Miesystävä syö kerralla ruuan, jonka olen tarkoittanut useammalle päivälle
Jakeluun ei mene, että rahat on tiukilla. Välillä olen tehnyt isompia annoksia ruokaa, josta riittäisi useammalle päivälle, mutta tämäpä vetelee sitten 6 annosta kertaistumalla. Tekee toimistotyötä, eikä liiku paljoa, niin ei luulisi kiljuva nälkäkään olevan, kun syö kuitenkin runsaan työpaikkalounaan ja aamupalan. Pitäisikö alistua vaan siihen, että teen ruokaa vain yhdelle päivälle kerrallaan vai mikä neuvoksi? Mies ei osaa edes vettä laittaa kiehumaan, niin turha hänellä on tehdä omia ruokiaan.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä enemmän syövän on myös syytä maksaa vastaavasti enemmän ruokakuluista.
Ja siuremman kodin haluava enemmän asumisesta. Talon lämmityksestä se maksaa enemmän kumpi tahtoo että on lämpimämpää. Se kumpi tahtoo remonttia ja sisustaa, luonnollisesti maksaa nämä kulut.
Ja se kumpi on k*päisempi lentää ensimmäisenä pihalle.
Kommenteista päätellen, tässä ketjussa on aika monta samoin toimivaa miestä. Menkää nyt itseenne ja miettikää niitä annoskokojanne.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen, tässä ketjussa on aika monta samoin toimivaa miestä. Menkää nyt itseenne ja miettikää niitä annoskokojanne.
Siinähän se pointti onkin, kun mikään annoskoko ei riitä, kaikki menee. Mitä enemmän tein, sitä enemmän ruokaa meni. Alkoi jo normikeittiön mitoitus loppumaan kesken ja aikaakin kului tuhottomasti, kun monessa erässä joutui paistamaan. Harvoin kyllä edes viitsin mitään paistaa, kun aina sellaista ruokaa oli liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se pointti onkin, kun mikään annoskoko ei riitä, kaikki menee. Mitä enemmän tein, sitä enemmän ruokaa meni. Alkoi jo normikeittiön mitoitus loppumaan kesken ja aikaakin kului tuhottomasti, kun monessa erässä joutui paistamaan. Harvoin kyllä edes viitsin mitään paistaa, kun aina sellaista ruokaa oli liian vähän.
Niin siis nimenomaan miesten kannattaisi miettiä niiden ruoka-annoksiensa kokoa tarkoitin.
Mullakin on tällainen mies. Jos ruoka on hyvää, kuten se meillä useimmiten on, ruokahalu on pohjaton. Anoppi joskus huomautti mulle miehen vatsan kasvusta ja ehdotti ylensyönnille ratkaisuksi, että tekisin vähemmän ruokaa. Kokeiltu on. Jos teen vähemmän jään itse ilman. Mies kauhoo lautasensa kukkuroilleen, alakouluikäiset lapset saa oman osansa ja minä sitten kaavin kattilan reunoilta omalle lautaselleni jämät. Tässä kohtaa mies kyllä yleensä havahtuu huomaamaan annostemme kokoeron ja tarjoutuu antamaan omalta lautaseltaan mulle. Juu, ei kiitos.
Ja kyse ei todellakaan ole siitä, että ruokaa tekisin liian vähän. Jos nelihenkisessä perheessä joutuu keittämään kilon spagettia ja kastikkeeseen tarvitaan kilo jauhelihaa, jotta sitä riittää kaikille, jokin on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ota heti kun esim lasagne valmis niin puolet johonkin toiseen astiaan tai jaat annoksittain pienempiin astioihin ja jääkaappiin piiloon. Noin saat edes pariksi päiväksi ruokaa. Ruuan lisäksi voisi olla tarjolla vaikka täysjyväleipää tms vatsan täytettä. Jauhelihaa voi jatkaa kasviksilla niin siten saa enemmän. Tai keität/paistat perunoita muun ruuan lisäksi, ahmikoon niitä. Joka aamu ja ilta keitä puuroa lisukkeilla.
Mutta jos maun takia syö niin en tiedä mikä auttaa, sillon kai kannattaa tehdä vain pari annosta kerrallaan 🤔 (jotkut ei syö nälkäänsä vaan koska ruoka on hyvää)
heh, tee pahempaa ruokaa 😂😂
Ei ole ihme jos lihoaa. Pelkkiä hiilarimättöä. Ylimääräinen varastoituu kehoon ja muuttuu rasvaksi kun ei mene käyttöön.
Mulla oli exmies joka söi kerralla useamman päivän safkan.
Kyllä aikuisen, oli mies tai nainen, on ymmärrettävä oma tarpeensa eikä mässäillä liikaa.
Laita kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita. Vaikka listan kanssa jos muuten ei osaa. Kyllä mies siitä sitten kehittyy huomaamaan ettei se ruoka ilmaista ole ja että joutuu näkemään vaivaa sen eteen.
Silmät avasi miesystävä joka toi aina 2 ruokakassia mukanaan. Pyytämättä.
Tiesi että ruoka maksaa ja että on vaivaa tehdä.
quote=Vierailija]Kommenteista päätellen, tässä ketjussa on aika monta samoin toimivaa miestä. Menkää nyt itseenne ja miettikää niitä annoskokojanne.[/quote]
Näkeehän sen näistä "raskausvatsoista" että ei ymmärretä kuinka paljon pitää syödä ja kuinka paljon on ylensyöntiä.
Töissä miehillä näkee paljon näitä eines lasangee tai pyttäriä. Ja ihan hyvin pärjäävät loppupäivän. Nämä ovatkin normaalipainoisia.
Sitten nämä joilla on kotoota eväät niin eivät työhousuihin meinaa mahtua.
Oot varmaan mun exän kanssa. Joka helkkarin ruoka piti olla joku a-luokan liharuoka, koska piti olla proteiinipitoista. Söi kuin hevonen ja ihmetteli kun lihoi. Ruokakulut on nykyään neljäsosan, jos edes sitäkään kun ukko siirtyi toisen muijan ruokittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä oli sellanen, että yhtään häpeämättä otti ruokaa haluamansa ison annoksen, vaikka lapset olis jääneet ilman.
Yksi monista syistä, miksi on ex.
Mä tunnen yhden tällaisen miehen myös, muutenkin aivan järjettömän törkeät ruokatavat. Inhottaa istua moisen porsaan kanssa edes samassa paikassa.
Kummia miehiä täällä naiset valkkaavat. Mun ukko tekee mulle ruuat ja tilaan sille pitsat koska sen lemppariruoat on pitsat. Käy vielä kaupassa ostamassa ainekset. En tiiä mutta toimii mulle koska mulla ei ole kokkausintoa.
Tässä tulee mieleen ekaks että kuinka pieniä annoksia naiset syö jos naisen 3 päivän ruoka on miehelle yhden istuman annos?!
Ja toisekseen,miksei sille omalle miesystävälle voisi ihan vaikka sanoa tai jopa huutaa,että et sitten ota enempää että riittää muillekin päiville?!
Ihme käytöstavattomia luolamiehiä naiset huolii miehikseen,syödään ruuat lapsiltakin,sotketaan riehutaan kännissä jne jne.
Vaihda miestä tai kiellä sitä syömästä kaikkea ruokaa.
Meillä mies kyllä laittaa mielellään ruokaa, mutta myös syö aivan jäätävän määrän, jos ruoka on ajateltu ns kahdelle päivälle. Sitten huomaa jossain vaiheessa, ettei siitä taidakaan riittää koko perheelle toiselle päivälle.
Eipä siihen oikein mikään auta. Joskus olen jaksanut tästä huomautella, nykyään vaan totean, että seuraavana päivänä lasten ruokkiminen on sitten etusijalla ja aikuiset syö jos jää. Se toimii ja mies kyllä sen hyväksyy, mutta harmi kyllä itsekin siinä jää ilman useimmiten ja joutuu keksimään joka tapauksessa jotain sitten.
Eli olen käytännössä kokonaan luopunut ajatuksesta, että tehdään kahden päivän ruoka kerralla.
Annostele ruoka valmiiksi rasioihin ja heitä pakkaseen. Tuskinpa jaksaa tuntikausia sulatella ylimääräisiä annoksia.
Kukaan ei syö KUUTTA lautasellista ruokaa. Mutta toki tämäkin provo uppoaa palstamammohin
Tätä keskustelua on ihan huvittava lukea kun itse naisena syön enemmän kuin mieheni.Ja ihan normaalipainoisia ollaan molemmat.Ja ruokaa riittää joka päivälle,sama tekeekö useamman päivän satsin vai joka päivä uuden.
Oikeasti,jos ei ole varaa tehdä joka päivä uutta/tarpeeksi ruokaa lapsia ja vaimoakin varten,kun mies syö koko talouden kuralle,niin kannattaisikohan se mies lähettää johonkin taloudenpito/syömishäiriö-kurssille😁
Ruokaa voi tehdä paljon kerralla suht halvallakin,tarkoitan ihan saakelinmoista kattilallista jtn hernekeittoa tai vaikka joulukinkun tms.Ei mikään mies niitä yhdellä istumalla syö.
Tai sitten teet miehen inhokkiruokia😆
Mahdoton kuvitella millaisten miesten kanssa elätte kun niin isäni kuin aviomieheni ja melkein kaikki muutkin tuntemani miehet ovat mieluummin itse syömättä kuin jättäisivät vaimon tai lapset nälkäisiksi.Ei liian itsekkään miehen kanssa kannata olla.
Huvikseen syöminen ja "nälkä" ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei syö KUUTTA lautasellista ruokaa. Mutta toki tämäkin provo uppoaa palstamammohin
Heh. Tietäsitpä vaan.
Selkee provo ylipäänsä, kun ap ei ole aloitusviestinsä jälkeen vastannut yhteenkään kysymykseen eikä kommentoinut mitään vastausta. Tuskin muistaa koko ketjua aloittaneensakaan kun tehtailee näitä liukuhihnalla tänne päivät pitkät.
En edes pysty ymmartamaan, miten tuommoisia miehia on olemassa.
Meilla mies laittaa ruuan ja esim. jos laittaa jotain linssimuhennosta, on molemmille itsestaanselvaa etta siita pitaa riittaa kahdelle hengelle kahdeksi paivaksi. Eli annostellaan siita keittiossa molempien lautasille neljasosa, jonka jalkeen mennaan lautasten kanssa ruokapoytaan. Kun lautanen on tyhja, se on tyhja, ei santsata.
Linssit nyt on niin tayttavia muutenkin etta ei tee mieli enaa muuta ruokaa, mutta jos on jotain vahemman tayttavampaa ruokaa niin syodaan esim. salaattia kylkeen.
Ja jotain leipaa/nakkaria tms nyt on aina, etta jos ihan oikeasti jaa illalliselta nalka niin voi tehda myohemmin voileivan. (Nain ei ole kylla koskaan kaynyt.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tietäsitpä vaan.
Teillä vissiin syödään sitten joltain espressokupin alustasseilta.
On FYYSISESTI MAHDOTONTA syödä KUUSI normaalikokoista lautasellista ruokaa. Mutta Porvoossa kaikki on aina toisin.
Ap ei ole vastannut yhteenkään kommenttiin...