Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäreilua - elämäntapatyöttömällä kaverillani on parempi elintaso kuin minulla!

Vierailija
05.01.2020 |

Itse olen aina tehnyt töitä ja opiskellut, ja kovalla työllä saanut itselleni vakituisen työpaikan. Kaverini taas välttelee töitä parhaansa mukaan, ja aina huokailee miten saisi kikkailtua siten että ei tarvitsisi mennä töihin. Hänellä on ammatti, ja voisi työllistyä, mutta ei vain kiinnosta.

Ihmetyttää miten yhteiskunnassa voi mennä näin, että hänellä on silti täysin samat ja osin jopa paremmat oltavat kuin minulla! Kaverini syö jatkuvasti ulkona, vaatteet on hienot ja hän asuu poikansa kanssa suhteessa isommassa asunnossa kuin meidän nelihenkinen perhe! Yh:na saa tietysti kaikki tuet ja tietää tarkalleen miten kikkailla nämä maksimissaan itselleen. Ei maksa itse mistään, kun taas minä laskeskelen kuukauden tulot aina tarkkaan.

Kaverini vain vilettää ja narkkailee, ja tuntuu leuhkivan vapaa-ajallaan ja sillä miten ei tarvitse tehdä mitään. Suoraan sanottuna suututtaa!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap kanssa samoilla linjoilla. Enkä nyt tarkoita perintöjä tms. Kyllä työttömiä paapotan, on tukea jos jonkinlaista. Jos teet keikkatöitä saat silti joko täyden työkkärin tai sovitellun päivärahan. Itse teen 8h töitä päivässä ja tulomme ovat samat. Harmittaa tämä yhteiskunta. Työnteko ei kannata.

Miksi sitten teet 8h töitä? Vähennä se 4h niin saat soviteltua, tai vielä vähemmäksi niin että saat sen 300€ tienata ja täydet työttömyysetuudet, ensin ansiosidonnaista puolitoista vuotta ja sitten työmarkkinatukea joka on n. 500€ näppiin. Ihan mahtavaa. Sitten saisit vuokraan asumistukeakin, voisit saada sitä jopa monta sataa.

Kerro nyt hyvä ihminen miksi teet 8h töitä jos se ei kerran kannata? Oletko tyhmä?

Vierailija
42/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä ja kun kaikille esim. mulle ei jää todellakaan työmarkkinatuki+asumituki elämiseen sitä aivan liian pieneksi(EU:n komission)tituuleeraamaa 500€/kk! Suomen hintatasoon nähden. Vuokran ja laskujen jälkeen jää vaihdellen lääkkeet/sähkölasku tuleeko sille kuulle niin 10-30€/vko ruokaan,hygieniaan ym.menoihin. Että tikahdu vaan kateuteesi...

Ihmetyttää tämä miten sairaille, työttömille ym. köyhille jaksetaankin olla aina niin kateellisia! Useilla työttömilläkin kun katsos on sairauksia,ei voi mennä mihin tahansa töihin, eikä MIHINKÄÄN työhön vaan mennä, niihin on nykyään hakurumba 10-vaiheinen nettihakemuksesta erilasiin video,testaus,ryhmähaastattelu,yksilöhaastattelu jne. kuvioihin. Jättäydy työttömäksi niin pääset mukaan kadehtimaasi elämän helposti! Tai kokeile tuollaista 10€/vko (tai extremenä vaikka kuukausi kympillä elät!)ruokajuhlintaa vaikka muutaman kuukauden ajan, vieläköhän kadehdituttaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kadehtinut välillä kaveriani, joka todellakin saa kolmen lapsen kanssa keskenään asuessa paremmat rahat, mitä minä työelämässä... Olen myös mielessäni harmitellut, miten hän käyttää rahat sisustukseen, shoppailuun, hiuspidennyksiin, ripsiin, kynsiin ja tatuointeihin samalla, kun lapset syövät suoraan sanottuna kauheaa moskaa. Kyllä sen yhteiskunnan tarjoaman tuen päätarkoitus tulisi olla taata lapsille terveellistä ruokaa ja hyvää elämää.

Kuitenkin eipä tuo vaihe ole ikuista. Ei hän työttömänä lasten lähdettyä voi enää asua isossa asunnossa vuokralla. Ja on taatusti kurjaa, jos on yli 15 vuotta ensin tottunut kaikkeen, mitä ei taatusti voi enää pienellä työttömyysturvalla/eläkkeellä ylläpitää.

Vierailija
44/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap kanssa samoilla linjoilla. Enkä nyt tarkoita perintöjä tms. Kyllä työttömiä paapotan, on tukea jos jonkinlaista. Jos teet keikkatöitä saat silti joko täyden työkkärin tai sovitellun päivärahan. Itse teen 8h töitä päivässä ja tulomme ovat samat. Harmittaa tämä yhteiskunta. Työnteko ei kannata.

Miksi sitten teet 8h töitä? Vähennä se 4h niin saat soviteltua, tai vielä vähemmäksi niin että saat sen 300€ tienata ja täydet työttömyysetuudet, ensin ansiosidonnaista puolitoista vuotta ja sitten työmarkkinatukea joka on n. 500€ näppiin. Ihan mahtavaa. Sitten saisit vuokraan asumistukeakin, voisit saada sitä jopa monta sataa.

Kerro nyt hyvä ihminen miksi teet 8h töitä jos se ei kerran kannata? Oletko tyhmä?

En ole tuo jolle vastasit, mutta ehkäpä osa ihmisistä ei kaikesta huolimatta halua heittäytyä vapaamatkustajiksi, olkoonkin että nykyinen systeemi tuntuu epäreilulta.

Vierailija
45/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen kadehtinut välillä kaveriani, joka todellakin saa kolmen lapsen kanssa keskenään asuessa paremmat rahat, mitä minä työelämässä... Olen myös mielessäni harmitellut, miten hän käyttää rahat sisustukseen, shoppailuun, hiuspidennyksiin, ripsiin, kynsiin ja tatuointeihin samalla, kun lapset syövät suoraan sanottuna kauheaa moskaa. Kyllä sen yhteiskunnan tarjoaman tuen päätarkoitus tulisi olla taata lapsille terveellistä ruokaa ja hyvää elämää.

Kuitenkin eipä tuo vaihe ole ikuista. Ei hän työttömänä lasten lähdettyä voi enää asua isossa asunnossa vuokralla. Ja on taatusti kurjaa, jos on yli 15 vuotta ensin tottunut kaikkeen, mitä ei taatusti voi enää pienellä työttömyysturvalla/eläkkeellä ylläpitää.

Aika karua silti että saa 20 vuotta porsastella toisten piikkiin ennen kuin olot menee huonommaksi kuin töitä tekevällä.

Vierailija
46/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah eipä yllätä palstan asenteet. AP iski oikein hermoon kun tämä palstahan on näitä mainittuja tyyppejä juuri täynnä. 

Vierailija
47/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tunnetun psykiatrin tytär asui kuusitiellä ja sai siihen asumistukea, vaikka oikeasti asui espanjassa ja vuokrasi kyseistä kämppää eteenpäin pimeästi. Kyseinen tytär ei myöskään ole tehnyt päivääkään töitä, vaan on eläkkeellä. Kyllä ne rikkaatkin suvut osaa...

Vierailija
48/53 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, kaverisi on voittanut lotossa, muttei voi sinulle kertoa ettet ala heti mankumaan lahjoituksia. Parempi sanoa kaltaisellesi että on työtön  ;))

Vierailija
49/53 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/53 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukaan tietää, onko kyse perinnöistä, sijoituksista tai lottovoitosta? Minuakin luultiin työttömäksi yhteen aikaan, kun minulla oli oma yritys. Tein töitä kotona ja työnantajat olivat Oulussa ja Turussa, itse tein töitä siinä jossain välillä, en kerro tarkemmin paikakuntaa ja jotain pientä vain omalle paikkakunnalle. Kun hoidin asiat, kampaajat, pienet kauppakäynnit  yms. päivällä hiljaiseen aikaan, moni luuli, että olen työtön. Mutta kun sain tulot tuloksesta, en ajasta, niin saatoin tehdä töitä koska huvittaa. 

Vierailija
51/53 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, kaverisi on voittanut lotossa, muttei voi sinulle kertoa ettet ala heti mankumaan lahjoituksia. Parempi sanoa kaltaisellesi että on työtön  ;))

Aika harvoinhan lottovoittajat kertovat edes lähipiirille. Usein nämä saa kiinni siitä, ettei heillä ole hajuakaan tukien todellisesta suuruudesta ja heittävät vain jonkun yliarvioidun summan.  Siitä se homma sitten lähtee pyörimään. Ei minullakaan ole hajuakaan tukien suuruudesta, ei ollut edes silloin kun hetken olin työtön, sillä vuonna 2009 ei vastavalmistunut saanut mitään, jos puolison tulot olivat tarpeeksi suuret. 

Vierailija
52/53 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku osaa sopeutua yhteiskuntaan. Jotkut uskoo edelleenkin protestanttiseen etiikkaan.

Vierailija
53/53 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarina ei ole uskottava.. tai kaverisi elelee ihan muilla tuloilla kuin tt.llä joka 500 € kuussa