Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lyhyellä varoitusajalla teille saa tulla kylään?

Vierailija
05.01.2020 |

Mies ilmoitti viestillä klo 13 (oli sovitusti pois kotoa n. klo 12 - 16), että vieraita olisi tulossa noin klo 16. Ilmoitin miehelle, että mulle ei käy, koska halusin ottaa pienet päiväkännit ja epäilin olevani silloin jo päikkäreillä. Nyt minua syyllistetään, minun olisi pitänyt luopua omasta suunnitelmastani yllärivieraiden takia 🤔

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vuosi on hyvä varoitusaika

Vierailija
2/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun aika minusta jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin tuollaisen tiedon vähintään pari päivää aikaisemmin, että osaisin hyvissä ajoin ja rauhassa laittaa jotain tarjottavaa. Tykkään kyllä vierailuista, mutta en yllätyksellä tulijoista. Itselleni ei tulisi mieleenikään tuppautua kenenkään luokse yllätyksellä.

Vierailija
4/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt saisi tulla 10 minuutin varoitusajalla, kun suht siistiä ja ainakin joulusuklaita ja pähkinöitä tarjottavaksi.

Toisinaan vaaditaan pari tuntia raivaussiivousta ja kaupassa käynti, ennen kuin kukaan on tervetullut.

Eri keskustelu on, kuka saa vaatia toimenpiteitä vieraiden kestitsemiseen ja millä aikataululla. Täällä on vaan mun lapset, saavat kutsua kavereita koska vaan, mutta ovat myös itse vastuussa siitä miltä koti näyttää ja pärjätä pitää sillä mitä kaapeista tarjottavaksi löytyy.

Vierailija
5/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia. Siinä ajassa ehdin tekemään pikasiivouksen ja siistimään itseni, jos tarvis. Eri asia toki jos joudun kestitsemään, mutta kahvia saa milloin vaan.

Vierailija
6/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla milloin vain, jos vain ei ole töihin meno, kun on epäsäännöllinen vuorotyö. Niin harvoin käy ketään.

Vierailija
7/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vaikka en noita kännäilyjä itse ymmärräkään,) niin kyllä tuo kolmen tunnin varoitusajalla kylään tuleminen on monille nykyaikana todella lyhyt aika.

Vierailija
8/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla koska vaan. En ole ikinä ymmärtänyt suomalaisten tapaa että kyläilytkin pitää kalenterista katsoa.

Vierailija
9/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min. Ehdin putsata ruokapöydän, tiskipöydän, eteisen kengät ja pestä vessan sekä heittää lojuvat vaatteet ja rojut makkarin ja vetää oven kiinni.

Vierailija
10/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tulla ollenkaan

Vierailija
11/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla,milloin vaan!

Vierailija
12/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätietona vielä että kahden aikuisen talous ja aikuisvieraita tulossa. Koti kunnossa, paitsi emäntä ei, kun ajatus oli mennä päiväsaunaan rästikotihommien jalkeen 😆

Vierailija
13/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan oven vain poliiseille, jos heillekään.

Vierailija
14/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää yllätyksistä, joten jos meille haluaa tulla niin saa luvan sopia asian monta päivää etukäteen.

Vierailija
15/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla ihan koska tahansa ilman varoitusaikaa.

Vierailija
16/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan millon vain. Ikävä kyllä mennenä vuonna ei käynyt yhtään vierasta.

Vierailija
17/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 90-luvulla tultiin ja mentiin miten vain. 2000-luvulla ei enää saa tulla ilman reilua varoitusaikaa.

Vierailija
18/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa jotain tarjottavaa, niin mieluiten tieto edellispäivänä. Jos taas tulee vain nopeaan piipahtamaan - mikä siis todella tarkoittaa vain joitain minuutteja - niin sitten riittää 30-60 min, että ehtii pahimmat sotkut siistiä.

Vierailija
19/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia olisi hyvä.

Vierailija
20/95 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä kuinka antisosiaalisella tuulella olen. Jos oon ollu 6 päivää töissä ja tiedossa sen jälkeen on 1 vapaapäivä niin turha yrittää yhtään minkäänlaisella varoajalla -ei niiden kuuden päivän aikana eikä niiden jälkeenkään. Nyt taas joulun aikaan on ollu ihan hyvin vapaata niin parin tunnin varoaika ok, jos vaan ollaan maisemissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi