Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Kesäkerttujen tiistaipäivä ***

20.06.2006 |

Linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=7589786&p=1&tmode=1&smode=1

Kommentit (27)

Vierailija
2/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... toi linkin laittaminen tähän aikaan aamusta ei varmaankaan ole mun juttu. Faith_ taisi lähteä eilisestä tekstistä päätellen synnyttämään.

Siis ja mä istun viiden aikaan aamulla koneen ääressä, syöden vesimeloonia... ( tunnen itseni todella fiksuksi ) Mutta kun ei tule uni niin ei tule.

Ja sitten puolituntia sitten kävin tiputtamassa sen kauan puhutun limatulpan pois. Esikoisen synnytys lähti sillä käyntiin, mutta pojan syntymästä ei ole muistikuvaa :-/

No positiivista on se kun sain maanantaille ensi viikolla sen käynnin. niin ja JOS olen edes sen verran auki, että voivat puhkaista kalvot niin sen tekevät. Hyviä puolia siis pitää kaivaa.

No menen keittämään ekan aamukahvi satsin nyt.

Miiris+" pietu" rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenta jälleen kerran....

Aina kun käyn illalla nukkumaan niin ajattelen,että voi kun aamulla heräisin supisteluihin ja pääsisin päivällä synnärille,mutta ei niin ei.Menkkamaisia kipuja vaan hieman ja masu kovettuu,mutta siinä kaikki.Olen siivonnut ym,mutta eipä ole apua.Selän saan kyllä kipeäksi...Onneksi vauvakin hieman liikuskelee,koska liikkeet muutaman päivän aikana vähentyneet selvästi.Ei sekään mitään vielä ennakoinut!

Tänään sitten neuvola klo 14 ja saan huomiseksi ajan yliaikaiskontrolliin.Onko teillä muilla olleet miehet mukana?Antaakohan ne edes miesten tulla?Minusta on hassua ku mennään synnyttämään niin täällä mies ei pääse sinne tutkimushuoneeseen.Viimeksi pääsi siinä vaiheessa kun laittoi peräruiskeen.Tosi outoa!Ja sitten yhdessä synnytyssaliin.Meillä mies kuitenkin lähtee huomenna mukaan,vaikka ei ne sitä varmaan vielä käynnistä.Tai ei siis käynnistä,jos kaikki ok.Saan sitten lauantaille varmaan uuden ajan.Mitenköhän yli ne antaa mennä?Minulla siis 10.6 ekassa np-ultrassa muutettu la eli 14 pvä yli juhannuspäivänä.18.6 menkkojen mukaan,mutta koko raskaus edetty kyllä 10.6 mukaan joten saavat sitten käynnistää lauantaina,vaikka onkin juhannus!

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!Olen jo pudonnut kärryiltä,että kuka on saanut...tuntuu,että kaikki!Minulta on synnytyskammokin hävinnyt kun odotan vaan,että pääsis tositoimiin!Vaikka pojan synnytys meni hyvin -04 niin jotenkin vaan on taas jännittänyt.Olo muuten hyvä ja rauhallinen,joten yliaikaisuus ei stressaa niin paljon.Ollaan kyllä kaikkea touhuttu niin ei ole ehtinyt sitä koko ajan ajattelemaan,tekstiviestejä ja kyselyjä kyllä tulee liiaksikin asti.Onneksi mieskin on nyt kotona lomalla.

Tsemppiä kaikille ja tulen kertomaan neuvolan jälkeen uudet kuulumiset!

Meerinäippä 41+3

Vierailija
4/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan väki vähenee!! Tänään olis sit neuvola ja tasan viikon päästä yliaikaiskontrolli. Taysin tapa vissiin antaa kontrolliaika vasta kun on viikolla 42. Mutta miestä olen koko ajan kiusannut että juhannuksena syntyy, hyvähän tuo olis jos silloin syntyis, kun tuo mies on rekan ratin takana ties missäpäin suomea milloinkin joten jos lähtö tulisi ennen perjantaita niin ei varmaan ehtis synnytykseen mukaan.

Siksi olenkin nyt vanhempieni luona ja yritän ottaa mahdollisimman rauhallisesti, ettei vaan syntyis vielä. No mitään merkkejä ei ole lauantai yön jälkeen kyllä ollutkaan. (launatai-sunnuntai välinen yö supisteli). Mutta nyt suihkuun ja suunta kohti neuvolaa. Palailen.

Johku 41+0

Vierailija
5/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla on ainankin mies ollut joka kerta keskus-sairaalassa mukana. Samalla kun ovat ultranneet niin ja tehneet sisätutkimuksen niin se on istua kököttänyt samassa paikassa.

Minusta se on ollut hyvä kun lääkärin sanat menevät ohi. Eilenkin kysyin ukolta sitten mikä sen kohdunsuun tilanne oli:-)

Mun muisti kirjani, heh he. Ja mä aina kysyn ja kysyn, mutta vastaukset menee ohi korvan kun kysyn jo seuraavan kysymyksen.

Niin ja tuosta rekan ratintakana istumisesta. Exäni oli samoissa hommissa kun esikoinen syntyi, ja sillä hetkellä hän oli Forssassa. Joten tiiän miltä sinusta tuntuu....?!

Toivottavasti pääsee synnytykseen mukaan.

Vierailija
6/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan se minäkin vielä täällä. Täällä kyllä väki vähenee päivä päivältä. Minä näköjään olen ja pysyn. Eilen yhdeksän ihmistä soitti tai laittoi tekstarin ja kyseli, että olenko vielä kokonaisena. Ahdistus senkun lisääntyy noista kyselijöistä. Yöllä taas supisteli pari tuntia n. 10min välein, mutta viiden jälkeen taas nukuin heräilemättä. Nyt on sitten sen seurauksena vaan maha kipeä. Ääh, en jaksa tätä jatkuvaa kipuilua enää. Jalatkin turposi eilen ihan uusiin mittoihin. Ei meinaa varvastossutkaan mennä jalkaan. Huomenna olis taas neuvola. Varmaan aletaan tilata sitten aikaa jo ä-polillekin. Tiedä häntä.

Johku, toivotaan että vauva päättää syntyä vasta sitten kun mieskin on maisemissa.

Joo nyt olis hyvä päivä synnyttää. Päivämäärä on kiva 20062006! Mutta ei tämä meidän pikkukolmonen näköjään halua syntyä ollenkaan. Mikäs siellä mahassa ollessa...

Jaksamisia muillekin! Nää helteet vois kyllä loppua, niin helpottais edes vähän.

Mirju 40+2

Vierailija
7/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt helteiden loppumista toivoko.. Tai ei nyt sentään. Sateisena päivänä joutaiskin synnyttää... Tällaisella ilmalla ei niin kauhean kiva olisi notkua sairaalassa, varsinkin jos synnytys kestää.

Porukka menee siis hyvää vauhtia lähemmä 41 viikkoa, osa jo yli senkin. Minulla taitaa olla 40+4, jos laskuissa olen pysynyt. Nyt ei viitisisi enää edes miettiä, on niin pitkään jo odottanut, että joko... Menkkamainen jomotus jatkuu täälläkin. Supisteluja aina välillä hetken niin, että toivo herää, mutta sitten ne jo loppuvatkin. Limatulpan palasia ehkä tuli eilen.

Neuvolatäti on lomalla ja sijaista en vielä ole saanut kiinni (enpä ole yrittänytkään kuin kerran). Ensi vk:lle on varattu yliaikaiskontrolliaika, olisiko se ollut sitten kun on 10pv yli? (en ole siitäkän jaksanut enää kiinnostua...)

Yö meni supistelematta (ja kärpäsen surinaa kuunnellessa), mutta nyt sentään tulee pieni supistus. :-) Jospa olisi sitten pois synnytyksestä.

Jos kohdunkaula on takana, niin tarkoittaako se sitä, ettei vähään aikaan ole odotettavissa mitään? (Vauvan pää niin edessä, ettei lääkärikään ylettänyt kunnolla tutkimaan, onko alkanut aueta.) LImatulpasta ja pienestä vuodostakaan ei kuulemma sen enempää voi mitään päätellä. No, sellaista se on.

Missä vaiheessa aletaan puhua käynnistämisestä? Ja mikä on maksimiaika, mitä päästetään yli, vai onko sellaista?

Summersnow 40++++

Vierailija
8/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vaa kumma juttu että aina kun oo tulos kirjotteleen teille niin aurora herää...

sori kirjotus vieheet...joudun kirjottaan " väärällä kädel kun tytskäon täs istuskelemas/makaamas mun polvien pääl

ja heti on kaikki gyvin ku pääs sylkkyyn kattelemaan :)

mul on viel mielettömän pitkät kynnet ja tää kirjottaminen on nyt kyl iha kauheen hankalaa...

semmosa piti sanoo kun eilen tytteli puhui siitä maidon pakastamisesta

niin muistakaas kirjottaa niihin pusseihin pakastus päivämäärä. kun siinä oli munmuistaakseni joku aika minkä ne pysyi ns. hyvinä...

oisko se ollu jotai 2-3kk...

muistaisko joku paremmin??

nyt riennettävä taas

tsemppiä ja mojovia suppareita toivotellen ♥

krisse ja aurora 10 päivää

Vierailija
9/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summersnow:

Missä vaiheessa aletaan puhua käynnistämisestä? Ja mikä on maksimiaika, mitä päästetään yli, vai onko sellaista?

Summersnow 40++++

mun kaverilla meni 3viikkoa yli lasketun kun vaavi sekä äiti voivat niin hyvin etteivät nähneet syytä käynnistää ja tämä kävi äidillekkin

mutta en kyllä tiiä onko jotain rajaa sitten olemassa...

-k- taas

Vierailija
10/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä siis vielä ollaan yhdessä osassa, eikä mitään merkkiä mistään!

Tänään miulla LA, nyt se sitten alkanee kääntyä psyyken puolelle, kun ei enää millään jaksaisi odottaa ja kantaa tätä mahaa.

Supistelee kyllä jatkuvasti, muttei ne tunnu missään edelleenkään. Ruoka ei maistu tän kuumuuden takia ja unta ei saa... yritä siinä sitten latautua synnytystä ajatellen..

No jospa tämä täältä ennen juhannusta, tai näillä näkymin kesäkertusta tulee heinäkuun lapsi ( 14vrk jos menee yli, niin syntyis noin 4-5.7...)

-catx85 ja " pompula" 40+0 !!!!!!!!!!!

Vierailija
11/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei merkkiäkään tulevasta. Jotenkin nyt kun odottaa kolmatta, niin " osaa" jaksaa odottaa synnytykseen, vaikka menis 2kin viikkoa yli la:n. Itellä molemmat edelliset syntyneet reilusti lasketunajan yli. Tämäkään tuskin poikkeusta tekee.

Seuraava neuvola olis sitten ylihuomenna. Siellä tuskin mitään uutta ilmenee. Paino on alkanut vähän laskea, samoin kuin edellisessäkin odotuksessa. Eniten mietityttää tuo hemoglobiini, oli viimeksi mitatessa laskenut, muttei hälyttävästi kuitenkaan. Toivottavasti olis taas lähteny nousuun.

Nyt oon alkanu miettii, että hei, kohtahan meillä tosiaan on se vauva. Reilu kaksi viikkoa enää ja sitten meitä on jo viisi. On tämä odotus mennyt niin mahottoman nopeesti kun on ennestään kaksi pientä hoidettavana.

Mutta on täällä mahottoman kuuma...hikee pukkaa kokoajan :( vähän turhankin kuuma. Aina sitä pitää valittaa jostain :) Joo...koitan jaksaa nauttia näistä helteistä ison mahan kanssa! Onnistuisikin :)

Kenguroo 39+3

Vierailija
12/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow: Mulla oli kohdunkaula takana kun menin synnärille, mutta siitä se puolessa päivässä hävis kokonaan ja tuli eteen.

Krisse: 3kk on se maidon säilyvyys pakastaessa.

Nyt tyttö heräs, pitää mennä.

Tytteli-83

Vierailija
13/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tänään laskettu aika eikä merkkiäkään siitä, että olisi synnytys lähellä. Ei juuri supistelekaan... Plaah! Onneksi täällä ei paista aurinko, on vaan muuten lämmin ilma. Toivon vesisadetta vain siksi, että ilma raikastuisi. Olen sitten tänään touhunnut urakalla, kun ei kerran tapahdu tuolla mahassa mitään. Eipä tuo näytä aiheuttavan mitään supistuksia tms. Pari päivää on tullu kyllä sellasta aika kirkasta limaa, joten lieneekö se limatulppaa... tai sitten vain valkovuotoa.

Huomenna on onneksi neuvola niin kuulee mitä sitten tapahtuu. Varmaan varataan aikaa äippäpolille, mutta miten kauas niin sitä ei tiiä.

Heanka 40 tasan!!!!

Vierailija
14/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut lupaavalta alkaa olo tuntua... tosin yritän olla innostumatta, ettei sitten mahdottomasti ota päähän jos meneekin vielä yli aikaiseksi.

eli tänään oli neuvola :) sf -1cm, paino ennallaan (tosin turvotuksia ihan julmetusti!), RR 137/98 (mut ei kuulemma syytä huoleen jos vointi muuten ok, pissa stixit kotona joten voin seurata proteiini määriä), ja sit se paras uutinen kanava hävinnyt+ kohdun suu auki 2cm!!!! jee! siis supistelut eivät ole menneet hukkaan. Äskettäin vielä vessa reissulla huomasin lievää verenvuotoa (ei kirkasta verta), joka kätilön mukaan voi olla seurausta sisätutkimuksesta.

eli jospa meistä pallon kanssa ei tulekkaan joulukuisia...

että osaa ihminen olla onnellinen :) nyt ei ku takaste vaakatasoon sulatteleen elefantin jalkoja turvotuksesta.

katotaan täytyykö illalla tulla tuumaamaan et täällä edelleen...

t.Villis ja pallo 39+4

Vierailija
15/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä helle on karseeta, etenkin yöt! Viime yön nukuin sängyn alkopäässä aukiolevan ikkunan alla ja silti valuin hikeä siis ihan norona, ihan hirveetä! Mutta kyllä oli yön aikana turvotus taas lähtenyt jaloista ja käsistä. Kävin kyllä pissallakin ties kuinka monta kertaa...

Mutta nyt alkaa taas turvotusta pukkaamaan kinttuihin. Jotenkin huippailee ja on sellainen outo olo aina hetkittäin, kuumuus kait? Vettä oon juonut niin että siitäkin tulee mun mielestä jo höntti olo, on kuin olis täynnä kuin joku ilmapallo.

Supistelee edelleen säännöllisesti mutta kivuttomasti, kova paine tuolla peräsuolen luona samoin supparin aikana aina tuolla kohdunsuulla ja toisinaan tuntuu että supparit tekis jotain tuolla alhaalla, siis sellainen " ei-sattuva-repivä-tunne" kohdunsuulla, varmaan joku nyt tuosta ymmärtääkin :)).

Eilen illalla tuli pissillä käydessä ihan tosi vähän jotain rusehtavaa limaa paperiin kun pyyhin, limatulppaako? Mulla ei aiemmissa raskauksissa ole tullut, tai siis ainakaan en ole huomannut.

Hiljaista täällä tosiaan tuntuu olevan...

t. mariadee 38+4

Vierailija
16/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on kuuma, ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Olin koko aamupäivän uimarannalla ja kastoin talviturkin. Oli muuten tosi lämmintä vettä. Eipä mitään uutta, olin eilen neuvolassa ja vauvan sf-mitta laskenut, joten nyt on sitten kunnolla valahtanut alas ja masun muodossakin sen huomaa. Painoa oli tullut viikossa kilo!!heh, nesteitähän mä keräilen. Jalat ja sormet on niiiin turvoksissa.

Mulla on ollut kaikenlaisa óireita koko ajan, kuten ripulia ja menkkamaista kipua ja välillä kipeitä supsituksia, mutta ei mitään suurempaa. Joten tässä odotellaan ihan rauhassa tulevaa.

Myöhäiset onnittelut kaikille vauvan saaneille, en enää pysy perässä!!!

anninapa 38+5

Vierailija
17/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa täällä olemaan jo hiljasta...En oo oikeen oppinu tota yahoota käyttämään tai jotenkin se tuntuu vieraalta...Mut ehkäpä se tästä ajan kanssa.' Poju nukkuu, esikoinen on mummilassa ja mies vei auton huoltoon joten oon saanut tän päivän lepäillä. Jotenkin nyt tuntuu siltä et maidontulo on jotenikin hiipunu. Oon koittanu lypsää ja imettää imettää ja imettää mutta poika se vaan kitisee nälkää että lisämaitoa oon joutunu nyt antamaan, höh...Harmittaa kun tytön kanssa ei tällästä ongelmaa ollut. Tuntuu vaan että poika imee puolet kerralla ilmaa ja sit on vatta pikkusella pipi. Huomenna mennään vyöhyketerapeutille josko se auttas vatta vaivoihin.

Yöt menee huonosti...mutta kaipa tämä tästä...

Queen ja tytsy 1/05 sekä poitsuli pian 3vko

Vierailija
18/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin laskettu aika tänään, mutta eipä mitään tunnu tapahtuvan. aikasemmatkin tosin olleet yliaiakaisia, joten kai sitten tämäkin. toivoin vain viime perjantain vyöhyketerapian auttavan, mutta ei näköjään. Pieniä supisteluja silloin tällöin, mutta ei muuta. turvotus on täälläkin riesana, järkyttävät elefantin koivet.

Oli sovittu, että jos en eiliseen mennessä ole synnyttänyt, niin terkka laittaa lähetteen äitiyspolille, kun viikko sitten lapsivettä oli jo aika vähän ja tätä turvotusta kiitettävästi. Nyt sitten odotellaan aikaa sinne, edellinen käynnsitettiin, kun oli 14 päivää yli ja esikoinen syntyi menkkojen mukaan 16 päivää yli, tosin ultran mukaan vain 11 päivää yliaikaisena. jos ei aikaa kuulu ennen torstaita, niin normaali neuvola to. vauvan ei pitäisi olla mikään kovin suuri terkan mukaan (ei siis nelikiloinen ainakaan vielä), ja liikkuu kyllä aika hyvin, joten sen puoleen ei huolta.

jospa tänään tuo kehtokin kasattaisiin, verho ja reunukset tällä hetkellä pesukoneessa...

vaaksa ja tuutikki 40+0

Vierailija
19/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä muitakin häntäpään pitelijöitä vielä on.

Satunnaisia suppareita tulee joka pvä mutta ei yhtään et pääsis edes kellottamaan =/

Vatsa on tänään ollut aivan löysällä (anteeksi kuvaus) ja jotkut jo hokeekin et se enteilis jotain. Mä uskon et helteet sen vaan tekee, heh..

Mulla olis torstaina eka synnytyksen käynnistys yritys ja sitä myöten sormet ja varpaat ristissä et onnistuis!!!!!!! Ei voi kun toivoa!!!

ONNITTELUT edelleen kerttusen saaneille jo. Uskomatonta et varmaan puolet kesäkerttusista on jo maailmassa, vastahan sitä oltiin tultu tänne puolelle ;)

Meen tästä hommiin ja askareisiin =)

Marieela kera Palleron 39+2

Vierailija
20/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan tuoksuisen arjen aloittaneille!:)

Täällä sitä vielä ollaan, mutta voi olla, etten olekaan " joulukuisissa" !:) Lapsivesikontrolli on torstaina, jolloin katsotaan onko tullut muutoksia ja jos on edelleen vähän, niin äippäpolille käyrään.

Onko joku ollut lapsiveden vähyyden takia kontrollissa/käyrässä? Mitähän siellä tapahtuu? En haluaisi käynnistettyä synnytystä, kun kuulema on vieläkin kivuliaampi kuin " luomuna alkanut synnytys" .

Tähän asti on ollut todella hyvä olo, mutta ehkä helteiden takia jalat on ruennu turpoamaan. Neuvolassa ainakin paino on pysynyt kurissa ja pissakin ok... Nukun edelleenkin todella hyvin, eikä vauva ole vieläkään laskeutunut, joten näiden mukaan olen silti joulukuisissa. Omat tuntemukset ja vauvan liikkeet antavat kuitenkin toivoa, että ehkäpä jotain tapahtuu!

Amanda ja Vaavi rv 39+4