Kannattaako seurustelukumppanille lainata rahaa?
Vai muuttuuko suhde joksikin muuksi?
Kyseessä olisi satasia takuuvuokraan. Minulla on rahat eikä lainaaminen vaikeuttaisi talouttani. Toinen vaan haluaisi puurtaa itsensä piippuun äkkiä saadakseen rahat pian kokoon sen sijaan että lainaisi.
Kommentit (68)
Kyseessä vuoden kestänyt seurustelusuhde.
Ei kannata. Tehkää ihan kirjallinen sopimus nii voit viedä oikeuteen jos ei maksa velkaa takasi.
jos lainaat, niin tee kirjallinen sopimus, että rahat palautuu sulle kun vuokrasopimus päättyy tai muuten sovitte kirjallisesti takaisinmaksusta, jos maksussa menee kauemmin kuin muutama kuukausi.
muuten voi käydä köpelösti ja kun eroatte et saakaan rahoja koskaan takaisin.
Jos olette olleet yhdessä pitkään ja tunnet seurustelukumppanisi lisäksi hänen sukulaisiaan, ystäviään ja muutenkin luottamus on täydellinen ja teillä on yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia. Velkakirjalla siinäkin tapauksessa.
Onko töissä, hoitaako raha-asiansa kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Onko töissä, hoitaako raha-asiansa kunnolla?
On töissä.
Jos nainen - tietenkin!
Jos mies - varo sitä sikaa ja laadi velkakirja!
En ymmärrä aloitusta, erityisesti viimeistä lausetta. Yrittääkö hän siis tienata rahat? Siinä tapauksessa älä tyrkytä lainaa.
Velkakirjalla korkeintaan. Ja jos kumppanilla kerran on mahdollisuus tienata rahat itse niin onhan sekin ihan ok, kyllä aikuinen pystyy tekemään ylitöitä hetken.
Itsellä lähipiiristä muutama huono kokemus, kyllä on velat jääneet maksamatta luotettavina pidetyiltä, läheisiltä ihmisiltä ja siitä on seurannut vuosikausien välirikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lainata rahaa ellei kyseessä ole Amerikkalainen upseeri joka lähestyi sinua facebookin kautta.
Mikä tämä juttu on? Yhtä mun kaveria lähestyi tällainen "henkilö" huijausmielessä. Oli uskottavat kuvat ja kaikki. Onko tämä yleinen profiili ja tapa huijata?
On yleinen tapa huijata. Kohta amerikkalainen upseeri pyytää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloitusta, erityisesti viimeistä lausetta. Yrittääkö hän siis tienata rahat? Siinä tapauksessa älä tyrkytä lainaa.
Yrittää tienata mutta pelkään ettei hän ehdi saada rahoja kasaan ennen kuin asunto menee jollekin muulle.
En sekaantuisi. Pian epäilet että hän on kanssasi vain rahan takia ja suhde mutkistuu.
Ei kannata , varsinkaan jos apua ei pyydetty. Mitä sinä tyrkytät ja toinen joutuisi kiusalliseen kiitollisuuden velkaan?
Jaa, jos jo vuoden yhdessä.. sitten mä jo antaisin ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lainata rahaa ellei kyseessä ole Amerikkalainen upseeri joka lähestyi sinua facebookin kautta.
Mikä tämä juttu on? Yhtä mun kaveria lähestyi tällainen "henkilö" huijausmielessä. Oli uskottavat kuvat ja kaikki. Onko tämä yleinen profiili ja tapa huijata?
Perinteinen nigerialaishuijaus. Sitä se on.
ohis
No voi herranjumala, vuosi seurusteltu? Monet asuvatkin tuossa vaiheessa yhdessä. Alatteko siinäkin nipottamaan, jostain takuuvuokrasta? Eri asia, jos kumppanilla on pahoja rahavaikeuksia ja itselläkään ei ole hyvä tilanne.