Haluaisitko asua ison kauppakeskuksen päällä/ vieressä (Redi, Tripla, Iso Omena)?
Mietin vain, kun niissä on paljon asuntoja rakennettu tai rakenteilla. Kuka niihin muuttaa? Itsellä ei varaa.
Kommentit (24)
Kyllä haluaisin! Mikä sen helpompaa ja ihanampaa elämää.
En. Tuollaisessakun syttyy tulipalo niin sehän on käytännössä aina iso tuho. Sitten setvitään vuosia pahimmillaan vakuutus asioita jne
En vaikka olisi kuinka paljon rahaa.
Todellakin haluaisin. Helppoa elämää.
En. Kauppakeskusten liepeillä pyörii aina yhteiskunnan pohjasakkaa eikä olisi mukavaa joutua kotimatkoilla aina niihin törmätä.
En. Haluan asua rauhallisella paikalla luonnon läheisyydessä.
Kyllä. Toivoisin, että tulisi jollekin edullisemmalle alueelle tällainen.
On, ja asunkin. Haluatko kysyä jotain?
Silppu kirjoitti:
En. Tuollaisessakun syttyy tulipalo niin sehän on käytännössä aina iso tuho. Sitten setvitään vuosia pahimmillaan vakuutus asioita jne
Entä sitten? Mitä väliä sillä on palaako 80 neliöinen asuntoni ison kauppakeskuksen päällä vain jossain pienemmässä kerrostalossa? Yhtä iso tuho se minun osaltani on.
Vierailija kirjoitti:
En. Kauppakeskusten liepeillä pyörii aina yhteiskunnan pohjasakkaa eikä olisi mukavaa joutua kotimatkoilla aina niihin törmätä.
Höpöhöpö ei ainakaan sellossa paljoa pyöri,niitä on viisi vakkarinaamaa ja ne osaan kiertää kaukaa jo.
Olisi aika ideaalia asua n. 1km säteellä isoa kauppakeskusta.
Hyödyt:
- Auto jää kotiin kun lähtee ostoksille. Säästöä.
- Päivittäinen arkiliikunta lisääntyy. Hyvinvointia.
- Isot valikoimat kaikkea mahdollista. Ei tarvitse lähteä erikseen ostoksille kuin Bauhausiin. Lisää säästöä.
- Alhaiset hinnat kun kilpailevat liikkeet vierekkäin. Voit aina katsoa sopivat alennukset 10+ eri liikkeestä suht. nopeasti. Vielä lisää säästöä.
Miinukset:
- Paljon liikennettä kauppakeskuksen takia. Ei haittaa jos on itse kävellen liikkeellä.
- Epämääräisiä hiippareita voi ilmiintyä alueelle. Yleensä kuitenkin vain kauppakseskuksen välittömässä läheisyydessä.
- Ilmanlaatu voi kärsiä paljosta ajoneuvoliikenteestä lähialueella.
- Asuntojen hinnat voivat olla korkeita(?)
- Todennäköisesti ei ole maalaiskylätunnelmaa, vaan paljon kerrostaloja.
Yhteenvetona. Asun mielelläni vielä omakotitalossa nukkumalähiössä kun on mukulakin, mutta tuo kauppakeskuksen vieressä on hyvä kakkosvaihtoehto jos täältä muutan jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Entä sitten? Mitä väliä sillä on palaako 80 neliöinen asuntoni ison kauppakeskuksen päällä vain jossain pienemmässä kerrostalossa? Yhtä iso tuho se minun osaltani on.
Vakuutuksen kanssa joutuu varmasti vääntämään tulipalon jälkeen, asui missä tahansa. Jos on niin onnellisesti, että vakuutus on voimassa.
sellopasello. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö ei ainakaan sellossa paljoa pyöri,niitä on viisi vakkarinaamaa ja ne osaan kiertää kaukaa jo.
Höpö höpö itsellesi. Koko Lepuskin keskusta nykyään täynnä nistejä ja geelifledoja + nuorisojengejä. Siksi sieltä muutinkin, pahempi kuin Suvela.
Ehkä sitten kun ikää on joku 85v, eikä kunnolla pääse liikkumaan.
Mietinkin triplaan muuttoa, mutta ne pohjat asunnoissa oli jotain kauhean ja hirvittävän väliltä, niin ei todellakaan tehnyt mieli muuttaa. Jos pohjat asunnoissa olisi ollut fiksumpia niin olisin voinutkin. En halunnut että kämppäni on "3 huonetta+kettoseinä". Varsinkin kun tuo "keittoseinä oli huoneessa jossa sitten pitäisi päättää että onko siellä sohva ja tv VAI ruokapöytä. Molemmat eivät mahtuisi fiksusti.
Ymmärrän kyllä miksi ihmiset haluavat asua noin mutta itse nautin enemmän täällä metsän reunassa asumisesta. On rauhallista ja hyvät ulkoilumaastot heti kotiovelta.
Asun Pasilassa Triplan vieressä ja ei tuon valmistuminen minun elämääni mitenkään muuten muuttanut kuin että voin käydä myös Prismassa Lidlin lisäksi ruoka-ostoksilla.
En voi kuvitella parempaa tapaa elää. Sopii mulle mainiosti.
Mielelläni, jos olis vara. Talvella ei tarttis niin paljoo ulkona liukastella.