Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukea maksetaan siis puhelin ja nettilaskuihinkin!

Vierailija
04.01.2020 |

Ja vaatteisiin ja vaikka mihin. Ja sitten vielä joku viisisataa hupirahaa? Ei ihme jos ei työt maistu.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vinetto näitä! Ja nämä pöljät on sitten vissiin saaneet työpaikan koska itse eivät ole tukien varassa? Perkele.

No ei kai noista tiedä kun on aina elättänyt itsensä. Kaikki tiedämme kyllä että tukia maksetaan laiskoille liikaa. Eikä tavallinen ihminen saa hädässäkään mitään. Kummasti on tukien saajilla vara shoppailla ja vaihdella huonekaluja ja ajella autolla. Itse ajan lähes kymmenen vuotta vanhalla rotiskolla joka aamu töihin. Ei naurata.

Ap

No toimeentulotukea ei saa autollinen, vaan auto pitää myydä. Joku raja tässä tosin oli, että jotain muutaman sadan arvoista autoa ei tarvii myydä. Mitään autoilun kustannuksia ei kuitenkaan makseta, eli ne pitää siitä perusosasta maksaa. Uusia huonekaluja ei varmasti oo varaa tt-tuella ostella, kierrätyskeskuksesta niitä pitää hankkia sitten jos vanhat hajoaa.

Vierailija
22/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuuluu perusosaan eli ei huomioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä makseta, kun ne pitää maksaa itse siitä perusosasta. Samoin vaatteet ja ruuat jne.

Mistä ihmeestä oot saanut tollasta päähäsi?

Luin täältä, että perusosa kattaa nuo puhelin ja nettilaskut ja muut.

Täältähän ne kaikki faktat kannattaa opiskella. 

Vierailija
24/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vinetto näitä! Ja nämä pöljät on sitten vissiin saaneet työpaikan koska itse eivät ole tukien varassa? Perkele.

No ei kai noista tiedä kun on aina elättänyt itsensä. Kaikki tiedämme kyllä että tukia maksetaan laiskoille liikaa. Eikä tavallinen ihminen saa hädässäkään mitään. Kummasti on tukien saajilla vara shoppailla ja vaihdella huonekaluja ja ajella autolla. Itse ajan lähes kymmenen vuotta vanhalla rotiskolla joka aamu töihin. Ei naurata.

Ap

No toimeentulotukea ei saa autollinen, vaan auto pitää myydä. Joku raja tässä tosin oli, että jotain muutaman sadan arvoista autoa ei tarvii myydä. Mitään autoilun kustannuksia ei kuitenkaan makseta, eli ne pitää siitä perusosasta maksaa. Uusia huonekaluja ei varmasti oo varaa tt-tuella ostella, kierrätyskeskuksesta niitä pitää hankkia sitten jos vanhat hajoaa.

Olen saanut toimeentulotukea vaikka minulla on auto eikä sitä edes ole ehdotettu myytäväksi.

Vierailija
25/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopuudeli räksyttää, hau, hau.

Vierailija
26/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen saanut toimeentulotukea vaikka minulla on auto eikä sitä ole edes ehdotettu myytäväksi.

Vierailija
27/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin/nettikulut kuuluu perusosaan, eli maksat ne siitä mitä saat. Ei niihin saa erikseen rahaa.

Vierailija
28/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä maksetaan uusien kansalaistemme matkat kotimaihinsa?

Vierailija
29/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytettyjä kannattaa muidenkin kuin tt-tuella elävien katsella netistä ja kierrätyksestä. Itse olen niin tyytyväinen kun löysin keittiönpöydän ja tuolit facekierrätysryhmästä 50e. Uutena tuollaisen ruokailuryhmän hinta on 400-600e. Käytiin hakemassa kaverin pakulla ja maksoin bensarahaa 10e ja tarjosin pullakahvit, eli 63e. Tämän pöytä+tuolit yhdistelmän omistaja oli muuttamassa ulkomaille ja myi kaiken pois. Tänään käytiin hakemassa, siksi niin innoissani hehkutan tätä :). 

Vierailija
30/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen saanut toimeentulotukea vaikka minulla on auto eikä sitä ole edes ehdotettu myytäväksi.

Ei meilläkään mutta johtui ihan siitä, että autottomuus olisi haitannut työn saantia koska asutaan sen verran syrjässä. 

Vierailija
31/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto ja saadaan silti tukea. Mistähän tuo väite on peräisin?

Vierailija
32/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on tietysti tyhmä provo. Aivan samaan tyyliin voisi sanoa, että toimeentulotuki kattaa ripsipidennykset jos nyt joku toimeentulotukea saava käyttäisi rahaa kyseiseen asiaan, ja naapurin kyylä sattuisi olemaan paikalla. Toimeentulotuen perusosan saa käyttää aivan siihen mihin haluaa.

Vierailija
33/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalta. Kuten sanottua, auton arvo vaikuttaa ainakin, eli halpaa autoa ei tarvitse myydä, kallis kyllä. Varmaan katsotaan myös sitä, onko auto välttämätön työmatkojen tms. takia.

Vierailija
34/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun peruja se ajatus, että ei saa olla mitään omaisuutta, edes autoa. Mutta esim. Lasten lahjana saadut sijoitusrahastot vähennetään oletusarvoisesti heidän perusosastaan, vaikka niihin ei edes pääse käsiksi ennen kuin lapsi on 18. Opiskelijan perusosan taas kattaa vaadittu opintolaina. Toisinsanoen tukijärjestelmä ei kohtele kaikkia tasapuolisesti ja täydentävä tuki sossusta on melkoisen sattumanvarainen. Toinen voi saada harrastusmaksut, huonekaluja tai vaatteita, kun toinen saa tarkkaan rajatun 15 euron osto-osoituksen kauppaan hädän hetkellä. Tämä ei ole mutua vaan ihan lähiaikoina omakohtaisesti koettua/läheisen kokemaa/kassan toisella puolen nähtyä. Kaikessa epätasa-arvoisuudessaan perusidea on se, että jos perusteet täyttyvät, tukea saa. Ylimääräiset etuudet pitää olla hyvin perusteltuja, jotta niitä voidaan myöntää (myös niille, jotka eivät perustoimeentulotukea saa).

Vierailija
35/62 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelalta. Kuten sanottua, auton arvo vaikuttaa ainakin, eli halpaa autoa ei tarvitse myydä, kallis kyllä. Varmaan katsotaan myös sitä, onko auto välttämätön työmatkojen tms. takia.

Asuin keskustassa ja autoni oli mersu, josta maksoin 1800e.

Vierailija
36/62 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kymmenen vuotta ole autossa vielä mitään, t. 18 vuotta vanhalla autolla ajava.

Mulla on 37 vuotta vanha auto. :)

Vierailija
37/62 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvarainen tt-tuki on se, jolla kupataan ja kunnolla. Tiedän yhden tapauksen, joka sai joka kuukausi sossusta ihan käsittämättömästi fyrkkaa, vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista. Oli ns. hankala tapaus, joka osasi olla vittumainen ja uhkaavakin. Sossut kai pelkäsi sitä ja siksi sai rahaa niin helposti.

Vierailija
38/62 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/62 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sillä vajaalla viidelläsadalla pitää maksaa nuo kaikki. Ei kai se mitään hupirahaa ole, kun sillä pitää maksaa kaikki muut paitsi asumismenot ja julkisen terveydenhuollon menot.

Joillekin jää 250-300 koska perusosasta menee myös asumismenoja ja kuluja. 

Helsingissä sen kusisen yksiön vuokraan menee helposti perusosasta joku 100-150e koska hinnat karanneet niin käsittämättömiksi.

Elä siinä sitten "herroiksi" n. kymmenellä eurolla päivässä. Voin kokeilematta sanoa että ei herkkua ole.

Vierailija
40/62 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen oikeutetut eivät jaksa edes perehtyä asiaan: MULLE VAAN KAIKKI ja HETI!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi