Vierailija
41/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutista toitotetaan että suomessa liian vähäinen syntyvyys, naiset syynä, naiset ei halua lisääntyä, lapsia tarvitaan lisää, synnytystalkoot jne. Olen 18 vuotiaasta saakka yrittänyt löytää kumppanin jonka kanssa perustaa perhe, nyt olen 36 vuotias eikä ole tärpännyt. Pari miestä oli, mutta lapsia eivät halunneet.

Tuntuu tosi pahalta lukea ja kuulla jokapaikassa syyllistämistä siitä kun naiset ei saa lapsia kun itse niitä haluan mutta ei vaan löydy millään miestä.

Jos haluat kipeästi lasta, kannattaa hakeutua hoitoihin ja ryhtyä äidiksi yksin. Se, ettei miestä löydy elämänkumppaniksi on loppupeleissä kovin ankea syy luopua noin suuresta haaveesta.

Vierailija
42/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ja muutto uudelle paikkakunnalle, asunnon myyminen, väsymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuviot. En tiedä jäisinkö, lähtisinkö, tekisikö jotain ihan muuta...

Vierailija
44/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempien heikkenevä terveydentila on suurin murhe tällä hetkellä.  Asuvat kaukana ja mulla on kokoajan huono omatunto siitä, että en pysty heitä arjessa auttamaan.

Vierailija
45/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus ja siitä johtuva syvä suru.

Vierailija
46/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnassa patti mutta huomenna vihdoin viimein aika mammografiaan niin toivottavasti loppuu tämä epävarmuus. Samalla pelottaa mutta myös odotan selvyyttä, oli tulos mikä vaan.

Vierailija
47/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kasvain mahassa. Pelottaa.

Vierailija
48/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Erityislapsen tulevaisuus

- Yksinhuoltajuus ja heikko turvaverkko

- Yksinäisyys

- Opinnot ja oikean pääaineen saaminen pääainehaussa

- Köyhyys ja luottotiedottomuus vielä pari vuotta

- Tulevaisuus yleensä, sekä taloudellisesti, että jonkinlaisen tyytyväisyyden ja elämän merkityksellisyyden kannalta.

Vierailija
49/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jäämistä yksin loppuelämäksi.

Vierailija
50/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso haluaa erota, olen onneton vaikka tiedän että suhteemme on vuosien aikana kuihtunut, eikä jäljellä ole juuri muuta kuin muistot.

Vierailija
51/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteisiin ja rikoksiin sortunut poikani.Suren joka hetki.Mietin kuntoutuuko koskaan vai kuoleeko.

Vierailija
52/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahahuolet, opiskelun aiheuttamat huolet(tähän kyllä sisältyy rahahuolet :D) ja lisäksi parisuhdehuolet.

Vierailija
53/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermokivut

Uskallanko ostaa asunnon, mitä jos joudun työttömäksi tai sairastun?

Minulla on ihana oma mies mutta toinen mies on ihastunut minuun, ollut jo pidemmän aikaa.

Ensimmäinen ja toinen kohta ovat todellisia murheita. Mutta jos toinen mies on ihastunut, niin sille pitää tehdä selväksi, että ei käy.

Vierailija
54/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli pari kuukautta sitten alle eläkeikäisenä.

Vierailija
55/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet joulunajan töissä paikassa missä ei ole ollut muita ihmisiä eli koululla remontointihommissa. Huomenna kuitenkin opettajat palaavat takaisin ja joudun tekemään töitä heidän touhutessa omiaan ympärillä. Pelkkä ajatuskin ahdistaa suunnattomasti ja tekisi vain mieli jättää koko homma niille, keitä ei hetkauta, että häiritsemme toisten työntekoa ja päinvastoin. Olen suorastaan paniikissa huomisen työpäivän takia.

Vierailija
56/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä

Vierailija
57/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyydentunne työttömyydestä/työkyvyttömyydestä.

Toisena näköalattomuus tulevaisuudesta.

Vierailija
58/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailukumppani, joka kohtelee minua huonosti eikä taida oikeasti välittää yhtään. Tunnen itseni kuitenkin niin huonoksi, että miksipä kukaan muukaan minua sen paremmin kohtelisi... Toivottavasti kyllästyy minuun eikä ota enää yhteyttä, että pääsen yli.

Naurettavien sydänsurujen ohella vakavampi huoli, ikääntyvät vanhemmat, joista asun kaukana.

Vierailija
59/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahattomuus

Vanhempien vanheneminen

Omat sairaudet

Perheettömyys

Yksinäisyys

Mulla samat. Lisäksi jäin työttömäksi jokin aika sitten (tai tavallaan jättäydyin vapaaehtoisesti pois epämieluisasta työpaikasta, kun väkeä vähennettiin), ja tulevaisuus näyttää epävarmalta. Elämä on tyhjää.

Vierailija
60/287 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet joulunajan töissä paikassa missä ei ole ollut muita ihmisiä eli koululla remontointihommissa. Huomenna kuitenkin opettajat palaavat takaisin ja joudun tekemään töitä heidän touhutessa omiaan ympärillä. Pelkkä ajatuskin ahdistaa suunnattomasti ja tekisi vain mieli jättää koko homma niille, keitä ei hetkauta, että häiritsemme toisten työntekoa ja päinvastoin. Olen suorastaan paniikissa huomisen työpäivän takia.

Ajattele niin, että ne opetkin ovat ahdistuneita. Eivät haluaisi palata ihanalta lomalta töihin komentamaan riiviö oppilaita ja ovat ihan stressissä valmiiksi 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi