Miten saan uuden verokortin tammikuun 15. päivä tulevalle palkalle?
Viime vuoden lopussa veroprossani oli pakosta 32%, sillä olin alkuvuonna maksanut liian vähän veroja. Yritin tehdä omaverossa uuden verokortin alkaen tästä tammikuusta, mutta koska en ole vielä saanut tässä kuussa palkkaa, niin ei näytä onnistuvan. Voiko uuden kortin tosiaan tehdä vasta kun tän kuun tili on tullut? Ja Helmikuusta lähtien sitten pienemmällä prosentilla?
Kommentit (5)
Minä olen ymmärtänyt, että mennään vanhalla ja tulorajat lähtee nollasta, eli pieni veroprosetti. Helmikuusta vaihtuu. Itse asiassa olen kysynyt asiantuntijaltakin ja hän näin kertoi
Vierailija kirjoitti:
VAI voinko vaatia palkanlaskijaa käyttämään verohallinnosta saamaani verokorttia, jossa tosin lukee, että se on voimassa 1.2. 2020 lähtien..? t:AP
Et voi vaatia, koska verokortti astuu voimaan 1.2.2020. Omaverossa on voinut tehdä joulukuun puolivälistä alkaen muutosverokortin voimaan 1.1.2020 - itsekin olen muutosverokortin tehnyt. Et vain ole osannut tehdä sitä, vaikka muuta väität.
No kai sä älysit laittaa luvun 0 siihen ruutuun missä kysytään paljonko on tänä vuonna jo tienannut? Jos sen jättää tyhjäksi niin ei varmaan onnistukaan.
Viime vuoden verokorttia käytetään uusilla tulorajoilla, eli ei mene se loppuvuoden 32%.
Muutosverokortti, joka voimaan 1.1. alkaen, onnistuu kyllä.
VAI voinko vaatia palkanlaskijaa käyttämään verohallinnosta saamaani verokorttia, jossa tosin lukee, että se on voimassa 1.2. 2020 lähtien..? t:AP