Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä syö kerralla ruuan, jonka olen tarkoittanut useammalle päivälle

Vierailija
05.01.2020 |

Jakeluun ei mene, että rahat on tiukilla. Välillä olen tehnyt isompia annoksia ruokaa, josta riittäisi useammalle päivälle, mutta tämäpä vetelee sitten 6 annosta kertaistumalla. Tekee toimistotyötä, eikä liiku paljoa, niin ei luulisi kiljuva nälkäkään olevan, kun syö kuitenkin runsaan työpaikkalounaan ja aamupalan. Pitäisikö alistua vaan siihen, että teen ruokaa vain yhdelle päivälle kerrallaan vai mikä neuvoksi? Mies ei osaa edes vettä laittaa kiehumaan, niin turha hänellä on tehdä omia ruokiaan.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista, että ap:n mielestä olisi ok, että mies jää nälkäiseksi

Jos oot köyhä, laita sitten vaan vähän ruokaa lautaselle, mutta perunaa ja leipää saa ottaa lisäksi.

Vierailija
22/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama tilanne. Teen mielellään useamman päivän annokset kerralla, mutta mies rohmuaa ruoista heti puolet lautaselleen (sellainen kukkurallinen, josta osa melkein valuu pöydälle). Jos teen vain kaksi annosta kerralla ja otan heti itse oman osuuteni, hän syö loput ja on ihan tyytyväinen vaikka ruokaa on paljon vähemmän silloin lautasella.

Ja miksi tämä ärsyttää minua? En haluaisi olla jokoa päivä kokkaamassa. Ja että aikuinen ihminen syö itsensä ähkyyn, sitäkään en ymmärrä.

Miesystävä vitsailee että paino lähtenyt nousuun kun tapasi minut, pitää ostaa uusi vyö. NO DA! Onko pakko syödä kolmen edestä?

En voi ymmärtää, ei tässä ole mistään pula-ajan kasvatista kyse vaan kolmekymppisestä aikuisesta ihmisestä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes laiteta esille ja tarjolle kolmen päivän annosta vaan heti pakataan seuraavien kertojen annokset jääkaappiin ja tarvittaessa pakastimeen.

Vierailija
24/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne miehet syö nopeesti jääkaapin tyhjäksi.

Vierailija
25/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oltiin tyytyväisiä, kun ruoka mastui. Se oli kohteliaisuus ruuanlaittajaa kohtaan. Nyt siitä pahastutaan. En ymmärrä?

Vierailija
26/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin meillä, vaimo ei ymmärrä että pilkkomani polttopuut pitäisi riittää moneksi päiväksi, mutta polttaa aina kaikki päivän aikana. Takkeja ja housuja on vaikka millä mitalla, joten ei luulisi palelevankaan.

Vierailija
27/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä enemmän syövän on myös syytä maksaa vastaavasti enemmän ruokakuluista.

Vierailija
28/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kun elelee, voi syödä hiirulaisen annoksia. Nuo satsit riittäisivät pariksi viikoksi helposti, jos ei pidemmäksikin aikaa. Kenties kuukaudeksi. Tulisi mainioita säästöjä.

Vierailija
29/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksistaanko syötte? Kuusiannosta = kolme päivää tjsp? Voisi kai jo kolmantena päivänä syödä jotain muutakin.

Voi hellanlettas.

Reenaan kehonrakennusta, olen syönyt 15 vuotta samaa ruokaa.

Vierailija
30/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies suurimman osan ruoista? Jos ei, niin heti maksamaan! Muutenkin ihan törkeää tuollainen sikailu, että toinen tekee ruuat toinen sitten ahmii. En tekisi jatkossa ruokaa kuin itselleni, syökööt mies eineksiä. 

Vierailija
31/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää aivojanne. Jos ongelmana on se että mies kauhoo liikaa ruokaa, laita tarjolle vähemmän. Sen verran kuin on varaa tarjota. Jos mies on käymässä hän tuskin menee jääkaapillesi könyämään. Jos menee niin kiellä. On olemassa tehokkaampiakin keinoja kuin vali vali vauvapalstalla.

Vierailija
32/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet tulee kalliiksi. Kun jätin tuollaisen ahmijan mulla menee ruokakauppaan rahaa 30 - 40% siitä mitä aiemmin kun kaikki maksettiin miehen kanssa "puoliksi". 

Siksi naiset saavat ihan liian suurta palkkaa.

Vierailija
33/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä enemmän syövän on myös syytä maksaa vastaavasti enemmän ruokakuluista.

Ja siuremman kodin haluava enemmän asumisesta. Talon lämmityksestä se maksaa enemmän kumpi tahtoo että on lämpimämpää. Se kumpi tahtoo remonttia ja sisustaa, luonnollisesti maksaa nämä kulut.

Vierailija
34/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli just tollanen ähmijä. Teki kyllä ruokaa mutta aina piti olla syömässä. Oli iloa tai surua ni syödäön! Jos oli sateista ni tehdäön ruokaa. Jos aurinkoista ni grillataan. On asunut yksin yli 10 vuotta, läskipainoa varmaan 150kg. Ei liiku kuin autolla. Sama mättö jatkuu vieläkin. Nyt jo isot lapset sanovat ettrivät tajua miksi pitää syödä koko ajan. Väliajat mietitään mitä syödään ja käydään kaupassa.

Vierailija
35/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako mies suurimman osan ruoista? Jos ei, niin heti maksamaan! Muutenkin ihan törkeää tuollainen sikailu, että toinen tekee ruuat toinen sitten ahmii. En tekisi jatkossa ruokaa kuin itselleni, syökööt mies eineksiä. 

Hyvä! Näytä heti kaapinpaikka, äläkä vasta 15. vuosi.

Vierailija
36/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testohaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksistaanko syötte? Kuusiannosta = kolme päivää tjsp? Voisi kai jo kolmantena päivänä syödä jotain muutakin.

Voi hellanlettas.

Reenaan kehonrakennusta, olen syönyt 15 vuotta samaa ruokaa.

No teillä bodareilla pää louskuttaa muutenkin tyhjää. Muutama ruuvi löysällä.

Vierailija
37/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitäisi itse tajuta ja olla huomaavainen, ilman tarjolle laittamisia ja muita ihme säännöstelyitä, se kai tuossa ottaa päähän.

Vierailija
38/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakas, sinusta on tullut kulkusirkka."

Vierailija
39/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä oli just tollanen ähmijä. Teki kyllä ruokaa mutta aina piti olla syömässä. Oli iloa tai surua ni syödäön! Jos oli sateista ni tehdäön ruokaa. Jos aurinkoista ni grillataan. On asunut yksin yli 10 vuotta, läskipainoa varmaan 150kg. Ei liiku kuin autolla. Sama mättö jatkuu vieläkin. Nyt jo isot lapset sanovat ettrivät tajua miksi pitää syödä koko ajan. Väliajat mietitään mitä syödään ja käydään kaupassa.

Minäkin teen sateella ruokaa, ja pidän hrillauksesta aurinkoisella ilmalla. Sinulla on tässä jotain omia ongelmia. T: Akateeminen nainen

Vierailija
40/88 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes laiteta esille ja tarjolle kolmen päivän annosta vaan heti pakataan seuraavien kertojen annokset jääkaappiin ja tarvittaessa pakastimeen.

Näin minä teen vielä 35 vuoden avioliiton jälkeen(huoh). Se tuore ruoka on vain niin hyvää, että itsekin tulee syötyä enemmän kuin tarvitsisi, ellei samantien pakkaa jäähtymään sitä useammaksi kerraksi tarkoitettua ruokaa. Meillä on pienehköt lautaset ja mies ottaa sen täyteen. Nykyisin kyllä laittaa itsekin ruokaa, ja yleensä syö kohtuullisesti. Jos meillä on vaikka kanafileitä, niin annos on 1 file, muuten seuraavana päivänä tarjotaan pelkät kasvikset tai perunat tai mitä nyt onkin ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi