Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja haluaa minun kertovan irtisanoutumisestani palaverissa

Vierailija
05.01.2020 |

Olen koeajalla ja irtisanouduin, koska työ ei ollut lähelläkään sitä, mitä olin odottanut. Ensi torstaina on tiimipalaveri ja esimieheni sanoi, että kertoisin irtisanoutumisestani siellä! Siis mitä ihmettä... mikä velvollisuus minulla olisi alkaa avautua asiata siellä?

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö ilmoittamaan sähköpostitse kaikille jos kasvokkain kertominen jännittää? Lyhyesti vain koska olet lähtemässä. Ei tietenkään mitään tilityksiä. Sitten voit vai lyhyesti kiittää kaikkia palaverissa, mutta itse asia on jo kaikkien tiedossa.

Vierailija
42/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et purkanut työsuhdetta vaan irtisanoit sen? On oikeus purkaa ja siten lähdet samantien. Itse kyllä sanoisin kollegoille muutaman sanan, kävisin hyvästelemässä tai vähintään laittaisin sähköpostin vaikkei mitään velvollisuutta olekaan. Ihme vässyköitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaikapurulla työ päättyy välittömästi. Eikä välttämättä seuraa karenssia kuten irtisanoutuessa.

Ei kai kukaan pura työsuhdetta jos ei ole uutta sopimusta allekirjoitettuna? Mistä löytyy koeaikana irtisanoutumisen irtisanoutumisaika? Varmaan tes-kohtainen?

Työsopimuslaki tai alan TES

Työntekijän irtisanoutuessa lain mukaan 14 pvä tai 1 kk, riippuen että onko ollut töissä yli vai alla 5 vuotta.

Vierailija
44/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy työnantajalta eikö itse osaa hoitaa esimieshommiaan.

Mitenkä niin ei osaa hommiaan? Kyllä meillä ainakin käydään aina läpi, että miten työntekijä haluaa lähdön hoidettavan. Haluaako itse ilmoittaa lähdöstä, ilmoittaako esimies tai haluaako kakkukahvit viimeisenä päivänä. Ei mun mielestä ainakaan ole esimies hommien osaamattomuutta, jos antaa työntekijälle mahdollisuuden itse kertoa asian.

Vierailija
45/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta jauhaa irtisanoutumisajasta. Heippa. Ap

Eli menit sopimaan irtisanomisajan itsellesi vaikka olisit voinut lopettaa sillä seisomalla. Kaivoit kuopan ja huutelet pohjalta. Oma moka.

Vierailija
46/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaikapurulla työ päättyy välittömästi. Eikä välttämättä seuraa karenssia kuten irtisanoutuessa.

Ei kai kukaan pura työsuhdetta jos ei ole uutta sopimusta allekirjoitettuna? Mistä löytyy koeaikana irtisanoutumisen irtisanoutumisaika? Varmaan tes-kohtainen?

Työntekijän irtisanoutuessa lain mukaan 14 pvä tai 1 kk, riippuen että onko ollut töissä yli vai alla 5 vuotta.

Moni kyllä purkaa sen työsuhteen koeajalla eikä käytä irtisanoutumista. 

Jotenkin aika pelottavaa, ettei aikuiset ihmiset tajua työelämän tai käytöstapojen alkeita ja kuitenkin ilmeisesti ovat työelämässä.

Vierailija
47/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan pieni työ, vaatimaton tehtävä siellä. Ei mitään syytä tehdä tästä tällaista 'draamaa', minusta nöyryyttävää.... Ap

Ymmärrän pointtisi, mutta tuossa se pomo ajattelee niitä alaisiaan ja miten lähtö vaikuttaa heihin. Eli halutessasi voit siinä viestiä, että syy ei ollut työkavereissasi tai työilmapiirissä. Jos siis se ei kerran syy lähtöösi ole. Vaan nimenomaan syy oli se, että tuo kyseinen työ ei sopinut sinulle eikä ollut sitä, mitä odotit. Ihan ryhmädynamiikan kannalta voi olla hyvä, että lähtevä siis kertoo miksi lähtee niin ei jää sellaista oloa, että he ovat aiheuttaneet sinulle pahan olon työpaikalla tms. 

Eiköhän pomo hae siinä sitä että vika ei ole ollut hänessä, eli hän ei ole irtisanonut tai painostanut siihen tms.

Vierailija
48/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi et purkanut työsuhdetta vaan irtisanoit sen? On oikeus purkaa ja siten lähdet samantien. Itse kyllä sanoisin kollegoille muutaman sanan, kävisin hyvästelemässä tai vähintään laittaisin sähköpostin vaikkei mitään velvollisuutta olekaan. Ihme vässyköitä.

Miksi se pitäisi purkaa, jos ei ole siihen mitään syytä/pitäisi lähteä heti?

Vierailija
49/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

No aika erikoista on käyttää koeaikapurkumahdollisuuden voimassaoloaikana irtisanoutumista, mutta vapaa maailma. En ole itse moiseen törmännyt ikinä. Luulisi olevan kiusalliset pari viikkoa edessä.

Vierailija
50/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kyllä purkaa sen työsuhteen koeajalla eikä käytä irtisanoutumista. 

Jotenkin aika pelottavaa, ettei aikuiset ihmiset tajua työelämän tai käytöstapojen alkeita ja kuitenkin ilmeisesti ovat työelämässä.

Niin purkaa, mutta miksi se pitäisi tehdä "*ittumaisesti" jos siihen ei ole mitään syytä.

Vierailija
51/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän siinä mitään mahtipontista puhetta tarvitse pitää. Kunhan sanot, että jäät pois ja olet viimeistä päivää töissä päivänä x. Voit myös ympäripyöreästi mainita, jos sinulla on uusi työpaikka jossain muualla, että sait tilaisuuden päästä työskentelemään x:n tehtäviin. 

Kun itse vaihdoin työpaikkaa, niin en saanut kertoa mihin olen menossa töihin, vaan se oli salassapidettävää aina ensimmäiseen työpäivään asti uudessa työpaikassa.

Aha. No sen varmaankin sitten ap tietää omalta kohdaltaan, jos näin on. 

Vierailija
52/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Jos on olut töissä viikkoja tai kuukausia, niin miksi jäädä edes kahdeksi viikoksi? Ei ole pahemmin töitä mitkä pitäisi siirtää muille tai saattaa loppuun tms. Kiusallista odotusta vain.

Vierailija
53/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

No aika erikoista on käyttää koeaikapurkumahdollisuuden voimassaoloaikana irtisanoutumista, mutta vapaa maailma. En ole itse moiseen törmännyt ikinä. Luulisi olevan kiusalliset pari viikkoa edessä.

Miten se olisi yhtään sen kiusallisempaa kuin normaalikaan irtisanomisaika. Ei minulla ollut ainakaan yhtään kiusallista töissä irtisanomisaikana. 

Vierailija
54/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Jos on olut töissä viikkoja tai kuukausia, niin miksi jäädä edes kahdeksi viikoksi? Ei ole pahemmin töitä mitkä pitäisi siirtää muille tai saattaa loppuun tms. Kiusallista odotusta vain.

No vaikka siksi, jos uusi työ alkaa vasta parin viikon päästä. Kyllä minä ainakin mieluummin olen töissä tienaamassa kuin kotona ilman palkkaa. Sitä varten kai työelämässä yleensäkin ollaan. 

Vierailija
55/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Jos sä olet töissä, missä sun poisjäänti äkkinäisesti ei vaikuta, niin siinä tapauksessa ymmärrän pointtisi. Yleensä kyllä jokaisen työssäolijan panos vaikuttaa. Meillä ei ainakaan ole yhtään ylimääräistä henkilöa palkkaa nauttimassa.

Vierailija
56/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi olisi kiusallista? Onko koeajalla irtisanoutuminen jotenkin kiusallisempaa kuin vaikka 3 vuoden jälkeen? Kyllä itse ainakin uskon,että työnantaja arvostaa rehellisyyttä. Lähtee, koska toteaa ettei työ ollutkaan oletusten kaltaista. En ymmärrä miksi pitäisi kiusallista olla.

Vierailija
57/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Avauksen perusteella melko kiusallista. No oma valinta.

Vierailija
58/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain tehnyt koeaikapurkua? Turhaan irtisanouduit. Koeajan perusteella työsuhteen voi päättää välittömästi.

Ei minulla ole ongelmaa irtisanoutumisajassa, vaan tuossa palaveriasiassa. Ihan ok jäädä irtisanoutumisajan loppuun. Ap

Asiasta keskustelu poistaa mahdollisuuden epämääräisiin huhuihin. Ei menisi kovin kauan ja työnantaja olisi fasisti joka poki sinut pihalle ilman mitään syytä.

Luottamusmiesten toimintatavat nähneenä....

Vierailija
59/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta jauhaa irtisanoutumisajasta. Heippa. Ap

Eli menit sopimaan irtisanomisajan itsellesi vaikka olisit voinut lopettaa sillä seisomalla. Kaivoit kuopan ja huutelet pohjalta. Oma moka.

Mikä ihmeen kuoppa ja moka tämä nyt oli? Ainoa ongelma ap:lle on tuo palaveri. Itse työn jatkaminen ei ole hänelle ongelma. 

Vierailija
60/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi olisi kiusallista? Onko koeajalla irtisanoutuminen jotenkin kiusallisempaa kuin vaikka 3 vuoden jälkeen? Kyllä itse ainakin uskon,että työnantaja arvostaa rehellisyyttä. Lähtee, koska toteaa ettei työ ollutkaan oletusten kaltaista. En ymmärrä miksi pitäisi kiusallista olla.

Kunnolla töissä oleella on töitä joista irtautuminen ottaa aikansa.

AP:n avauksesta olen myös tulkitsevinani, että hän pitää palaverissa tekemisistään ilmoittamista kiusallisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä