Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: koetko että nainen jää jollakin tavalla ”häviölle” irtosuhteessa

Vierailija
05.01.2020 |

Virallisestihan totuus on että tasa-arvon aikana näin ei käy, kumpikaan ei ”anna” mitään irtosuhteessa, mutta silti sellainen tunne siitä jää että nainen jää häviölle.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, näin parisuhteissa koko aikuisikän olleena naisena, tuntuu että tässä jää häviölle. Mitä hävittävää irtosuhteessa on - mukana ei ole tunteita, taloutta, ajankäyttöä eikä työpanosta?

Juuri näin. Kaduttaa että olen ollut vain kahden miehen kanssa. Ensimmäinen oli täyttä räpellystä ja vain yhden kerran, joten en edes laske sitä.

Mun ajatuskiemura meni niin, että 1) rakastan puolisoani ja 2) Siksi annan hänelle ison osan koko elämästäni ja toosaa. Irtosuhteelle kai antaa vain toosaa, paljon vähemmän annettavaa.

Minä taas näen, että vaikka rakastan aviomiestäni, se työleiri mikä perhe-elämä on, ei ole sen arvoista, enkä saa siitä kiitosta tai tyydytystä.

Seurustelussa ja irtosuhteissa saan seksiä ja seuraa, ilman että maksan siitä keittiöpalveluksella. Lisäksi voin harrastaa seksiä vain silloin kun itse haluan sitä, ja vain silloin kun se on itselleni nautinnollista. Toisin kuin parisuhteessa, jossa minun oletetaan "antavan toosaa". Eli maksan parisuhteessa työleirillä olemisesta antamalla toosaa.

Ööh, rakastat miestäsi? Vai oletko sittenkin tässä parisuhteessa jostain muusta syystä?

Mitä..? Ai siitä ilosta että saa olla työleirillä? Voit sinä rakastaa rakasta lemmikkiäkin josta on hirveästi vaivaa ja lääkäriin menee tuhottomasti rahaa ja päätät ettet enää ikinä ota uutta lemmikkiä, vaikka se niin rakas onkin.

Vierailija
82/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen jää tappiolle suhteessa mieheen, oli suhde sitten parisuhde tai irtosuhde. Panos- tuotossuhde on aina tappiollinen

Tämä on varmaan totta, mutta mikä sitten saa naiset suhteeseen miehen kanssa usein huonojenkin kokemusten jälkeen uudelleen ja uudelleen?

Ei osata olla yksin eikä voida mennä mihinkään, jos ei ole ottaa sitä miestä mukaan. Tai jos on kokemusta suht lyhyistä parisuhteista, suhteet eivät ehtineet muuttua vielä siihen pisteeseen, että täytät kodinkoneen tmv virkaa.

Osa pidemmistä suhteista eroavista naisistahan haluaa olla yksin eikä enää leikkiä kotiorjaa. Osa ei osaa olla yksin jos puoli elämää on asuttu jonkun kanssa.

Tuota "ei osata olla yksin" en oikein ymmärrä. Tai ainakin se minun silmissäni on sitten niin iso positiivinen puoli suhteessa, että sen pitäisi peitota ne negatiiviset puolet.

Eikö nyt kuitenkin Suomessa suurin osa ihmisistä (naisistakin) ole siinä tilanteessa, että parisuhteen päättäminen on mahdollista. Eli kun haitat nousevat hyötyjä suuremmiksi, niin lusikat jakoon. En silti kiellä velvollisuudentunnon olemassaoloa. Itse olen yhä enenevässä määrin kumppanini omaishoitaja, mutta uskon silti olevani onnellisempi tässä parisuhteessa kuin yksin.

Jos on esim muutettu suoraan lapsuudenkodista avo/avioliittoon, ei välttämättä osata olla yksin. Ei olla koskaan oltu siinä tilanteessa. Se aiheuttaa osalle aika pahojakin läheisriippuvuuden oireita, roikkumista, toisen kontrolloimista jne. Pahin tietämäni meni lapsuudenkotiinsa nukkumaan kun puoliso oli ulkomaankomennuksella. Siis aikuinen ihminen, vastuullinen ammatti. Jos kumppani ei ole yhtä takertuva, tuo alkaa jossain vaiheessa käydä ahdistavaksi.

Lievempää muotoa ovat varmaan siiten sellaiset, jotka eivät voi mennä ihmisten ilmoille yksin, esim elokuviin, ravintolaan, lomamatkalle tms. Kun se on tylsää, ja mitä muutkin ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole tutkittu että naisten keho kehittelee jotain rakkaushormoneita tms yhdynnöistä, miehillä ei tätä ongelmaa ole. Eli ainakin riski tunteiden kehittämiseen ja siitä aiheutuvaan sydänsuruun on naisilla isompi. Samoin naiset joutuvat ottamaan isomman riskin koska monet taudit tekevät naisille pahempia tuhoja, ja jos käykin vahinko ja tulee raskaaksi niin nainenhan siinä eniten kärsii.

Juuri tämä. Nainen ei pysty pelkkään seksisuhteeseen jota mies haluaisi.

Nuo on niitä keskimääräisyyksiä, jotka on nähtävissä kun vertaillaan suuria joukkoja miehiä ja naisia. Mutta erot myös sukupuolen sisällä ovat suuret. Itse esim. olen tuossa suhteessa tyypillinen nainen. Mieheni taas ei ole koskaan kyennyt tunteettomaan seksiin. Ja eräs biseksuaalinainen, jonka tunnen, kehittää aina tunteita naisten kanssa ja miesten kanssa ei koskaan . Hajonta on suurta irl.

Vierailija
84/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle naisena on miehet aina deiteillä maksaneet kaiken, on tarjottu aitoa shampanjaa ja Kämpissä illalliset.

Toki ikäkin vaikuttaa. Miehet ovat kaikki olleet varakkaita ketä olen deittaillut.

Tarjoaako kukaan samppanjaa?

Vierailija
85/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole tutkittu että naisten keho kehittelee jotain rakkaushormoneita tms yhdynnöistä, miehillä ei tätä ongelmaa ole. Eli ainakin riski tunteiden kehittämiseen ja siitä aiheutuvaan sydänsuruun on naisilla isompi. Samoin naiset joutuvat ottamaan isomman riskin koska monet taudit tekevät naisille pahempia tuhoja, ja jos käykin vahinko ja tulee raskaaksi niin nainenhan siinä eniten kärsii.

Juuri tämä. Nainen ei pysty pelkkään seksisuhteeseen jota mies haluaisi.

Nuo on niitä keskimääräisyyksiä, jotka on nähtävissä kun vertaillaan suuria joukkoja miehiä ja naisia. Mutta erot myös sukupuolen sisällä ovat suuret. Itse esim. olen tuossa suhteessa tyypillinen nainen. Mieheni taas ei ole koskaan kyennyt tunteettomaan seksiin. Ja eräs biseksuaalinainen, jonka tunnen, kehittää aina tunteita naisten kanssa ja miesten kanssa ei koskaan . Hajonta on suurta irl.

Ja mieli saattaa samallakin yksilöllä muuttua. Mä en enää jaksaisi parisuhdetta, seksisuhde taas kuulostaisi ihan hyvältä rusinat pullasta -vaihtoehdolta.

Vierailija
86/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläpyörät rallattelee.

Totta. Miehet, joilla on useita suhteita eivät kelpaa minulle. En halua mitään ikäviä tauteja.

Vierailija
87/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle naisena on miehet aina deiteillä maksaneet kaiken, on tarjottu aitoa shampanjaa ja Kämpissä illalliset.

Toki ikäkin vaikuttaa. Miehet ovat kaikki olleet varakkaita ketä olen deittaillut.

Aitoa shampanjaa, lol 😂

Sorry ot

Vierailija
88/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla parikymppisellä Suomi-Pirjolla riittää vienti ulkomailla sokerideittisivustoilla niiden parikymppisten miesten keskuudessa.

Pienikokoinen, urheilullinen, siro blondi naapurintyttö on kovemmassa huudossa maailmalla kuin jotkut Venezuelalaiset koska heistä on muutenkin ylitarjontaa. Köyhäkin mies voi hakea itselleen tumman naisen jostain kehitysmaasta. Tätähän eivät suomimiehet ymmärrä.

On se kummaa kuitenkin kun ei niitä ulkomaalaisia miljonäärimiehiä suomessa käy hakemassa vaimoa. Kolombiassa ne taitaa käydä.

Täällä käy vaan joku rooshv foorumin pas kasakki kun tietää että on helppo pilu ulkkareille.

Vierailija
89/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla parikymppisellä Suomi-Pirjolla riittää vienti ulkomailla sokerideittisivustoilla niiden parikymppisten miesten keskuudessa.

Pienikokoinen, urheilullinen, siro blondi naapurintyttö on kovemmassa huudossa maailmalla kuin jotkut Venezuelalaiset koska heistä on muutenkin ylitarjontaa. Köyhäkin mies voi hakea itselleen tumman naisen jostain kehitysmaasta. Tätähän eivät suomimiehet ymmärrä.

On se kummaa kuitenkin kun ei niitä ulkomaalaisia miljonäärimiehiä suomessa käy hakemassa vaimoa. Kolombiassa ne taitaa käydä.

Täällä käy vaan joku rooshv foorumin pas kasakki kun tietää että on helppo pilu ulkkareille.

Mä olin nuorena töissä Venäjällä ja yksi suomalainen työkaveri päätyi venäläismiljonäärin vaimosi. Suurin osa meistä siellä oli kyllä sitä mieltä, että ei olisi kiva olla siinä roolissa. Taloudellisesti hulppea tyhjä elämä, aina pitäisi olla huoliteltu ja naisellinen + 100 % varmuudella miehellä tulee olemaan vaimon lisäksi tyttöystäviä.

Vierailija
90/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa shampanjaa, lol 😂

Sorry ot

Onkohan konjakkikin aitoa. :D

Vierailija
91/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti tapauksesta. Itse olen naisena seksuaalisesti kiinnostunut vain sellaisista miehistä, joiden kanssa en jäisi irtosuhteessa ainakaan miestä enemmän voitolle. Ihmisestä riippuu tietysti kokeeko jäävänsä häviölle vai voitolle. Mitä itse nuorempana irtosuhteilin muutaman kerran niin kyllä jäin häviölle, aivan karmea morkkis. Mielestäni myös enemmistö noista miehistä jäi enemmän häviölle tai ei ainakaan vahvasti voiton puolelle... Näin aikuisena (parikymppisenä) saisin niistä varmasti enemmän irti kun itsetuntemus ja seksuaalinen itsetunto on aivan toista luokkaa, mutta onneksi olen naimisissa elämäni miehen kanssa niin voitolle jääminen on taattu.

Vierailija
92/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa shampanjaa, lol 😂

Sorry ot

Mulle tuli aidosta shampanjasta ensimmäisenä mieleen, että joskus on tarjottu pommac-boolia tms... :o :D

Vierailija
93/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa shampanjaa, lol 😂

Sorry ot

Mulle tuli aidosta shampanjasta ensimmäisenä mieleen, että joskus on tarjottu pommac-boolia tms... :o :D

Pommac on hyvää:)

Vierailija
94/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen jää vähemmälle. Itse en saisi riittävää nautintoa ja täyttymystä yhden illan suhteessa. Joillekin miehillehän se sopii ja on tosi helppoa kun ei tarvi välittää muusta kun vaan saa pussit tyhjäksi ja sitten moi.

Vierailija
95/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nainen jää vähemmälle. Itse en saisi riittävää nautintoa ja täyttymystä yhden illan suhteessa. Joillekin miehillehän se sopii ja on tosi helppoa kun ei tarvi välittää muusta kun vaan saa pussit tyhjäksi ja sitten moi.

Kyllähän on miehiä jotka yhden yön suhteissakin pitää kunnia-asiana antaa naiselle orkut. Ja naisia jotka saa helposti. Bailupiirit on Suomessa pienet isommassakin kaupungissa ja pussien tyhjentäjä saa nopeasti huonon maineen ja sitten ei enää heru eikä tipu.

Vierailija
96/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään arvostava nainen ei halua että tulee hyväksi käytetyksi yhden illan jutussa, eihän se oikeesti anna naiselle mitään merkittävää kuin ehkä ei toivottu raskaus, sukupuolitauti ym. Kannattaako.

Vierailija
97/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtosuhteisiin käydään vain tyhjentämässä kassit.

Parisuhteessa panostetaan muuhunkin.

m45

Vierailija
98/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jää. Tulee ilotyttö efekti.

Vierailija
99/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen enkä tunne montakaan miestä, jonka uskoisin saavan mitenkään naista enempää irtosuhteista. Uskon heidän olevan juuri sellaisia miehiä, joiden kanssa naiset taas jäisivät enemmän voitolle kuin muiden miesten kanssa.

Jotenkin tuntuu, että osa kommentoijista ajattelee miehistä puhuessaan jotain hyvin harvinaista karikatyyri-panopelimiestä eikä keskivertomiestä. Sellainen panopelimies saa tietenkin haluamansa pokatessaan haluamaansa seuraa baarista ja tinderistä. Mutta noin keskimäärin en usko, että miehet jäävät naisia enemmän voitolle irtosuhteissa. Ainakin oman kokemukseni mukaan miehillä herää voimakkaita tunteita aika helposti vaikka täällä väitettäisiin sen olevan vain naisten tauti.

Naisten on helpompi saada haluamanlaistaan seksiä esim. netistä jos vain haluavat ja ymmärtävät olla valikoivia. Kovin nuorena monella naisella ei tietenkään ole sellaisesta ymmärrystä olla valikoivia, silloin mies voi vielä jäädä vähän enemmän voitolle, varsinkin jos on se pelimies eikä tavismies.

Vierailija
100/116 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtosuhteisiin käydään vain tyhjentämässä kassit.

Parisuhteessa panostetaan muuhunkin.

m45

Tuolla tavoin ajatteleva mies vaan ei sovellu kumpaankaan suhteeseen.