Kun kaikki pariutumissuunnat ovat tukossa
Tinder - ei mitään
Baarit - ei mitään
Työpaikka - ei mitään
Harrastukset - ei mitään
Kansanopiston pitsinnypläyskurssit - ei mitään
Tiedostan kyllä, että en ole kaikkein haluttavin tai kiinnostavin mies, mutta en varmasti ihan siellä toisessakaan päädyssä. Kriiterini eivät ole katossa ja olen valmis tutustumaan myös ihmisiin, jotka eivät ehkä ensivaikutelmalta edusta sitä jota etsin. Olen nyt jo niin kauan lyönyt päätäni seinään, että olisi kiva, jos joku kertoisi voiko tämä tästä parantua vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa omia polkujaan yksinäisenä kulkevana miehenä.
Kommentit (239)
Kaupan tai huoltoaseman kassatyöntekijä? Kato nyt ensin että sillä ei ole sormusta nimettömässä.
Ap, match sovellukset eivät ole oikein kaikille. Ja tinder on liian ulkonäkökeskeinen.
OkCupid kannattaa testata vielä kun olet alle 45v. On jonkun verran ulkonäkökeskeinen mutta palvelussa on laajin arvojen vertailu mahdollisuus. Eikä ole rajoitteita kuinka paljon tuotat tekstiä.
Sitten suosittelen suomi24 palvelua siellä löytyy kaikenikäistä porukkaa eikä missään nimessä ole ulkonäkökeskeinen paikka. Eikä myöskään rajoitteita kuinka paljon tekstiä tuotat itsestä.
Ap, kuulostat ihan mukavalta. Osaat kirjoittaakin. Jokin tuossa yhtälössä mättää, jos et edes saa matcheja.
Onko sinulla naispuolisia kavereita tai työkavereita, sellaisia joilta voisit kysyä deittailuneuvoja tai apua tinderprofiilin tekoon? Kysy ihan rehellisesti, voit yllättyä vastauksista.
Entäs ikähaarukka? Jos sulla ei ole lapsihaaveita, kelpuuttaisitko (kivan ja kivannäköisen) vanhemman naisen?
T. N48 jolla kokemusta on sekä 10 vuotta nuoremmasta ja 10 vuotta vanhemmasta kumppanista.
p.s. Olen itse vähän erikoinen luonne, en ruma, lihava enkä epäsosiaalinen, mutta mielenkiinnon kohteeni ovat sellaisia, etten odota useimpien miesten kiinnostuvan minusta. Mutta se yksihän riittää! Tsemppiä ap!
Lopeta etsiminen, niin löydät. Saat sen, mistä luovut.
Elämän pradokseja.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla olet työssä?
IT
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tinderissä jonkin aikaa. Kävin treffeillä myös jokusen epävarman ja ujon miehen kanssa. Oli ihan tuskaa. Tilanne ei parantunut toisillakaan treffeillä. Se epävarmuus oli niin syvällä!
Olen myös aikanaan tapaillut muutamaa itsetunnoltaan huonoa miestä (yhteinen nimittäjä näille oli lyhyys!). Aika nopeasti niillä tuli ihme tarve kokea alemmuutta vähän joka asiassa. Se taas johti henkiseen väkivaltaan. Enpä viitsinyt sellaista pitkään katsella.
Menkää terapiaan ja kokeilkaa vasta sitten etsiä seuraa. Mä olen mieluummin sinkkuna kuin tyydyn huonoon/negatiiviseen seuraan.
Ujous ja epävarmuus miehessä ovat siis syitä mennä terapiaan. Lyhyt mies on väkivaltainen ja alemmuudentuntoinen. Seuraa ei saa etsiä, jos hieman poikkeaa normista.
Ihanan positiivista.
ap
Ei kaikki naiset ole tuollaisia! Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun vaan täytyy hakea vielä lisää niitä paikkoja tutustua ihmisiin ylipäätään. Mikäli noissa kuitenkin olet tavannut potentiaalisia kumppaniehdokkaita niin sitten sinussa on jpkin vika ulkonäössä tai käytöksessä.
Ei aina tarvitse olla mitään vikaa ulkonäössä tai käytöksessä. Elämäntilanteet (esim. lapset) vaikuttavat todella paljon miten pystyt joustamaan parisuhteen eteen.
Omia valintoja, joku varmasti sanoo, mutta tuskinpa kukaan arvostaa sellaista ihmistä joka sysää lapsensa syrjään uuden heilan myötä. Eikä se erokaan ole välttämättä ollut oma valinta.
Mahdollisuuksia parisuhteen löytämiseen voi eri syistä olla hyvinkin rajallinen määrä ja sitten pitäisi syttyä vielä se molemminpuolinen kemia, että niistäkään jotain seuraisi. Ei riitä, että itse olisit halukas rakentamaan parisuhdetta tapaamasi ihmisen kanssa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ap, match sovellukset eivät ole oikein kaikille. Ja tinder on liian ulkonäkökeskeinen.
OkCupid kannattaa testata vielä kun olet alle 45v. On jonkun verran ulkonäkökeskeinen mutta palvelussa on laajin arvojen vertailu mahdollisuus. Eikä ole rajoitteita kuinka paljon tuotat tekstiä.
Sitten suosittelen suomi24 palvelua siellä löytyy kaikenikäistä porukkaa eikä missään nimessä ole ulkonäkökeskeinen paikka. Eikä myöskään rajoitteita kuinka paljon tekstiä tuotat itsestä.
Vielä jäi sanomatta että kummassakin ehdotetussa palvelussa voit lähestyä naisia suoraan (tai naiset miehiä😉) . Joten et ole naimisissa match vaatimuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun pitäisi katsoa peiliin? Mikä sussa on niin pielessä että kaikista yrityksistä huolimatta jatkuvasti epäonnistut?
Mitä se peiliin katsominen auttaa? Eiköhän ne omat viat ja puutteet ole jo tiedossa. Varmasti jo yritetty niihin puuttuakin. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Tuntuu varmasti tarpeeksi pahalta ilman syyttelyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä työkaverit?
Siis oletko heille maininnut sinkkuutesi kuoppaamishaluista? Vaikkei nyt ihan työkaverin kanssa, mutta hehän saattaisivat parittaa sinua omille sopiviksi katsomilleen sinkkututtavilleen. Aika moni voisi tuntea jopa innostusta parittaa tuttujaan ja lähettää heitä sokkotreffeille.
Suomessa ihmiset ovat niin epäsosiaalisia, että tällaiset naitetaan kaveri tai työkaveri oman kaveriverkoston jäsenelle jäävät lähinnä teorian asteelle.
Kyselin joskus aiemmin täällä, että kuinka moni on oikeasti yrittänyt parittaa kavereitaan keskenään niin tulos oli jotain tyyliin 1/10 ja se yhdenkin esimerkki oli vähän niin ja näin.
- ohis
Omassa harrastuspiirissä yksi nainen järjesti nuoremman ystävän ja oman sinkkuserkkunsa treffeille. Näillä on nyt 10 v myöhemmn kolme lasta ja ihan ok parisuhde.
Jotkut löytää kumppaneita ihan somesta. Esim instasta. Ryhdytään viestimään ja seuraamaan esim. Tietyn harrastuksen parissa viihtyvien ihmisten kanssa.
Löytyykö kissa tai koira? Tai joku muu lemmikki? Se olisi miehessä sympaattinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostat ihan mukavalta. Osaat kirjoittaakin. Jokin tuossa yhtälössä mättää, jos et edes saa matcheja.
Onko sinulla naispuolisia kavereita tai työkavereita, sellaisia joilta voisit kysyä deittailuneuvoja tai apua tinderprofiilin tekoon? Kysy ihan rehellisesti, voit yllättyä vastauksista.
Entäs ikähaarukka? Jos sulla ei ole lapsihaaveita, kelpuuttaisitko (kivan ja kivannäköisen) vanhemman naisen?
T. N48 jolla kokemusta on sekä 10 vuotta nuoremmasta ja 10 vuotta vanhemmasta kumppanista.
p.s. Olen itse vähän erikoinen luonne, en ruma, lihava enkä epäsosiaalinen, mutta mielenkiinnon kohteeni ovat sellaisia, etten odota useimpien miesten kiinnostuvan minusta. Mutta se yksihän riittää! Tsemppiä ap!
Kiitos positiivisuudestasi.
Otan neuvoistasi vaarin ja tiedustelen olisiko tällainen mahdollista neuvonanto mahdollista.
Ikä nyt ei sinällään ole mikään kynnyskysymys. Kliseisesti se on vain numeroita. Ehkä jonkinlainen korrelaatio on omanikäisten mielenkiinnon kohteiden osumisella paremmin yhteen, mutta eihän tämä mikään ehdoton totuus ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kaupan tai huoltoaseman kassatyöntekijä? Kato nyt ensin että sillä ei ole sormusta nimettömässä.
Joo ei. Antakaa työtään tekevien ihmisten olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä työkaverit?
Siis oletko heille maininnut sinkkuutesi kuoppaamishaluista? Vaikkei nyt ihan työkaverin kanssa, mutta hehän saattaisivat parittaa sinua omille sopiviksi katsomilleen sinkkututtavilleen. Aika moni voisi tuntea jopa innostusta parittaa tuttujaan ja lähettää heitä sokkotreffeille.
Suomessa ihmiset ovat niin epäsosiaalisia, että tällaiset naitetaan kaveri tai työkaveri oman kaveriverkoston jäsenelle jäävät lähinnä teorian asteelle.
Kyselin joskus aiemmin täällä, että kuinka moni on oikeasti yrittänyt parittaa kavereitaan keskenään niin tulos oli jotain tyyliin 1/10 ja se yhdenkin esimerkki oli vähän niin ja näin.
- ohis
Omassa harrastuspiirissä yksi nainen järjesti nuoremman ystävän ja oman sinkkuserkkunsa treffeille. Näillä on nyt 10 v myöhemmn kolme lasta ja ihan ok parisuhde.
Jotkut löytää kumppaneita ihan somesta. Esim instasta. Ryhdytään viestimään ja seuraamaan esim. Tietyn harrastuksen parissa viihtyvien ihmisten kanssa.
Löytyykö kissa tai koira? Tai joku muu lemmikki? Se olisi miehessä sympaattinen piirre.
Vain lainakoira. Harkitsen kyllä oman lemmikin ottamista. En sympatiapisteiden tai pariutumisen mielessä, mutta koska eläin on mukava, eläin on pyyteetön kumppani ja eläin saisi mut ylös sohvalta näillä huonoillakin keleillä.
ap
Lopeta se pakkomielteinen naisen hakeminen ja mieti miten kivaa ja hyvää elämää elät juuri nyt. Tee itseäsi kiinnostavia asioita, hakeudu tilanteisiin, joissa voit tavata samanmielisiä ihmisiä, miehiä ja naisia.
Voit opiskella vaikka jonkun kielen lisää. Mennä sekakuoroon. Opetella puuviiluintarsiaa. Pelata lentopalloa sekajoukkueessa. Etsiä paikkakuntasi kirjastosta keskustelukerhon, tai liittyä seurakunnan raamattupiiriin. Käydä seurakuntien sinkkutreffeillä.
Kaiken kaikkiaan, älä etsi sitä elämäsi naista, vaan elä omaa elämääsi. Siihen sopiva nainen ilmestyy kyllä, kun sinulla on ensin elämä, johon sen naisen voit liittää. Ei kukaan nainen ole sellainen, joka haluaa tehdä toiselle elämän. Naiset haluaa rakastua johonkin, jolla on jo elämä.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian nirso. Lisäksi laihduta.
Unohdit mainita sen, että tavoittelee liian korkeatasoisia naisia.
Uimahalli, punttisali, joogat, kaikki muutkin harrastuspaikat, esim puutyöpajoilla käy tosi paljon naisia. Yliopiston kirjastossa on paljon naisia ja samat joka päivä tekemässä opiskelujaan. Kaveripiirit. Itse olen ollut suhteissa vain läheisten tuttavien kanssa ja kumppanit löytyneet ystävien kautta.
Kyllä tommonen pakonomainen hakeminen näkyy päällepäin.
Aloita harrastus, josta voisit pitää, ja jonka parissa on paljon naisia. Tutustuminen käy luonnostaan.
Suosittelen menemään lavatanssikurssille ja aloittamaan lavatanssiharrastuksen- sen parissa on paljon naisia. Ja lavatanssi'ihmiset on mukavia, opit tuntemaan kivoja ihmisiä ja saat liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinusta huokuu epätoivo. Saat ainakin tuon aloitusviestin perusteella itsesi siltä, ettei sinulla oikein ole mitään hienoja odotuksia vaan odotat, että kunhan vaan joku suht ihmisen näköinen löytyisi. Olisiko paha juttu, jos tavoittelisit jotain tietynlaista? Tuskinpa tilanne enää huononee ainakaan.
Sanot hakanneesi päätä seinään. Tulee mieleen, että ehkä naiset jotenkin säikähtävät ja siksi heidän kiinnostus lopahtaa. Ehkä takerrut liikaa.
Arvasin, että tämän kaltainen tulkinta jossain vaiheessa tehdään. Tilanne ei ole kuitenkaan tuo - ei missään nimessä.
Usein yksinäisillä tai seuran löytämisen kanssa tuskailevilla miehillä oletetaan olevan liian korkeat kriteerit ja stereotypisesti heidän oletetaan kelpuuttavan vain mallitason naiset. Halusin vain kumota omalta kohdaltani tämän olettaman. En tietenkään etsi vain ihmistä. Etsin ihmistä, joka saa minut kiinnostumaan ja viehättymään. Ihmistä, joka tuntee minua kohtaan samoin. Ei se, että olen avoin tapaamaan ihmisiä laajalta skaalalta tarkoita, että kuka tahansa olisi sopiva. Se tarkoittaa sitä, että etenkin näissä deittisovelluksissa ihminen antaa itsestään niin pienen ja rajoitetun kuvan, että vaikka tämä ei minulle täysin olisikaan ns. sopiva, niin uskon silti, että tapaamisen kautta ihmisestä voi paljastua uusia puolia ja nämä puolet saattavat olla niitä joihin huomaankin kiintyväni.
Pään hakkaaminen seinään on metafora. En läheskään aina tavatessani naisen aloita tapaamista pienellä päänhakkaamissessiolla.
ap
Naiset haluavat miehen, jonka muutkin naiset haluavat. Jos mies ei vaikuta siltä, että hänellä on mitään muita vaihtoehtoja, häntä ei kukaan nainen halua.
Näinhän se valitettavasti menee minkä miehet toki ovat tienneetkin. Kiva kuulla tämä joskus naisenkin suusta.
"olen valmis tutustumaan myös ihmisiin, jotka eivät ehkä ensivaikutelmalta edusta sitä jota etsin"
Ilmeisesti sinunkaan ensvaikutelmasi ei kiinnosta naisia.
Minä etsin älykästä ja hoikkaa suomalaismiestä, joten elän yksin. Elämä on täynnä valintoja.
Miten sitten ajattelit naisten tietävän sinun olevan kiinnostunut, jos et kysy? Yhtälailla harrastuksissa, töissä tai muualla tapaamiaan kiinnostavia ihmisiä pitää pyytää treffeille. Eivät naiset kuin taikaiskusta lankea kenenkään kumppaniksi. Ei tarvitse olla mitään suurta kipinää, että voisi pyytää ulos. Kahville voi pyytää myös ihan kaverimielessä.