Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset erikseen kiittävät johonkin FB-ryhmään pääsystä?

Vierailija
06.01.2020 |

Ihan kuin kyseessä olisi jokin vaikeastikin läpäistävä seula, että pääsee esim. oman asuinalueen FB-ryhmään :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että tämä viestini julkaistiin!

Vierailija
2/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ryhmien ylläpitäjät ovat yleensä pikkuhittlereitä, jotka odottavat jäseniltään persiin nuolentaa.

Ei asuinalueryhmiin tai muihinkaan pääsy ole helppoa, ei todellakaan. Hyvin monessa niissä on ihan lapsellisia sääntöjä, joita sun tulee täyttää päästäksesi sisään.

Mulla oli facessa suljettu profiili, jonka kuvassa esiinnyin itse, mutten tunnistettavasti. Julkisesti ei näkynyt tietoja yhtään enempää kuin pakollista. Nimi oli oikea.

Hain vantaa-ryhmään, en päässyt. Kysyin ypltä miksi, ei vastausta.

Hain Myyrmäki-ryhmään, en päässyt. Kysyin ypltä miksi, ei vastausta.

Hain moottoripyörä-ryhmään, en päässyt. Kysyin miksi, kuulema olen feikkiprofiili kun ei näy julkisesti kuvia missä esittelen itseäni ja prätkääni.

Hain kirpputori-ryhmään, en päässyt. Kysyin miksi, kuulema huijausten välttämiseksi profiilin pitäis olla avoimempi.

Itsekseni ihmettelin että miksi hitossa ryhmiin pääsyyn edellytetään henkilökohtaisten tietojen jakamista?

Profiiliinhan voi laittaa minkä nimen vaan ja mitä kuvia vaan. Ilmeisesti keksitty julkinen profiili on halutumpi jäsen kuin yksityisyydestään huolehtiva aito jäsen.

Minä en moisten edessä pokkuroi, lopetin koko facessa olon ja se oli yksi elämäni parhaista päätöksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole kohteliasta? Ei paljoa maksa mutta voi saada jonkun mielen iloiseksi :)

Vierailija
4/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa kuin se taputus kun lentokone on laskeutunut 🙄

Vierailija
5/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä taas olen luullut että ne kiittäjät haluavat tulla huomioiduksi. Samaa porukkaa joka putiikin ovella kajauttaa kuuluvasti päivää ja olettavat saavansa kaikkien aspojen jakamattoman huomion edes hetkeksi.

Vierailija
6/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erään ryhmän pikkuhitleri ja sanon, että älkää kiittäkö. Se on mennyttä maailmaa ja turhaa huomion hakua. Voi vallan hyvin jättää väliin.

Vierailija
7/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
8/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä harrastusryhmässä kiittäminen on pakollista. Jos et laita kiitosta niin saat modelta henk.kohtaisen viestin. Mulle kävi niin.

Vierailija
9/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole kohteliasta? Ei paljoa maksa mutta voi saada jonkun mielen iloiseksi :)

Kuka siitä ilahtuu jos ryhmään tulee jatkuvalla syötöllä Pirkoilta ja Ritvoilta kiitosviestejä? Enemmänkin floodausta kuin mitään ilahduttelu. En ymmärrä, mutta näyttäisi olevan enemmän tällainen vanhempien ihmisten tapa.

Vierailija
10/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäjiä kovempia huomiohuorraajia ovat nämä lähtijät.

Laittavat viestin:

”Tämän ryhmän henki ei ole sitä mitä luulin. Negatiivisuutta, kiusaamista, mollaamista.. jotain kysyt niin vttuillaan vaan.

En halua ympäröidä itseäni moisella.

Siispä poistun nyt ryhmästä, tapelkaa keskenänne. ”

Mutta silti ovat edelleen ryhmän jäseniä...

Odottavat kai ”hei älä mee” itkuvirttä.

Vierailija
11/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat esiintyä ja tuoda itseään esille. Huomiohoroutta.

Vierailija
12/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa ryhmässä on kymmeniä tuhansia ihmisiä, jopa yli 100 000. Ja joka päivä tulee satoja uusia jäseniä. Onpa joo tosi kohteliasta kun yli sata kiitosta siitä ryhmästä joka päivä tukkii uutisvirtani. Itsekästä se on ja narsistista huomionhakua, josta on kohteliaisuus kaukana.

Vierailija
13/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vanhemmat horiskot tekee näin. Todella ärsyttävää, kiittely on turhanpäiväinen julkaisu, joka vie tilaa oikeilta julkaisuilta.

Vierailija
14/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen facessa vain, koska haluan seurata paria harrastukseeni liittyvää ryhmää koska siellä ilmoitellaan asioita ja sovitaan tapaamisia. Olen facessa harrastuslempinimellä enkä omalla kuvalla.

En koskaan jaa mitään. En olisi facessa tämänkään vertaa jos ei harrastuksen takia olisi pakko.

Vierailija
15/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiittäisivät edes yksityisviestillä sitä ylläpitäjää sitten. Miksi kiitetään siinä ryhmän seinällä, kun ne kuusituhatta ryhmän jäsentä eivät ole sitä päätöstä ryhmään ottamisesta tehneet. 

On todella rasittavaa, kun näkee että ryhmään on tullut viisi kommenttia ja kun menee katsomaan että onko jotain mielenkiintosta, niin siellä lukee 5 kertaa Kiitos!!!

Vierailija
16/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siitä ilahtuu jos ryhmään tulee jatkuvalla syötöllä Pirkoilta ja Ritvoilta kiitosviestejä? Enemmänkin floodausta kuin mitään ilahduttelu. En ymmärrä, mutta näyttäisi olevan enemmän tällainen vanhempien ihmisten tapa.

Olet väärässä, kiittäminen ja huomiohuoraus on nuorempien tapa. 

Hlvetin ärsyttävä syyllistyi siihen kuka tahansa, varsinkin isoissa ryhmissä joissa koko fiidi voi olla täys kiitosviestejä. 

Vierailija
17/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäminen ei ole suuri vaiva. Siitä jää hyvä mieli kiitoksen saajalle. Ihmisten pitäisi enemmän sanoa ääneen kohteliaisuuksia. Pienellä vaivalla saa maailmaan iloa ja onnellisuutta lisää.

Vierailija
18/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella rasittavaa ja myös naurettavaa, kun suurimpaan osaan ryhmistä pääsee kuka tahansa.  

Esimerkiksi itse seuraan isoja käsityöaiheisia ryhmiä, joihin todellakin otetaan kaikki halukkaat.

"Voi suuri KIITOS mukaan pääsystä!" ja jono sydämiä perään. 

Argh.

Joissain ryhmissä on onneksi jo sääntö, että ei kiitellä, mutta eipä kaikki edes sääntöjä vaivaudu lukemaan.  

Vierailija
19/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nainen sa valtaa,vaikka yp:n muodossa,niin sitä on sitten pakko käyttää.

kai olette lukeneet hulluista krippareista yms Feissarimokissa

Vierailija
20/20 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäminen ei ole suuri vaiva. Siitä jää hyvä mieli kiitoksen saajalle. Ihmisten pitäisi enemmän sanoa ääneen kohteliaisuuksia. Pienellä vaivalla saa maailmaan iloa ja onnellisuutta lisää.

Fiidin tukkimisella ei saa kyllä ketään iloiseksi eikä onnelliseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme