*** Kesäkerttujen tiistaipäivä ***
Linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=7589786&p=1&tmode=1&smode=1
Kommentit (27)
Onneksi täällä on muitakin näköjään...etten ole ihan ainoa.
Lapsivedestä joku kyseli, mulla esikoisesta sitä seurattiin kun oli vähentynyt lapsivesi loppuvaiheessa, kävin vaan ultrassa ja olin käyrillä ja sitten kotiin. Mutta takasin olis pitänyt mennä kolmantena päivänä tarkastuksesta, mutta silloinpa alkoikin supistukset ja mentiinkin sitten ihan synnyttämään :). Tosin ponnistusvaiheessa todettiin että lapsivesi oli puuromaista ja vihreää mutta en kylläkään tiedä oliko aiemmalla lapsiveden vähyydellä mitään tekemistä kuitenkaan sen kanssa?
Marieelalle tsemppiä jos et tule ennen torstaita vaikka käymään täällä, toivottavasti käynnistys onnistuu, onnea koetukseen!!
Täällä on supparit taas jatkunut koko illan, 10-25min välein, kovaa painetta alapäässä ja peräsuolessa. Sitten taas on tunti pari ettei tule yhtään supistusta, ahdistavaa!! Ei mitään kipuja eikä muuta kunhan on hermot kireällä että mitä tästä tulee vai tuleeko mitään ja mennäänkö tässä sinne maanantaille asti vai päädytäänkö jussia viettämään sitten päivystyssektioon.......... :/
Helle vie viimeisetkin hermojen rieppeet, pipo kireällä ja turvotusta pukkaa taas ilta kohden ihan hulluna.
Mihis Miiris hävis??
t. mariadee taas vaihteeksi
MEILLE SYNTYI PRINSESSA!!
Sunnuntaina jo aamusta puuskuttelin epäsäännöllisten supistusten kanssa ja lähdettiin sitten rippijuhliin ja tultiin kotiin kolmen aikaan..supisteli 5 min. välein. Noh, menin suihkuun ja istuskelin viljapussien kanssa ja sanoin, että kylläpä supistukset kovenevat nopeasti. Päätettiin lähtee näytille sairaalaan.. Matka kesti alle tunnin.
Sairaalassa sanoivat, että 4cm auki ja saliin..ottivat käyrää ja istuskelin viljapussien kanssa ja katselin tv:stä jotain elokuvaa. Mies tukena. Eli kuuden aikaan pääsin saliin ja tilasin heti epiduraalin. Tai kerroin valmiiksi, että ehdin sen sitten saada. Meni muuten tiukille. Avauduin lopussa niin nopeasti, että epiduraali ehti juuri ja juuri vaikuttaa. Synnytys oli lempeä ja kaikinpuolin helppo. Jaksoin vaan hengitellä ja yrittää rentouttaa lihaksia parhaani mukaan.
Klo 21.59 --> Syntyi terve tyttö ' Adeliina' . 51cm ja 3650g. Olikos se pipo 35,5cm..
Siinä ihmeteltiin, menin suihkuun ja mies pesi tytön. Tänään kotiuduttiin, kun kaikki oli kunnossa minulla ja tytöllä :)
Adeliina syntyi siis 40+7. Esikoinen syntyi 40+6.
Kirjoitan vielä yksityiskohtaisemman synnytyskertomuksen kunhan jaksan..valvonut öitä, kun en saa sairaalassa nukuttua!
Hanna* ja Adeliina*
Mariadee, kiitos tsempityksistä. Mä en jaksa uskoa et onnistus käynnistys mutta toivossa tosiaan on hyvä elää =))
Amanda, mulla alkoi viimeeks luomuna synnytys (ja esikoisestakin) ja voin sanoa ettei sen rajummin varmaan mun kohdalla voi synnytys alkaa. Ei ollu eka supistus napakka jotka kipeytyisivät siitä. VAan eka oli jo niin kova ja kipee et meinas taju lähtee -> poika tulikin sitte syöksyllä maailmaan.
Joten siksi nyt käynnistys et alkais nimenomaan pehmeemmin (lääkärin ehdotus) ja et saisin sitä kivunlievitystä täl kertaa. Viimeeks tosiaan sitä ei edes ehditty antamaan :(
Joten taitaa olla yksilölistä tuo käynnistyksen rajuus ja pehmeys kaikilla :)
Hei!
Olen yksi " taustataneista" , joka on seurannut teidän keskusteluja läpi raskauden. Onnea kaikille vauvan saaneille!
Meidän pieni poikamme syntyi viime keskiviikkona Kos/Haikaranpesässä 14.6 rv 40+4 klo 23.26. Synnytys kesti lähes 20 tuntia ja ponnistusvaihetta oli se rankat 1 tunti 11min. Koville otti, mutta palkinto oli aivan ihana. Poika halusi tulla laki tarjonnassa eikä se tehnyt asiaa minulle helpoksi ollenkaan! Strategiset mitat 3920g, 52cm ja 36cm. Onnellisesti kotiuduimme eilen. Jouduimme olemaan sairaalassa pari päivää enemmän, kun pojan paino laski liikaa alussa. Minulta ei noussut maitoa kunnolla rintoihin. Nyt näyttää jo valoisalta ja maitoa pulppuaa!
Toivottavasti te kaikki muut saatte pian pienokaisenne syliinne!
Elikä la-su välisenä yönä alkoivat kovat supistukset kolmen aikoihin. Tihentyivät nopeasti ja kuudelta lähdettiin sairaalaan. Neljä senttiä auki ja samantien saliin. Sain epin, joka vaikutti ihanasti ja ponnistusvaihe kesti vaivaiset 6 min.
Klo 11.51 meille syntyi ihana pikkumies, paino 3650 ja pituus 52cm. Tänään päästiin kotiin ja tuossa hän nyt nukkuu omassa pedissään tyytyväisenä.
Just tultiin toiselta kävely lenkiltä miehen kanssa kun noi supistukset hieman lauhtui....lapset on mummolla yötä.
Mutta nyt taas olo alkaa olemaan kovinkin kipeä.
Taidan kanssa lähteä kohta näytille. Onhan tämä JO peräti 4:s synnytys.
Infoan aamusella jos passittavat kotio!
Miiris +" pietu" ed. rv. 40+3
... täällä onkin sitten kärvistelty koko päivä supistusten parissa. Nyt pelko että loppuu, joten ravaan asuntoa ympäri :-/ taidan lähteä vielä pienelle kävely lenkille jos sais tänn synnytyksen käyntiin.
Ilmoitan aamusella jos ollaan viel kotosalla :-) Toivossa on hyvä elää.
Miiris + " pietu" rv. 40+3