Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen: mietitkö koskaan REHELLISESTI syytä yksinäisyyteesi? Muutama vinkki

Vierailija
06.01.2020 |

Ihminen on yksinäinen aina syystä. Mikä on syysi? Listaan tavallisimmat.

1. Itsekkyys. Ei kukaan jaksa joustamatonta ihmistä rinnallaan. Sinä et määrittele yksin aikatauluja, sinun mielipiteesi eivät ole totuuksia.

2. Mielen köyhyys. Tapahtuuko elämässäsi mitään, joka voisi kiinnostaa muita? Ehkä olet oikeasti tylsä ihminen.

3. Lokkeilu. Lokkeilua on monenlaista. Yksi lokkeilun laji on luulla, että voi aina itse valita, milloin joku tapaaminen sopii. On tietysti myös vielä alhaisempia lokkeilun muotoja, kuten mennä tapahtumiin toisen kustannuksella, tulla vierailulle aina tyhjin käsin jne.

4. Heikkous. Valitettavasti heikot ihmiset eivät vedä puoleensa kuin toisia heikkoja, joista ei ole ystäviksi. Kukas nynnystä tykkää?

Ja sen takaan, että mä en oo sitten lälläri!

Eräs alfa, 33

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin helppoa se on keksiä ratkaisuja toisten ongelmiin.

Vierailija
2/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Oma halu. Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa tähän aikaa aamusta av palstalla? No joo..

Vierailija
4/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt vuosien ajan syitä yksinäisyyteeni, kunnes lopulta se valkeni minulle.

Muut ihmiset eivät yksinkertaisesti halua olla kanssani. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
5/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista ehkä mikään mutta olen liian passiivinen ylläpitämään suhteita.

Vierailija
6/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla varmaan nuo 4. ja 5. on ne pääasiat. Ja ujous. Oikeastaan 5. enemmänkin niin, että olen vaan nirso, suurimman osan ihmisistä kanssa ei vaan synkkaa.

Vierailija
7/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita.

Joskus huolestuneena miettinyt yksinäisiä vanhuksia että miten se on mahdollista.

Sitten tutustuin erääseen joka jäiden murrettua alkoi määräilemään mihin aikaan ja milloin on tultava. Eli tämä kohta 1. Ollaan täysin joustamattomia omasta elämästä joka sekin on ok mutta itse otin etäisyyttä koska en pystynyt aina sovittelemaan omia menoja hänen aikataulun mukaan ja neuvottelu yritykset kuitattiin ilkeilyllä.

Vierailija
8/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en usko. Kyse on teeskentelystä: keksitään selitys omasta halusta vaikka kyse on omasta kykenemättömyydestä. Riisu naamiosi!

AP

Vierailija
9/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydy vähempään. Elämä on joko paskamaista tai kuolemantylsää. Miksi vältellä sen hankalia puolia? Elämä ei ole ihanaa. Entä sitten. Mielenkiinnolla odotelkaamme lopullista kurjuutta.

Vierailija
10/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin peräkamarin Pentti. ;-)

Vierailija
11/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon tämän ap "alfan" kaltaisia, jotka luulevat tietävänsä kaiken kaikista, vaikka heillä on hyvin mustavalkoinen käsitys ihmisistä. Hyvä syy olla yksin.

Vierailija
12/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt vuosien ajan syitä yksinäisyyteeni, kunnes lopulta se valkeni minulle.

Muut ihmiset eivät yksinkertaisesti halua olla kanssani. Niin yksinkertaista se on.

Täällä toinen.

Nykyään en enää murehdi tätä enkä koe olevani ylimielinen myöskään.

Normaali käytöstavat mutta en ole kiinnostunut juoruista, en julkkiksista eikä sukulaisissa ole julkkiksia eikä muita isokenkäisiä. Mullon tylsät jutut. Enkä dokaa.

Olen yksin mutta olenko yksinäinen? Koen olevani onnellinen vaikka yksin olenkin.

Vierailija
13/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoista että lapsuudenkavereissani on yksi henkilö johon kaikki nämä aloituksen kohdat sopivat täysin mutta hän ei ole yksinäinen, päinvastoin, haalii tuttuja vaikka mistä vanhempainyhdistyksestä ja naapureistaan.

Itsellä taas elämässä tapahtuu niin paljon muutenkin itseä miellyttävää että aikaa ja innostusta ei oikein ole ylläpitää suhteita sellaisiin ihmisiin joiden kanssa keskustelunsisältö olisi muista juoruaminen.

Liekö itsekkyttä tai ei mutta elän tavallani, en sinun tavallasi.

Vierailija
14/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en usko. Kyse on teeskentelystä: keksitään selitys omasta halusta vaikka kyse on omasta kykenemättömyydestä. Riisu naamiosi!

AP

Olen sitten itsekäs,en jaksa kiinnostua kenenkään asioista niin paljoa etä tahtoisin olla jatkuvasti yhteyksissä.

Haluan tehdä niinkuin mulle sopii. Jos nyt just tällä sekunnilla haluan lähteä museoon,niin lähden. EN halua kuunnella kenekään selityksiä yhtään mistään miksi ei voi lähteä.

Ja mulla on niin kummallinen maku,ei löydy yhteneviä asioita muitten kanssa.

Siksi olen mieluummin yksin. EN ole yksinäinen kuiternkaan.

Vierailija
15/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siftaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen sitten itsekäs,en jaksa kiinnostua kenenkään asioista niin paljoa etä tahtoisin olla jatkuvasti yhteyksissä.

Haluan tehdä niinkuin mulle sopii. Jos nyt just tällä sekunnilla haluan lähteä museoon,niin lähden. EN halua kuunnella kenekään selityksiä yhtään mistään miksi ei voi lähteä.

Ja mulla on niin kummallinen maku,ei löydy yhteneviä asioita muitten kanssa.

Siksi olen mieluummin yksin. EN ole yksinäinen kuiternkaan.

Perustele, että et ole yksinäinen. En usko. Valitan.

AP

Vierailija
16/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ystävä myös kahdelle sellaiselle ystävälle, jolla ei ole juurikaan muita ystäviä.

Ystävä A. Haukkuu jatkuvasti puolisoaan josta on eroamassa. Kuitenkin viettää koko ajan aikaa sen kanssa ja edelleen haukkuu sitä puolisoa. Ja edelleen on siitä eroamassa. Olen monta kertaa jo sanonut ettei tuossa ole mitään järkeä.

Meillä oli 2kk ettei oltu viestitelty, niin hän laittaa haukkumaviestin kuinka surkea ystävä ja itsekäs ihminen olen kun en välitä hänestä enää ja kuulun "ystäviin" ketkä häviää kun on vaikeaa. Vaikeus on siis edelleen se puoliso, josta on eroamassa. Laitoin vinkin että yhtä hyvin hän voi kysellä minulta kuulumisia ja pyytää tapaamista, että se ei ole pelkästään mun velvollisuus. No sitten sovittiin tapaaminen ja sen tiedättekin mistä siellä puhuttiin (siitä psksta puolisosta josta on eroamassa mutta jonka kanssa viettää kuitenkin aikaa eli tuskin oikeasti eroaa)

Ystävä B. Näkee poliittista toimintaa ja rasismia kaikkialla, varsinkin siellä missä sitä ei ole yhtään. Kun kerron jostain missä olen käynyt, lomaillut tai mitä harrastanut niin loukkaantuu ja ottaa henkilökohtaisesti sen tekemiseni. Hyvä esimerkki voisi olla että käyn jossain historiallisessa kohteessa. Hän ottaa asian hyökkäyksenä itseään vastaan vaikka en ollut aiemmin edes tiennyt hänen ajatuksiaan. Kaikki mitä hän tekee ja ajattelee on oikein ja muiden tulisi olla samanlaisia, koska hän on lukenut artikkelin Hesarista että asia menee niin. Muulla tavalla jos tekee tulee hävetä. Parempi että ei edes kerro omasta elämästään hänelle ettei loukkaannu.

Loppusanat: Minulla on myös aivan tavallisiakin ihmisiä ystävinä, ketkä hyväksyvät minut sellaisena kuin olen ja muut sellaisina kuin ovat. Nämä yksinäiset tuntuvat tekevän asioista vaikeita itse.

Vierailija
17/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta, että itkettää.

Vierailija
18/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Liian hyvä ihminen ja kaiken lisäksi vahva fyysisesti ja henkisesti. Yksinkertaisesti ihmiset ovat pahoja siinä määrin, että näkevät oman käytöksensä minua peilaten idioottimaisena ja typeränä, ei kukaan ihminen halua olla sellaisen kanssa joka saa hänet tuntemaan itsensä idiootiksi.

Vierailija
19/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä osunut oikeaan yksikään noista. Jos ap ei ole yksinäinen niin silloinhan nuo eivät edes päde. :D

Vierailija
20/24 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eri, mutta mä olen aina ollut yksin, ihan omasta halustani. En edes osaisi olla, jos täällä olis joku muukin pyörimässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän