Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavalliset pulliaiset yllättyvät usein palkastani

Vierailija
06.01.2020 |

Joskus tullut sukulaisten kanssa puheeksi, olen kertonut palkkani. Radiologian erikoislääkäri 9000e/k. Käteen jää puolet, 4500e~. Tavan pulliaiselle sellanen 4k kuukausipalkkakin on jotain aivan ihmeellistä ja eri maailmasta oleva asia. Mutta näiden palkkojen eteen on nähty paljon työtä, stressiä ja vaivaa. Opiskeltu 12 vuotta, itse en ole edes lukion kautta tullut vaan amiksen, josta kaksoistutkinto. Monet tutut yllättyvät kuullessaan, että erikoistumisen aikana lopputenttiä varten tuli luettua noin 10k sivua tekstiä. Paljon lääketieteellistä latinaa, kuvantamistekniikkaa tähän yhdistettynä yms.
Tavan pulliainen on tietenkin tyytyväinen Prisman kassana (millään tavalla vähättelemättä), kun ei tiedä paremmasta eikä ole lähipiiristä esimerkkiä. Itselläni oli esim. makefy-taidot aivan onnettomat amiksen lopussa, mutta vuoden pänttäämisellä saavutti tason, että pääsykokeissa menestyä, herran vuonna 2005.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Great juttu, sinä itte ittes kans itteksesi! Hyvä, että amis-heppukin osasi ja pääsi. Olen erittäin kateellinen, sen takia kai tuo juttu täällä on?? T. Pelliäinen

Vierailija
2/7 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi-voi. Ehkä olis kannattanut opiskella dippainssiksi. Minun mieheni palkka on 80.000€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, me kaikki ei oikein voida olla radiologeja. Tavan pulliainenkin ymmärtää tämän ihan hämmästymättä.

Vierailija
4/7 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätavallinen killiäinen taitaa kertoa satuja omalta kohdaltaan. Mainitsemassaan ammatissa tienaa varmaankin noin paljon, mutta alan ammatinharjoittajateivät ole tuollaisia sivistymättömiä moukkia, jotka nimittelevat sukulaisiaan ja tuttaviaan tavan pulliaisiksi.

Vierailija
5/7 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi-voi. Ehkä olis kannattanut opiskella dippainssiksi. Minun mieheni palkka on 80.000€/kk.

En usko kyllä tuota. Ei kenelläkään voi olla kuukausi, siis kuukausipalkka tuommoinen.

Vierailija
6/7 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Onhan tuo melkoista, jos suhteuttaa siihen, että monet ovat ihan helposti lukeneet puolet tuosta oppimäärästä eivätkä siltikään tienaa puolia tuosta. 

Vierailija
7/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko kyllä tuota. Ei kenelläkään voi olla kuukausi, siis kuukausipalkka tuommoinen.

No älä usko. Mutta voit laskea itse, mitä kuukausipalkaksi tulee, kun vuosipalkka ylittää miljoona euroa. Itse asiassa se on enemmän kuin 80.000/kk.

Isot kansainväliset yhtiöt maksavat johtajilleen asianmukaisen korvauksen, koska eivät halua menettää hyvää työntekijää.