Kumpi on kihlasormuksen laillinen omistaja?
Onko kosinut vai kosittu kihlasormuksen omistaja lain silmissä, kun kosija on ostanut sormuksen?
Kysyn, sillä haluan tietää, voinko joutua korvausvastuuseen, jos muutan sormukseni kaiverrusta. Haluan poistaa sormuksesta oman nimeni ja kaiverruttaa tilalle miehen lempitietokonepelin nimen. Sen jälkeen mies saa sormuksen takaisin.
t. Peliaddiktin pian entinen kihlattu
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on lapsellinen, kuten palstan kaikki naiset.
Yhden sormuksen kaiverrus on lapsellista, mutta kaiken vapaa-aikansa peleihin pistävä ei ole? Niin varmaan.
Onneksi pääset hänestä eroon Ap. Olen joutunut kokemaan saman ja kuullut exän nyxältä, että ei hänkään kestä enää. Ikinä, en siis ikinä enää katso miehen lapsellista pelaamista kaiken aikaa. Onneksi nykyinen mieheni on aivan muuta.
Jos olet saanut sen kosinnan yhteydessä lahjaksi, niin se on tietenkin silloin sinun. Jos vúorostasi palautat sen lahjana pian entiselle sulhollesi, niin sen jälkeen se on taas hänen.
Eikö kukaan teistä vastaajista ihmettele kaiverrusta?
Miksi sormuksessa olisi kaiverrettuna oma nimi? Molempien nimet vielä ymmärtäisin, jos ei pelkkä sulhasen nimi riitä. Mutta kummallakin oma nimi, jonka nainen nyt haluaa kaiverruttaa pelin nimeksi. Eikö se kaiverrus kuuluisi siihen miehen sormukseen, ei naisen?
No, olenkin jo viiskybänen, ehkä aika on muuttunut itserakkaammaksi. Itse ajattelen, että tämä on provo tuon nimen takia.
Mun ystävillä lukee kaikilla vain puolison nimi ja pvm tai joku lause. Ei meilkään kellään omaa nimeä, ei itselläkään kummassakaan sormuksessa. Mut voi olla joku muu perinne, en tiedä näistä.
Se kuuluu lahjan saajalle. Minä sain sen mukana myös aitoustodistuksen.
Kuinka sormukset maksettiin? Jos puoliksi, sormus on ehdottomasti sinun.
Jos mies maksoi sormukset, oletan, että kihlasormus on silti sinun, hänhän sen sinulle antoi.
Vierailija kirjoitti:
Sormus kuuluu kositulle, koska se nähdään käsittääkseni lain silmissä lahjana.
Vain, jos se on annettu lahjaksi. Lahjansaaja on näyttövelvollinen. Eihän muunkaan omaisuuden omistusoikeus sillä muutu, että toinen pitää sitä hallussaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sormuksessa olisi kaiverrettuna oma nimi? Molempien nimet vielä ymmärtäisin, jos ei pelkkä sulhasen nimi riitä. Mutta kummallakin oma nimi, jonka nainen nyt haluaa kaiverruttaa pelin nimeksi. Eikö se kaiverrus kuuluisi siihen miehen sormukseen, ei naisen?
No, olenkin jo viiskybänen, ehkä aika on muuttunut itserakkaammaksi. Itse ajattelen, että tämä on provo tuon nimen takia.
Molempien nimet tietysti ja ap haluaa muuttaa oman nimensä eli sitten siinä lukee Matti & Warcraft tai muuta vastaavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiverruta pois. Sun se sormus on kun se on sulle ostettu. Tuskin se ukko siitä oikeusjuttua muutenkaan nostais :D
Kiitos neuvoista! Tähän vielä kommentoisin, että miehellä on sellainen luonne, että saattaisi ihan periaatteesta yrittää jotain tällaista kostoa.
Ap
Miksi olet mennyt kihloihin tuollaisen tyypin kanssa vai onko se kostonhimo teidät yhdistävä tekijä?
Vierailija kirjoitti:
Sormuksessa kaiverrus Tiina & Timppa 💞
Nyt hiotaan Tiina pois ja tilalle kaiverretaan (joku) pelinimi.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävillä lukee kaikilla vain puolison nimi ja pvm tai joku lause. Ei meilkään kellään omaa nimeä, ei itselläkään kummassakaan sormuksessa. Mut voi olla joku muu perinne, en tiedä näistä.
Kaikilla mitä tiedän on sormuksissa molempien nimet.
Sen sormuksen kaiverruksesta puhumattakaan...