Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäreilua - elämäntapatyöttömällä kaverillani on parempi elintaso kuin minulla!

Vierailija
05.01.2020 |

Itse olen aina tehnyt töitä ja opiskellut, ja kovalla työllä saanut itselleni vakituisen työpaikan. Kaverini taas välttelee töitä parhaansa mukaan, ja aina huokailee miten saisi kikkailtua siten että ei tarvitsisi mennä töihin. Hänellä on ammatti, ja voisi työllistyä, mutta ei vain kiinnosta.

Ihmetyttää miten yhteiskunnassa voi mennä näin, että hänellä on silti täysin samat ja osin jopa paremmat oltavat kuin minulla! Kaverini syö jatkuvasti ulkona, vaatteet on hienot ja hän asuu poikansa kanssa suhteessa isommassa asunnossa kuin meidän nelihenkinen perhe! Yh:na saa tietysti kaikki tuet ja tietää tarkalleen miten kikkailla nämä maksimissaan itselleen. Ei maksa itse mistään, kun taas minä laskeskelen kuukauden tulot aina tarkkaan.

Kaverini vain vilettää ja narkkailee, ja tuntuu leuhkivan vapaa-ajallaan ja sillä miten ei tarvitse tehdä mitään. Suoraan sanottuna suututtaa!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi olla rahaa muualtakin kuin Kelasta vaikka olisi työtön. Kyllä Helsingissäkin on lastulevyhelvetin sijasta jugend-kalustetuissa tilavissa kämpissä eläviä työttömiä ihan vaan sen takia kun ovat saaneet muun muassa perintöä tai todella isoja rahallisia avustuksia vanhemmilta/isovanhemilta.

Joten kyllä, työttömällä voi olla mitään tekemättä vaikka 10x parempi elintaso kuin sinulla jos on esim. syntynyt oikeaan perheeseen.

Vierailija
2/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tt-tuella, asumistuella ja lapsilisillä eläminen mitään herkkua ole eikä niiden turvin todellakaan "jatkuvasti matkustella ja ostella merkkivaatteita".

Ja jos näin on, voi ihan hyvin olla että esim. joku perheenjäsen antaa näille käteisenä tai prepaid kortilla isohkoja lahjoja pimeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on älynnyt sijoittaa jo kauan sitten ja elelee tuotoilla. Ei vain kerro sinulle.

Vierailija
4/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopuudeli räksyttää, hau, hau.

Vierailija
5/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työttömänä suvun maatilan osituksesta n. 600k€ kun olin 27-vuotias. Koroista saa sijoitettuna ihan kivasti massia vuodessa sormea nostamatta, n. 25-30 tonnia.

Teen hyväntekeväisyyshommia silloin tällöin kun huvittaa ihan omaksi iloksi, kun ihmismieli silti kaipaa muutakin kuin ruudun tuijottamista toimettomana 24/7.

Vierailija
6/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaveri on mun serkku!

Kouluttautunut, rikas ja työtön (perintöäkin on saanut)...

Ja kyllä vituttaa, ite joudun käymään töissä.

Vierailija
7/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "vilettäminen"?

Vierailija
8/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sinua estää alkamasta työttömäksi? Ota lopputili niin joku onnellinen työtön saa sinun työpaikkasi.

Vierailija
9/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys perinnöstä tai sijoituksista. Keskituloinen vain maksaa Suomessa kohtuuttomastivverojen ja kaikkien mahdollisten maksujen muodossa, kun taas yhteiskunnan taakaksi heittäytyville annetaan kaikki ilmaiseksi. Verratkaa elintasoa Saksassa, Briteissä tms. -ap

Vierailija
10/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, entä sitten? Pk-seudun paraatipaikoillakin elää ihmisiä jotka ovat varakkaampia kuin tulet ikinä olemaan, vaikkeivät ole eläissään tehneet työtä. Härskeimmät jopa ilmoittautuvat varattomiksi ja elävät kämpissä "vuokralla".

Työ ei oikeuta elämässä mihinkään, vain ja ainostaan tilin saldo. Niin se maailma on muuttunut feudaaliajoista.

Vierailija
11/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ap siitä ohi menee. Lapset lähtee kotoa, tuet pienenee, tulee eläkeikä ja minimieläke. Sinä todennäköisesti elät ihan kohtuullista elämää siinä kohtaa kun kaverisi arpoo, ostaako lääkkeitä vai leipää.

Vierailija
12/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuti vinkuti.

Vierailija
13/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkäs sitten kun on eläkeiässä?

Vierailija
14/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinulla aika erikoinen maailmankuva jossa automaattisesti sinulla kuuluu olla parempi elintaso kuin toisella koska "teet työtä".

Riippuu aivan sen toisen ihmisen olosuhteista ja taustoista millaista tämän elämä on tuilla eläessä. Voin sanoa että valtaosalla se on aivan hirveää kitkuttelua.

Jos haukkumallasi "kaverilla" on paremmat puitteet ja elintaso kuin sinulla vaikkei olisi ikinä tehnyt töitä, tällä voi olla vaikka suvun antamaa tai perimää varallisuutta josta ei kerro sinulle. Eikä siinä ole mitään väärää, ihminen saa käyttää rahaa ja ostaa vaikka Lamborghinin jos huvittaa. Ei ole tilivelvollinen "töissäkäyville" jos rahaa riittää.

Vierailija
15/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sellaista se on. Minullakin on kaveri, joka elelee pääomatuloilla yksinhuoltajana isossa uudessa omakotitalossa, ajelee uudella Audilla, syö ulkona joka toinen päivä, ostaa ihan mitä haluaa ja haluaa todella usein, lapsilla kaikki pelit ja vehkeet, matkustelee...

Minulle taas yksinhuoltajan lapsilisän korotus tulee todella tarpeeseen. Käyn töissä, olen väsynyt, venytän senttiä ympyrästä soikeaksi ja soikeasta pitkulaiseksi. Pyrin lapsilleni sijoittamaan pientä pesämunaa, jotta heillä olisi elämä hieman helpompaa.

Vierailija
16/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on opiskelijaystävätär joka asuu Etelä-Helsingissä asunnossa jota senikäinen (vähän päälle parikymppinen) ei ole mitenkään voinut omilla rahoilla jostain kesätöistä maksaa. On myös arvotaidetta ja esineitä. Selvää se on kysymättäkin että on perinyt, ja sanonutkin että isoisältä suuri osa. Ei tuollaista elämää omalla työllä ansaita noin nuorena.

Vierailija
17/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys perinnöstä tai sijoituksista. Keskituloinen vain maksaa Suomessa kohtuuttomastivverojen ja kaikkien mahdollisten maksujen muodossa, kun taas yhteiskunnan taakaksi heittäytyville annetaan kaikki ilmaiseksi. Verratkaa elintasoa Saksassa, Briteissä tms. -ap

Mistä sinä toisten perinnöistä ja sijoituksista tiedät? Tuo, että kaverisi syö jatkuvasti ulkona, jo paljastaa sen, että hän ei pelkästään tuilla elele. 

Vierailija
18/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, sinulla aika erikoinen maailmankuva jossa automaattisesti sinulla kuuluu olla parempi elintaso kuin toisella koska "teet työtä".

Riippuu aivan sen toisen ihmisen olosuhteista ja taustoista millaista tämän elämä on tuilla eläessä. Voin sanoa että valtaosalla se on aivan hirveää kitkuttelua.

Jos haukkumallasi "kaverilla" on paremmat puitteet ja elintaso kuin sinulla vaikkei olisi ikinä tehnyt töitä, tällä voi olla vaikka suvun antamaa tai perimää varallisuutta josta ei kerro sinulle. Eikä siinä ole mitään väärää, ihminen saa käyttää rahaa ja ostaa vaikka Lamborghinin jos huvittaa. Ei ole tilivelvollinen "töissäkäyville" jos rahaa riittää.

Minusta maailmankuvani ei ole mitenkään erikoinen, jos olen sitä mieltä että yhteiskunnan tuottavien ja kovasti töitä yhteisen hyvän eteen tekevien ihmisten pitäisi saada jotain etua, verrattuna täysin terveenä ja työkykyisinä loisiviin ihmisiin verrattuna. Kuten jo sanoin, kyse ei ole perinnöistä tai sijoituksista.

Vierailija
19/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä, että mitä ovat ne kaikki tuet, joita hän yksinhuoltajana saa?

Vierailija
20/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta maailmankuvani ei ole mitenkään erikoinen, jos olen sitä mieltä että yhteiskunnan tuottavien ja kovasti töitä yhteisen hyvän eteen tekevien ihmisten pitäisi saada jotain etua, verrattuna täysin terveenä ja työkykyisinä loisiviin ihmisiin verrattuna. Kuten jo sanoin, kyse ei ole perinnöistä tai sijoituksista.

Mitä ihmeen väliä sillä on, mistä se mamma sitä rahaa saa? Mikset keskity omaan elämään vaan katkeroit siitä että joku toinen on sinua varakkaampi työttömänä? Vai luuletko että töissäkäyvä on automaattisesti joku "moraalinvartija"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä