Kannattaako seurustelukumppanille lainata rahaa?
Vai muuttuuko suhde joksikin muuksi?
Kyseessä olisi satasia takuuvuokraan. Minulla on rahat eikä lainaaminen vaikeuttaisi talouttani. Toinen vaan haluaisi puurtaa itsensä piippuun äkkiä saadakseen rahat pian kokoon sen sijaan että lainaisi.
Kommentit (68)
Jos pystyt päättämään, ettei se raha ole sinulle liian suuri menetettäväksi.
Velkakirja ja sopimus siitä, että poju tekee ne tarvittavat työtunnit nyt kuten on suunnitellut ja saman tien maksaa tuon summan pois. Ei siinä montaa kk pitäisi mennä. Ja näetpähän samalla onko hän Edes alkuunsa sanojensa mittainen mies vai onko parempi kokonaan heivata elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen - tietenkin!
Jos mies - varo sitä sikaa ja laadi velkakirja!
Yleensä minua huvittaa ja vähän säälittääkin nämä kommentit, mutta nyt kyllä huvitti, kun luin näitä vastauksia. Tosiaanko porukka on vaatimassa velkakirjoja parista sadasta eurosta oman seurustelukumppanin kohdalla?
Oman tilanneharkinnan mukaan, riippuu siitä kumppanista. Omalle miesystävälleni voisin lainata, kun teki asuntoonsa remppaa jopa lupasin tarvittaessa "lainata" luottokorttiani (jos ois samaan aikaan ollu hällä useampi kallis ostos siten, että ois oma luottoraja tullu vastaan).
Vierailija kirjoitti:
No voi herranjumala, vuosi seurusteltu? Monet asuvatkin tuossa vaiheessa yhdessä. Alatteko siinäkin nipottamaan, jostain takuuvuokrasta? Eri asia, jos kumppanilla on pahoja rahavaikeuksia ja itselläkään ei ole hyvä tilanne.
En nipota, hänellä ottaa luonnolle pyytää tai ottaa vastaan rahaa.
Vain ja ainoastaan velkakirjalla.
Kyllä Siperia opettaa...
En lainaa rahaa edes avovaimolleni, ilman kirjallisia papereita.
Maailma on petollinen, koskaan ei tiedä mitä suhteessa voi tapahtua.
Muutatteko yhteen? On ihan ok, koska takuuvuokra sitten palautetaan sinulle, kun muutatte pois.
Kenen maailma romahtaisi vaikka joku huijaisikin muutaman satasen?
Parikin sataa on kova summa, sellaiselle joka maksaa itse omaa asuntoaan ja lyhentelee samalla opintovelkojaan.
En lainaa kenellekään rahaa, ja jos lainaisin niin ainoastaan tekemällä rahoista velkakirjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi herranjumala, vuosi seurusteltu? Monet asuvatkin tuossa vaiheessa yhdessä. Alatteko siinäkin nipottamaan, jostain takuuvuokrasta? Eri asia, jos kumppanilla on pahoja rahavaikeuksia ja itselläkään ei ole hyvä tilanne.
En tarkoittanut ap:ta vaan näitä, jotka puhuvat velkakirjoista.
Lainaisin, koska raha menee oikeaan tarpeeseen ja itelleni muutamalla satasella ei ole isoa merkitystå. Onpahan hyvä testi, miten mies hoitaa raha-asiansa. Selvyyden vuoksi velkakirja on hyvä tehdä. Toisaalta paremminhan miehen luonne tulee esille, jos lainaa ilman papereita.
Vierailija kirjoitti:
En lainaa rahaa edes avovaimolleni, ilman kirjallisia papereita.
Maailma on petollinen, koskaan ei tiedä mitä suhteessa voi tapahtua.
Jos on varaa lainata/antaa, niin mikäs siinä. Omathan ne rahat on, eikä muuta käyttöä. Rahaahan se vaan on.
M34
Eikö ole vanhempia/sukulaisia/kavereita jotka lainaisivat? Jos ei, voi olla syynsä mikseivät lainaa..
No anna rahat jos et tarvitse takaisin.
Jos vakava suhde, niin tottakai lainaisin. Miksi edes seurustelin sellaisen ihmisen kanssa, johon en luota. Yleensä en rahaa lainaa, mutta luotettavalle lähipiirille tarvittaessa kyllä. Toisaalta oma lähipiirini on sellainen, kenellä on rahaa aina säästössä, eikä kukaan tarvitse vippejä.
Mutta siis lainaisin. Sopikaa miten maksaa takaisin. Velkakirjat on vähän liioittelua :D.
N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lainata rahaa ellei kyseessä ole Amerikkalainen upseeri joka lähestyi sinua facebookin kautta.
Mikä tämä juttu on? Yhtä mun kaveria lähestyi tällainen "henkilö" huijausmielessä. Oli uskottavat kuvat ja kaikki. Onko tämä yleinen profiili ja tapa huijata?
Kannattaa seurata muitakin uutisia kuin fb-päivityksiä ja keskustelupalstoja.
Amerikan upseerit ovat nigerialaiskirjemaakareiden sisarfirma. Tai veli-.
Vierailija kirjoitti:
Kenen maailma romahtaisi vaikka joku huijaisikin muutaman satasen?
Minulla on niin pienet rahat etten todellakaan haluaisi satasia menettää. Edes seurustelukumppanille. Siksi velkakirja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vanhempia/sukulaisia/kavereita jotka lainaisivat? Jos ei, voi olla syynsä mikseivät lainaa..
En tiedä, millaisia teidän parisuhteet ovat, mutta kyllä minun olisi helpompi kysyä ja lainata omalta miesystävältäni kuin vanhemmilta, sukulaisilta tai kavereilta. Pikemminkin kaverini kohdalla ihmettelisin, miksei kysy omalta seurustelukumppaniltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis jo tyrkyttänyt rahojasi?
Jos haluaa itse vastata asioistaan, anna hänen tehdä niin. Ellette sitten ole muuttamassa saman katon alle.
Oletteko nuoriakin?
Jos sinulle on tärkeää, että saat lainaamasi rahat takaisin, tee kirjallinen velkakirja kahtena kappaleena, ja molempien allekirjoitus kumpaankin kappaleeseen. Jos haluat auttaa, eikä sinulle ole niin justiinsa, saatko rahat takaisin joskus vai et, anna hänelle se raha.