Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten tulot

Vierailija
05.01.2020 |

Minkälaisia tuloja teillä naisilla on? Miten pärjäätte? Oma bruttopalkkani on 2700€/kk lapsilisät 330€/kk elatusmaksu 360€/kk.
Pärjään omillani, mutta säästäminen on haasteellista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa luokkaa, netto jotain 2100€/kk. Hyvin pärjää, kun lapset ovat omillaan, talo maalla halpa ja tämä on suorastaan hyvä tulo pitkäaikaisen työttömyyden ja noin 480€/kk tulon jälkeen. Säästöönkin jää.

Vierailija
2/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1750€, huonosti pärjään omillani. Onneksi on hyvin tienaava mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka on 3900€/kk (kokemuslisät ym. tuossa mukana). Käteen jää n. 2500€ kuukausittain. 

Pärjään hyvin, mutta en silti esim. pysty matkustelemaan tai shoppailemaan ilman säästämistä/suunnittelua. Asun yksin pk-seudulla, ja koska haluan asua hyvien julkisten kulkuyhteyksien (minulla ei ole ajokorttia) ja palveluiden keskellä, maksan asumisesta ns. "liikaa". Jos asuisin ja kävisin töissä pk-seudun ulkopuolella, eläisin uskoakseni aika lailla leveämmin. 

Joka tapauksessa minulla on sellainen koulutus, että itsenäisestä toimeentulosta ja työllistymisestä ei tarvitse huolehtia. Yritän muistaa tämän ja olla tyytyväinen tilanteeseen. 

Vierailija
4/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto n. 2500 €. Asun pk-seudulla mutta käyn töissä 65 km:n päässä autolla. Bensaan ja auton huoltoon menee liikaa, asuminen suht edullista. Vähän jää säästöönkin.

Vierailija
5/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka 3600/kk. Asun Helsingin keskustassa miehen ja lapsen kanssa. Mies on pienituloinen. Meille on kertynyt jo mukavasti varallisuutta, asunto on iso perheasunto ja säästöissä on moninkertainen määrä asuntoon nähden. Vietämme mukavaa elämää, matkustelemme.

Vierailija
6/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 560 €/kk

Omilla säästöillä pärjään

Vierailija
7/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tulot tukien kanssa noin 1200 nettona. Perustin juuri yrityksen, enkä tiedä, milloin pääsen nostamaan palkkaa. Tuloina starttiraha, lapsilisät ja asumistuki. 

Vierailija
8/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 5200€, ei lisiä koskaan. Lappi. Pärjäisin hyvin itsekseni, varmaan enemmän jäisi käteen sinkkuna.

Vierailija
9/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka 1300e, asumistuki 500e, lapsilisät 300e, elatusmaksu 300e. Pärjään nyt kun lapset on pieniä vielä. Lapsia 2 ja yh siis olen. 

Vierailija
10/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotulot 2 700 €/kk ja pääomatulot 500 €/kk. Pärjään hyvin, mutta joskus tuntuu että olisi kiva saada parempaa katetta siitä työmäärästä mitä teen. Tosin, olen juuri siinä tuloluokassa, että veroprogressio alkaa iskemään kunnolla nettotuloihin. Parempi palkka tietää vielä suurempaa työpanosta ja käteen ei jää suhteessa juuri paremmin.

Vierailija
11/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuki noin 33€/päivä +9€/päivä. Sen lisäksi asumistuki. Asun yksin.

Vierailija
12/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voida puhua vuositulosta?

Monilla yhä enemmän painottuu palkanlisät erilaisiin bonuksiin ja kausittaisiin suuriin työmääriin, jolloin tulee väkisin viikonloppu/arkipyhätyötä.

Esim. Itselläni on peruspalkka 2800€/kk. mutta siitä huolimatta nyt on kolmas vuosi peräkkäin kun vuosituloni oli lähemmäs 45 kuin 40 tuhatta €.

Tälläkin palstalla aina esiintyvä ja naisille niin ihanan helposti hahmotettava "nettopalkka / kk." on itselläni em. syystä todella surkea, niinä kuukausina kun on töiden suhteen rauhallisempaa.

Vierailija
13/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla yhä enemmän painottuu palkanlisät erilaisiin bonuksiin ja kausittaisiin suuriin työmääriin, jolloin tulee väkisin viikonloppu/arkipyhätyötä.

Esim. Itselläni on peruspalkka 2800€/kk. mutta siitä huolimatta nyt on kolmas vuosi peräkkäin kun vuosituloni oli lähemmäs 45 kuin 40 tuhatta €.

Tälläkin palstalla aina esiintyvä ja naisille niin ihanan helposti hahmotettava "nettopalkka / kk." on itselläni em. syystä todella surkea, niinä kuukausina kun on töiden suhteen rauhallisempaa.

Itse puhun bruttopalkasta/nettopalkasta, koska minulla tosiaan on säännölliset kuukausitulot. Vuositasolla n. 50k. 

Vierailija
14/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuositulot on n. 60 000 brutto. Siitä jää käteen sit se mitä jää. Lapsilisät ja elatustuki kahdesta n. 600 kuussa, ne maksan lasten isälle. On ollut pitkään työttömänä, pitää lapsia vuoroviikoin. Etänä ei kai saa tukia samalla tavalla kuin saisi jos olisi lähi. Hoidan myös kaikki lasten kulut (poislukien etän asuin- ja ruokakulut tietysti), kai tää on mulle aika lailla +-0 kuin jos lasten huoltajuus olisi hänellä. Leveästi ei eletä, mutta mistään oleellisesta ei tarvitse tinkiä.

Vierailija
15/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse puhun bruttopalkasta/nettopalkasta, koska minulla tosiaan on säännölliset kuukausitulot. Vuositasolla n. 50k. 

Kuten myös. Ei mitään lisiä, bonuksia, aina sama brutto/netto ympäri vuoden. Aina yhtä huono.

Vierailija
16/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 000 e/kk. Työtä on liikaa, pitää vähentää, palkka vähenee samalla.

Vierailija
17/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto keskimäärin 2900€. Ei elätettäviä, lainoja tai kalliita harrastuksia, edullinen asuinseutu. Pärjään omaan vaatimustasooni nähden mainiosti, säästöön jää muutama satanen kuussa. Luonnollisesti lottovoitto kelpaisi, mutta eipä tässä mitään hätää ole.

Vierailija
18/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulot brutto 70 000, netto 45 000.

DI IT-alalla

Vierailija
19/19 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2019 sain kuukaudessa keskimäärin nettopalkkaa 1800 €. Asumme aviomieheni kanssa velattomassa kolmiossa. En tarvitse autoa työmatkaan, joten en omista auton kaltaista rahareikää. En shoppaile turhia. Vuonna 2019 säästin keskimäärin 825 €/kk. Heikkouteni on matkustelu, johon kulutin viime vuonna 3500 €. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi