Toimeentulotukea maksetaan siis puhelin ja nettilaskuihinkin!
Ja vaatteisiin ja vaikka mihin. Ja sitten vielä joku viisisataa hupirahaa? Ei ihme jos ei työt maistu.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Rikolliset saa vaate ja matkarahaa ainakin kun lomailevat tai pääsevät vapaaksi. Samoin alkoholistit ja narkkikset kun käyvät katkaisuhoidoissa. Muuten ainakin ennen pahimmat pummit sai maksusitoumuksen vaatteisiin aina joskus. Yksi äijä sai 50euroa tokmannille.
Maksusitoumus annetaan usein kahdesta hyvästä syystä:
- henkilöllä on edunvalvonta, eikä asialla ole sossun kanssa mitään tekemistä
- muuten joisi tai tuhlaisi muuhun turhuuteen eikä hankkisi vaatteita, jos sen antaisi rahana.
Ap on kyllä aika täydellisesti pihalla siitä, mitä toimeentulotuki oikeasti on.
Ihan normaali ihminenkin saa toimeentulotukea silloin, kun on kriteerien mukaan siihen oikeus. Tosin monissa kunnissa tehtiin kielteisiä päätöksiä ihan tarkoituksella, kun ei rahaa ollut riittävästi ja tuli halvemmaksi maksaa vain niille, jotka vaativat tukia oikeuden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vinetto näitä! Ja nämä pöljät on sitten vissiin saaneet työpaikan koska itse eivät ole tukien varassa? Perkele.
No ei kai noista tiedä kun on aina elättänyt itsensä. Kaikki tiedämme kyllä että tukia maksetaan laiskoille liikaa. Eikä tavallinen ihminen saa hädässäkään mitään. Kummasti on tukien saajilla vara shoppailla ja vaihdella huonekaluja ja ajella autolla. Itse ajan lähes kymmenen vuotta vanhalla rotiskolla joka aamu töihin. Ei naurata.
Ap
Oma on valintasi. Mikä estää jäämästä kotiin jos noin paljon nyppii itsensä elättää? Siitä vaan irtisanoutumaan ja tukia hakemaan. Mutta varoituksen sanana voin sanoa että se ylimääräinen kahdeksan tuntia vapaa-aikaa päivässä alkaa hajottamaan nuppia aika nopeasti, kun ei ole rahaa käyttää sitä mieluisella tavalla ja ruokavaliokin on huomattavasti suppeampi. Ihmistä ei ole luotu loikoilemaan päivät pitkät ja aika pian karisee hohto ilmaisista harrastuksista kuten lenkkeilystä ja kirjaston käytöstä kun niitä päivästä toiseen toistaa ainoina vaihtoehtoina.
Se on kyllä hurjaa luksusta maksaa noin 500 eurosta asuminen, ruuat, puhelin, bussiliput, vaatteet, käsikauppalääkkeet. Muistaakseni ei ollut. Kyllä se aika kituuttamista oli.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä maksetaan uusien kansalaistemme matkat kotimaihinsa?
Jos olet kansalainen niin kotimaasi on Suomi. Meinaatko matkoja lomalle lappiin vai mitä??
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hurjaa luksusta maksaa noin 500 eurosta asuminen, ruuat, puhelin, bussiliput, vaatteet, käsikauppalääkkeet. Muistaakseni ei ollut. Kyllä se aika kituuttamista oli.
No jos et osannut hakea kunnan sosiaalitoimesta harkinnanvaraista toimeentulotukea, niin ihan omaa syytä se kituuttaminen oli.
Harva tajuaa nykyään, että meillä on kaksi erillistä toimeentulisysteemiä: Valtion (Kela) ja kuntien (sosiaalitoimistot). Tässä ketjussa on puhuttu vain Kelan maksamasta perusosasta.
Kuntien myöntämillä harkinnanvaraisilla toimeentulotuen maksusitoomuksilla ostetaan kodinkoneet, huonekalut, vaatteet, puhelimet ym. Voit myös viedä laskusi sosiaalitoimistoon ja pyytää, että ne maksetaan, jos rahaa ei ole. Toki tämä edellyttää sosiaalitoimen asiakkuutta ja kontaktia sodiaalutyöntekijään.
Nyt rohkeasti vain sosiaalityöntekijän puheille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et osannut hakea kunnan sosiaalitoimesta harkinnanvaraista toimeentulotukea, niin ihan omaa syytä se kituuttaminen oli.
Harva tajuaa nykyään, että meillä on kaksi erillistä toimeentulisysteemiä: Valtion (Kela) ja kuntien (sosiaalitoimistot). Tässä ketjussa on puhuttu vain Kelan maksamasta perusosasta.
Kuntien myöntämillä harkinnanvaraisilla toimeentulotuen maksusitoomuksilla ostetaan kodinkoneet, huonekalut, vaatteet, puhelimet ym. Voit myös viedä laskusi sosiaalitoimistoon ja pyytää, että ne maksetaan, jos rahaa ei ole. Toki tämä edellyttää sosiaalitoimen asiakkuutta ja kontaktia sodiaalutyöntekijään.
Nyt rohkeasti vain sosiaalityöntekijän puheille!
Monestikin hakenut, mutta ikinä en ole mitään saanut. Maksusitoumuksen olen kyllä saanut vuokra-asuntoon, mutta en muuttokuluja. En myöskään mitään avustusta kalusteisiin enkä pesukoneeseen vaikka taloyhtiössä ei ole ollut pesutupaa. Ihan kaikki on nälkää näkemällä säästetty kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vinetto näitä! Ja nämä pöljät on sitten vissiin saaneet työpaikan koska itse eivät ole tukien varassa? Perkele.
No ei kai noista tiedä kun on aina elättänyt itsensä. Kaikki tiedämme kyllä että tukia maksetaan laiskoille liikaa. Eikä tavallinen ihminen saa hädässäkään mitään. Kummasti on tukien saajilla vara shoppailla ja vaihdella huonekaluja ja ajella autolla. Itse ajan lähes kymmenen vuotta vanhalla rotiskolla joka aamu töihin. Ei naurata.
ApJos noin nyppii niin siitä vain työttömäksi. Pääset nauttimaan noista hurjista tukirahoista.
Ihanko oikeasti luulet että tukia maksettaisiin normaalille ihmiselle joka on aina hoitanut asiansa. Ei makseta, ei pahimmassakaan hädässä.
Melko paljon niitä tukia ja etuuksia maksetaan ihan "normaali"ihmiselle, jos on riittävästi ostovoimaa, mutta näitähän et sinä tai muutkaan uskalla jostakin syystä arvostella.
Esim. valtio tukee kotitalousvähennyksenä verotuksessa, jos palkkaat oman siivoojan, Kela maksaa osan yksityisen terv.hoidon ja hammaslääkärin palveluista, fysioterapian tai hieronnan, sijoitusasuntojen ja kiinteistöihin valtion remppa-avustuksia, jolloin arvo nousee entisestään, avustukset yksityistien ylläpitoon jne.
Myös sinun ja lastesi harrastukset, valtion avukset esim. urheilu tai jos menet elokuviin, sitäkin on valtio tukenut runsaskätisestä, samoin muut. Oopperalipustakin maksat vain muutaman satasen, kun todelliset kulut on tonni, jonka valtio maksaa. Lista on loputtoman pitkä ja tässä vain muutama mainitakseni.
Ja tähän verrattuna toimeentulotuki tai köyhän kännykkälasku on kuin pisarameressä, kun varakas ja hyvätuloinen voi käyttää saman summan verovähenyksiin, kun ei viitsi siivota.
Mutta he saavat tehdä sen rauhassa, kun köyhä on toisen köyhän kimpussa, eikä älyä riitä suuremman kokonaisuuden tarkasteluun.
Kyllähän ainakin ennen moni kiikutti esim. sähkölaskut suoraan sossuun. Vähennettiinkö ne sitten perusosasta? Tuskin?
Vierailija kirjoitti:
Rikolliset saa vaate ja matkarahaa ainakin kun lomailevat tai pääsevät vapaaksi. Samoin alkoholistit ja narkkikset kun käyvät katkaisuhoidoissa. Muuten ainakin ennen pahimmat pummit sai maksusitoumuksen vaatteisiin aina joskus. Yksi äijä sai 50euroa tokmannille.
Kai sen sais kaikki, eikä vaan "pahimmat pummit", vaikka täytyy myöntää, etten itse olis kehdannut mennä Dressmannille maksusitoumuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ainakin ennen moni kiikutti esim. sähkölaskut suoraan sossuun. Vähennettiinkö ne sitten perusosasta? Tuskin?
Kohtuullisen sähkölaskun saa maksattaa Kelalla. Ennen sossulla. Eri juttu kyllä kuin netti tai puhelin.
Jo vanhakansa tiesi, kuinka hullut töitä tekee ja viisas pääsee vähemmällä, ainakin silloin, kun on riittävästi rahaa ja varallisuutta.
Ap. kadehtii parinkympin kännykkälaskua ja muutaman satasen toimeentulotukea, mutta ummistaa silmänsä paljon suuremmille tuille ja etuuksille. Esim. verovapaat osingot ja optiot, kun köyhät on ensiksi raatanut ja mahdollistanut muhkeat voitot ja optiot osakkeenomistajille tai yritys-ja maataloustulot. Kuinkahan monta miljoonaa se Nalle Wahlroos sai viime vuonna valtiolta maataloustukea. Taisi olla useampi milli. Kela ja työnantajat maksavat työssäkäyvien silmälaseista, hieronnasta, kuntosalista jne. mutta tämähän ei tunnu ap. haittaavan, vaan mieluimmin käydään heikompien kimppuun, joka saa muutaman satasen toimeentulotukea. Mitähän se kertoo ap:stä.
Saan toimeentulotukea n. 70e/kk. Lisäksi toimeentulotukeen kuuluu maksusitoutumus apteekkiin reseptilääkkeisiin. Maksan lääkkeistä silti vielä ekstraa, koska halvin merkki joka kuuluu sitoumukseen ei sovi minulle. Asumistukea 495e/kk. Kotihoidontukea 470e. Vuokrani on 620e. Toimeentulotuen perusosasta pitää maksaa netti ja puhelin ym., ainoastaan kotivakuutuslasku ja sähkölasku on niitä jotka Kela maksaa kun ne erikseen lähettää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Saan toimeentulotukea n. 70e/kk. Lisäksi toimeentulotukeen kuuluu maksusitoutumus apteekkiin reseptilääkkeisiin. Maksan lääkkeistä silti vielä ekstraa, koska halvin merkki joka kuuluu sitoumukseen ei sovi minulle. Asumistukea 495e/kk. Kotihoidontukea 470e. Vuokrani on 620e. Toimeentulotuen perusosasta pitää maksaa netti ja puhelin ym., ainoastaan kotivakuutuslasku ja sähkölasku on niitä jotka Kela maksaa kun ne erikseen lähettää sinne.
Unohdin mainita, että mulla on lapsi.
Minä en valita optioista enkä osingoista. Niistä voi hyötyä sijoittamalla pienituloinenkin. Toisin kuin kelan ja sossun tuet jotka jää monesti saamatta henkilökunnan osaamattomuuden tai pärstäkertoimen takia, niin osingot maksetaan kaikille jotka oikeutensa niihin on maksaneet, pärstäkertoimesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessa hyväksyttävä taloussähkön normi on yhden hengen taloudessa 45 euroa, kahden hengen 50 euroa ja 3 kolmen hengen taloudessa 60 euroa, ja niin edelleen aina nousten kymmenellä eurolla.
Vesimaksua hyväksytään 21,60 euroa per henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo toimeentulotukea ei saa autollinen, vaan auto pitää myydä. Joku raja tässä tosin oli, että jotain muutaman sadan arvoista autoa ei tarvii myydä. Mitään autoilun kustannuksia ei kuitenkaan makseta, eli ne pitää siitä perusosasta maksaa. Uusia huonekaluja ei varmasti oo varaa tt-tuella ostella, kierrätyskeskuksesta niitä pitää hankkia sitten jos vanhat hajoaa.
Olen saanut toimeentulotukea vaikka minulla on auto eikä sitä ole edes ehdotettu myytäväksi.
Ei meilläkään mutta johtui ihan siitä, että autottomuus olisi haitannut työn saantia koska asutaan sen verran syrjässä.
No onko töitä saatu?
Jotenkin huvittaa tämä vähempiosaisten verovaroilla maksetut kännykkälaskujen suuri paheksunta, mutta miten tämä eroaa loppupelissä, jos työntekijällä on puhelinetu?
Ainakin minun puhelinetu firma laittaa yrityksen vähennyksiin ja maksaa siitä vastaavan summan vähemmän yritysveroa, joka on tietenkin pois kunnallis- ja valtion verotuloista. Eikä kukaan ole vielä paheksunut puhelinetuani, kun käyn veronmaksajien kukkarolla.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten elämä meni niin, että sain toimeentulotukea vaikka minulla oli/on velaton omistusasunto. Katsottiin, että tilanne oli väliaikainen - kuten olikin. Olin niin kusessa, että en nähnyt mitään ulospääsyä. Ei ollut pikavippejä eikä mitään muitakaan velkoja - luottotiedotkaan eivät olleet menneet. Joskus vaan kaikki romahtaa ja ihan sinkku perheetön olen. En myöskään sairastunut.
Kerro ystävällisesti tarkemmin.
Mitä tapahtui?🙄
Vierailija kirjoitti:
Minä en valita optioista enkä osingoista. Niistä voi hyötyä sijoittamalla pienituloinenkin. Toisin kuin kelan ja sossun tuet jotka jää monesti saamatta henkilökunnan osaamattomuuden tai pärstäkertoimen takia, niin osingot maksetaan kaikille jotka oikeutensa niihin on maksaneet, pärstäkertoimesta huolimatta.
Tarkoitin lähinnä verovapaita osinkoja ja optioita, näistähän ei hyödy pienituloiset, vaan maksavat osingostaan veroa 30%.
Muutama vuosi sitten elämä meni niin, että sain toimeentulotukea vaikka minulla oli/on velaton omistusasunto. Katsottiin, että tilanne oli väliaikainen - kuten olikin. Olin niin kusessa, että en nähnyt mitään ulospääsyä. Ei ollut pikavippejä eikä mitään muitakaan velkoja - luottotiedotkaan eivät olleet menneet. Joskus vaan kaikki romahtaa ja ihan sinkku perheetön olen. En myöskään sairastunut.