Oletko kenkäfriikki?
Montako paria kenkiä omistat? Tunnustatko omistavasi sellaisia, joita et käytä, koska ne on epämukavat, mutta niin kauniit, että et raski luopua niistä?
Häpeä tunnustaa, mutta mulla on kaapissa varmaan kymmenet kengät, joita en ole käyttänyt kertaakaan. En siis yhtään ainutta kertaa. Hyvin korkeakorkoisia ja kauniita. Onko palstalla muita yhtä hassuja?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, omistan vain muutamat kengät. Lenkkarit joita yleensä käytän, kumisaappaat kun menen marjastamaan sekä sadekeleillä, talvea varten lämpimät ja hyväpitoiset talvisaappaat, töissä työkengät sekä pisteenä iin päällä kopio crocksit.
Mitä käytät juhlissa?
En yleensä käy juhlissa, kerran häihin lainasin kaverilta kengät.
Mulla on toistasataa paria. Pääasiassa hyvälaatuisia ja keskihintaisia. Suosin klassisia malleja, ja monet kenkäni ovat olleet käytössä vuosikymmeniä. Kun on monta paria, niin säilyvät kaikki kuin uusina. Korkkareita on tosi paljon: Unisa,Tamaris,Clarks,Ecco,Janita, PuraLopez,Wonders,Rizzo eli korkkareiden mukavia ja hyvälestisiä versioita. Mutta nämäkin kaikki kyllä epäkäytännöllisiä Suomen loskassa...
Ja nilkkureita myös näiltä merkeiltä, monesti sekä pintanahkana että nupukkina Ja sekä lemppariväreissäni mustina ja ruskeina. Nahkasaappaita monia kymmeniä: Högl,Billibi, Gabor,Wonders.
Ugg klassisia ja Kristen-mallia useissa väreissä ja useilla varren mitoilla. Jopa Kuomiakin on.
Ja lenkkareita Nike,Adidas,Asics, Salomon, NB ja melkein kaikista sekä talvitakki että maastojuoksu ja Goretex-versiot. Icebugit on sekä juoksuun että toppakengät liukkaille työmatkoille.
Camel bootseja on monia. Doc Martensit kaivoin just kellarista, ne on olleet mulla jo 90-luvulla lukiolaisena! Jopa mustat Kuomat omistan- kiva viedä roskat niissä.
Töihin, oon töissä sairaalassa, tilasin just kolmet crocksit, jota sopii erilaisiin applewatchin ranteisiin. Ja lisäksi läjä Sievin työkenkiä. Ja puukengät -ne on luku sinänsä: suomalaiset Talla-puukkarit on suosikkini:klassisia malleja useissa väreissä, tosi kivoja töissä ja myös Marimekon vaatteiden JS laukkujen kanssa. Ja kesäksi on Tallan sandaalit mekkojen kanssa tosi sopöjä: vihreet ja pinkit on suosikkini. Bile-puukenkinä Swedish Hasbeen on suosikkini.
Kumisaappaat ei oo mun juttu: ainoastaan mustat Nokian kontiot omistan, mutta aion hankkia lyhyemmällä varrella olevan mallin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toistasataa paria. Pääasiassa hyvälaatuisia ja keskihintaisia. Suosin klassisia malleja, ja monet kenkäni ovat olleet käytössä vuosikymmeniä. Kun on monta paria, niin säilyvät kaikki kuin uusina. Korkkareita on tosi paljon: Unisa,Tamaris,Clarks,Ecco,Janita, PuraLopez,Wonders,Rizzo eli korkkareiden mukavia ja hyvälestisiä versioita. Mutta nämäkin kaikki kyllä epäkäytännöllisiä Suomen loskassa...
Ja nilkkureita myös näiltä merkeiltä, monesti sekä pintanahkana että nupukkina Ja sekä lemppariväreissäni mustina ja ruskeina. Nahkasaappaita monia kymmeniä: Högl,Billibi, Gabor,Wonders.
Ugg klassisia ja Kristen-mallia useissa väreissä ja useilla varren mitoilla. Jopa Kuomiakin on.
Ja lenkkareita Nike,Adidas,Asics, Salomon, NB ja melkein kaikista sekä talvitakki että maastojuoksu ja Goretex-versiot. Icebugit on sekä juoksuun että toppakengät liukkaille työmatkoille.Camel bootseja on monia. Doc Martensit kaivoin just kellarista, ne on olleet mulla jo 90-luvulla lukiolaisena! Jopa mustat Kuomat omistan- kiva viedä roskat niissä.
Töihin, oon töissä sairaalassa, tilasin just kolmet crocksit, jota sopii erilaisiin applewatchin ranteisiin. Ja lisäksi läjä Sievin työkenkiä. Ja puukengät -ne on luku sinänsä: suomalaiset Talla-puukkarit on suosikkini:klassisia malleja useissa väreissä, tosi kivoja töissä ja myös Marimekon vaatteiden JS laukkujen kanssa. Ja kesäksi on Tallan sandaalit mekkojen kanssa tosi sopöjä: vihreet ja pinkit on suosikkini. Bile-puukenkinä Swedish Hasbeen on suosikkini.
Kumisaappaat ei oo mun juttu: ainoastaan mustat Nokian kontiot omistan, mutta aion hankkia lyhyemmällä varrella olevan mallin.
Voi luoja tätä kulutusjuhlaa ja turhamaisuutta tämän päivän yhteiskunnassa :D Siis voiko oikeasti olla totta että tilataan johonkin applewatchiin sopivat kengät?
Mulla on eteisessä käytössä olevia kenkiä ainakin reilut 10 paria ja näyttääkin että täällä asuisi isompikin porukka. Vaatehuoneessa on noin 25-30 paria ja sängyn alla kahdessa muovisessa laatikossa käyttämättömiä ainakin toiset 20 paria. Kaupungilla on yx kenkäkauppa johon tulee kaksi kertaa vuodes näytekenkiä. Kengät on sitä 37 kokoa joka käy mulle ja usein uniikkeja jota ei ole tilattu edes Suomeen myyntiin. En voi olla ostamatta ja myönnän että se on riippuvuus. Usein myös masentunut olo johon en kuitenkaan halua alkaa napsimaan mitään pillereitä, ja silloin juurikin tulee ostettua kauniit kengät vaikka ei oikeasti olisi tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eteisessä käytössä olevia kenkiä ainakin reilut 10 paria ja näyttääkin että täällä asuisi isompikin porukka. Vaatehuoneessa on noin 25-30 paria ja sängyn alla kahdessa muovisessa laatikossa käyttämättömiä ainakin toiset 20 paria. Kaupungilla on yx kenkäkauppa johon tulee kaksi kertaa vuodes näytekenkiä. Kengät on sitä 37 kokoa joka käy mulle ja usein uniikkeja jota ei ole tilattu edes Suomeen myyntiin. En voi olla ostamatta ja myönnän että se on riippuvuus. Usein myös masentunut olo johon en kuitenkaan halua alkaa napsimaan mitään pillereitä, ja silloin juurikin tulee ostettua kauniit kengät vaikka ei oikeasti olisi tarvetta.
Oi mä olen niin kade noista mallikengistä! Ne tehdään aina niin pientä kokoa, että ei toivoakaan meikäläisellä.
Omassa kokoelmassa 70 paria miesten kenkiä ja sitten on arviolta 200 paria designer korkkareita! Louboutin ihanuuksia on toistakymmentä paria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, omistan vain muutamat kengät. Lenkkarit joita yleensä käytän, kumisaappaat kun menen marjastamaan sekä sadekeleillä, talvea varten lämpimät ja hyväpitoiset talvisaappaat, töissä työkengät sekä pisteenä iin päällä kopio crocksit.
Mitä käytät juhlissa?
Lenkkareita, kuten nykyään on tapana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytät juhlissa?
Lenkkareita, kuten nykyään on tapana?
Mukavuus ennen kaikkea. Jalkineiden käytännöllisyys, mukavuus ja järkevyys on pääasia ainakin itselleni. En käytä koskaan korkokenkiä!
Mulla Jimmy Choon Abel-merkkiset korkkarit ja ne on huiput. Yleensä olen kokoa 37-37,5 ja näistä on 37.
Mun mielestä kalliimmissa kenkämerkeissä koot vastaa todella hyvin normaalia mitoitusta. Mulla on kaapissa Chanelia, Pradaa, Givenchya, Balenciagaa ja niissä todella normaalimitoitus, ei heitele oikeastaan suuntaan tai toiseen.