Kun kaikki pariutumissuunnat ovat tukossa
Tinder - ei mitään
Baarit - ei mitään
Työpaikka - ei mitään
Harrastukset - ei mitään
Kansanopiston pitsinnypläyskurssit - ei mitään
Tiedostan kyllä, että en ole kaikkein haluttavin tai kiinnostavin mies, mutta en varmasti ihan siellä toisessakaan päädyssä. Kriiterini eivät ole katossa ja olen valmis tutustumaan myös ihmisiin, jotka eivät ehkä ensivaikutelmalta edusta sitä jota etsin. Olen nyt jo niin kauan lyönyt päätäni seinään, että olisi kiva, jos joku kertoisi voiko tämä tästä parantua vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa omia polkujaan yksinäisenä kulkevana miehenä.
Kommentit (239)
Miehillä ei oo niin hyvä tarjonta parisuhde markkinoilla, kun naisilla. Naisilla on varaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se pakkomielteinen naisen hakeminen ja mieti miten kivaa ja hyvää elämää elät juuri nyt. Tee itseäsi kiinnostavia asioita, hakeudu tilanteisiin, joissa voit tavata samanmielisiä ihmisiä, miehiä ja naisia.
Voit opiskella vaikka jonkun kielen lisää. Mennä sekakuoroon. Opetella puuviiluintarsiaa. Pelata lentopalloa sekajoukkueessa. Etsiä paikkakuntasi kirjastosta keskustelukerhon, tai liittyä seurakunnan raamattupiiriin. Käydä seurakuntien sinkkutreffeillä.
Kaiken kaikkiaan, älä etsi sitä elämäsi naista, vaan elä omaa elämääsi. Siihen sopiva nainen ilmestyy kyllä, kun sinulla on ensin elämä, johon sen naisen voit liittää. Ei kukaan nainen ole sellainen, joka haluaa tehdä toiselle elämän. Naiset haluaa rakastua johonkin, jolla on jo elämä.
En voi estää ketään kirjoittamasta. Se mikä mua häiritsee yli kaiken on ylitulkintojen tekeminen tuntemattomista ihmisistä. Oletetaan jotain, mikä ei luultavasti pidä paikkaansa, mutta se oletus tehdään, koska sen varjolla on helppo perustella etukäteen mietittyä mielipidettään. Sen avulla on myös helppo kritisoida kohteena olevaa henkilöä ja löytää ne viat, jotka hänen elämässään ovat. Tietenkin vielä sanellaan miten hänen pitäisi elämäänsä elää, koska muut tietävät paremmin.
Mulla on elämä. On aina ollut. Joskus parempi ja joskus huonompi. Olen aktiivinen, käyn paikoissa, tyydytän tiedonjanoani, opin uusia asioita. Ulkoilen ja pyrin olemaan positiivinen.
ap
Ahaa. Tässähän se varmaan tulikin ilmi se villakoiran ydin. Ihan hyväntahtoisesta kommentistani hermostuit valtavasti. Jos olet elämässä muutenkin näin joustamaton jäärä, joka "ei voi estää toisia" puhumasta/ajattelemasta/olettamasta, vaikka tosiasiassa haluaisi estää... niin nou match. Kenenkään kanssa. Olet vaikea luonne, ei semmoisen kanssa kukaan järkevä viitsi olla, ja tyhmää et ilmeisesti kelpuuta.
En hermostunut valtavasti. Sinä tulkitsit mun hermostuneen. Tulkitsit väärin tuntematonta ihmistä, kuten teit ensimmäisellä kerrallakin. En myöskään osaa nähdä hyväntahtoisuutta kommentissa, jonka ydin on elämän puute ja pakkomielteisyys. Varsinkaan, kun noille arvioille ei ollut minkäänlaisia perusteita. Nyt oletit lisää, mutta siihen sulla on tietenkin oikeus. Nyt olen kaiken lisäksi vaikea jäärä.
Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan. Mä näin kommentin, joka ei osunut muhun ja halusin sen korjata. Se ei ole hermostumista.
ap
Aika vaikealta kyllä tämän ketjun perusteella vaikutat. Olen pahoillani, mutta ehkä sun pitäisi tosiaan katsoa sinne peiliin. Enkä tarkoita sitä peiliä, josta näkee onko jakaus ja solmio suorassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tommonen pakonomainen hakeminen näkyy päällepäin.
Aloita harrastus, josta voisit pitää, ja jonka parissa on paljon naisia. Tutustuminen käy luonnostaan.
Suosittelen menemään lavatanssikurssille ja aloittamaan lavatanssiharrastuksen- sen parissa on paljon naisia. Ja lavatanssi'ihmiset on mukavia, opit tuntemaan kivoja ihmisiä ja saat liikuntaa
.
Samaa suosittelen minäkin. Lavatanssikursseilla on yleensä pulaa miehistä. Saat mukavan harratuksen.
Ehkä naisillakin on oikeus onneen. Jos tulee heti tämän aloittajan kanssa semmoinen olo, että onnellisuus ei ole mahdollista tämmöisen ihmisen kanssa, niin ei sitä juttua sitten huvita jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinusta huokuu epätoivo. Saat ainakin tuon aloitusviestin perusteella itsesi siltä, ettei sinulla oikein ole mitään hienoja odotuksia vaan odotat, että kunhan vaan joku suht ihmisen näköinen löytyisi. Olisiko paha juttu, jos tavoittelisit jotain tietynlaista? Tuskinpa tilanne enää huononee ainakaan.
Sanot hakanneesi päätä seinään. Tulee mieleen, että ehkä naiset jotenkin säikähtävät ja siksi heidän kiinnostus lopahtaa. Ehkä takerrut liikaa.
Arvasin, että tämän kaltainen tulkinta jossain vaiheessa tehdään. Tilanne ei ole kuitenkaan tuo - ei missään nimessä.
Usein yksinäisillä tai seuran löytämisen kanssa tuskailevilla miehillä oletetaan olevan liian korkeat kriteerit ja stereotypisesti heidän oletetaan kelpuuttavan vain mallitason naiset. Halusin vain kumota omalta kohdaltani tämän olettaman. En tietenkään etsi vain ihmistä. Etsin ihmistä, joka saa minut kiinnostumaan ja viehättymään. Ihmistä, joka tuntee minua kohtaan samoin. Ei se, että olen avoin tapaamaan ihmisiä laajalta skaalalta tarkoita, että kuka tahansa olisi sopiva. Se tarkoittaa sitä, että etenkin näissä deittisovelluksissa ihminen antaa itsestään niin pienen ja rajoitetun kuvan, että vaikka tämä ei minulle täysin olisikaan ns. sopiva, niin uskon silti, että tapaamisen kautta ihmisestä voi paljastua uusia puolia ja nämä puolet saattavat olla niitä joihin huomaankin kiintyväni.
Pään hakkaaminen seinään on metafora. En läheskään aina tavatessani naisen aloita tapaamista pienellä päänhakkaamissessiolla.
ap
Naiset haluavat miehen, jonka muutkin naiset haluavat. Jos mies ei vaikuta siltä, että hänellä on mitään muita vaihtoehtoja, häntä ei kukaan nainen halua.
Näinhän se valitettavasti menee minkä miehet toki ovat tienneetkin. Kiva kuulla tämä joskus naisenkin suusta.
Mistä tiedät, oliko edellisen viestin kirjoittaja mies vai nainen?
Minä halusin juuri sen miehen, joka ei ollut muille naisille kelvannut. Onneksi muut eivät olleet ymmärtäneet hänen arvoaan, sillä sain maailman ihanimman elämänkumppanin.
En kyllä oikein ymmärrä. Ap vaikuttaa kirjoitustensa perusteella ihan fiksulta ja sanavalmiilta ja ajattelukykyiseltä ihmiseltä, joka kirjoittaa mieheksi harvinaisen kivaa suomen kieltä (josta iso plussa). Ilmeisesti hän on keskiverron näköinen, keskiverron painoinen ja pituinen, joten esteeksi ei nouse esim. vain 160 cm pituus. Ilmeisesti hänellä on työpaikka, joten naiset ei vieroksu työttömyyden vuoksi. Ei juokse baareissa, joten ei vikaa siinäkään. Hmm hmm.
Veikkaan syyksi jotain näistä:
-asuu jossain hevonkuusessa, jossa ei ole juurikaan vapaita naisia (esim. Kälviä tms)
-pelkää olevansa niin tylsä, että ei siksi viitsi edes kunnolla yrittää, koska luulee, että kukaan ei kiinnostuisi hänestä jos on niin tylsä (eli itse tappaa omat mahdollisuutensa jo ennakkoon)
-ei ole nettideitissä (tinder on ulkonäköön perustuva panosovellus, josta löytää seuraa vain tietynlaiset miehet)
Vierailija kirjoitti:
Ota aikalisä ja panosta itseesi. Tee itsestäsi kiinnostava. Ala käymään kuntosalilla ja lenkillä. Hanki koira ja tutustu naisiin, joilla on koira.
Minä skippasin kaikki koiralliset miehet pois. Seurustelu ei olisi koiramiehen kanssa onnistunut käytännön syistä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä oikein ymmärrä. Ap vaikuttaa kirjoitustensa perusteella ihan fiksulta ja sanavalmiilta ja ajattelukykyiseltä ihmiseltä, joka kirjoittaa mieheksi harvinaisen kivaa suomen kieltä (josta iso plussa). Ilmeisesti hän on keskiverron näköinen, keskiverron painoinen ja pituinen, joten esteeksi ei nouse esim. vain 160 cm pituus. Ilmeisesti hänellä on työpaikka, joten naiset ei vieroksu työttömyyden vuoksi. Ei juokse baareissa, joten ei vikaa siinäkään. Hmm hmm.
-asuu jossain hevonkuusessa, jossa ei ole juurikaan vapaita naisia (esim. Kälviä tms)
-pelkää olevansa niin tylsä, että ei siksi viitsi edes kunnolla yrittää, koska luulee, että kukaan ei kiinnostuisi hänestä jos on niin tylsä (eli itse tappaa omat mahdollisuutensa jo ennakkoon)
-ei ole nettideitissä (tinder on ulkonäköön perustuva panosovellus, josta löytää seuraa vain tietynlaiset miehet)
Tai sitten on vain niin negatiivinen persoona että kukaan ei jaksa. Ainakin tämän kerjun perusteella...
Totesit aiemmin: ”On mulla tietenkin aavistuksia ulkonäön riittämättömyydestä, epäsopivasta elämäntilanteesta, liian vaatimattomasta koulutustaustasta ja työtilanteesta.” Mikä on tuo ”epäsopiva elämäntilanne”?
Olen 40-vuotias nainen. Viimeiseen vajaaseen kymmeneen vuoteen ei miehen ulkonäkö ole juuri merkannut parinvalinnassani. Tai siis toki miehen pitää olla perussiistin ja terveen suihkussa käyneen näköinen ja tavallisen miellyttävä ulkoinen olemus (joka on noin 80 %:lla miehistä), mutta ihan muuta asiat merkkaa kuin joku naama. En tiedä millaisia naisia ap yrittää, ehkä parikymppisillä naisilla se ulkonäkö on tärkeä kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin muuten samaa, mutta tuosta tylsyydestä olen eri mieltä. Minä nimenomaan etsin mahdollisimman tylsää miestä, koska se tarkoittaa minulle samaa kuin turvallinen ja mukava elämä. Kaikki extreme-vuorikiipeilijä-ekstrovertti-baarikeikkujatyypit kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Totesit aiemmin: ”On mulla tietenkin aavistuksia ulkonäön riittämättömyydestä, epäsopivasta elämäntilanteesta, liian vaatimattomasta koulutustaustasta ja työtilanteesta.” Mikä on tuo ”epäsopiva elämäntilanne”?
Olen aloittelemassa uudelleenkouluttautumista ja viime aikojen työtilanne on ollut vähemmän vakaa. Töitä on toki ollut, mutta lyhytaikaisia. Elämäntilanteeni ei siis ole stabiili niin kuin se usein tämän ikäisillä ihmisillä on. Ei tämä varmaan mikään suuri este ole, mutta kuitenkin voi sitä joillekin olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisia naisia ap yrittää, ehkä parikymppisillä naisilla se ulkonäkö on tärkeä kriteeri.
Tavallisia naisia. Naisia joiden kanssa koen, että elämänarvoni ja kiinnostuksenkohteeni ovat synkassa. Naisia, jotka vaikuttavat itsenäisiltä ja mielenkiintoisilta persoonilta. Naisia, jotka ovat enemmän introverttejä kuin jatkuvasta liikkeestä eläviä sosiaalisia persoonia. Naisia, joilla on sisäinen intohimo asioihin ja halu tätä intohimoa toteuttaa. Samanikäisiä naisia, vanhempia naisia ja muutaman vuoden nuorempia naisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota aikalisä ja panosta itseesi. Tee itsestäsi kiinnostava. Ala käymään kuntosalilla ja lenkillä. Hanki koira ja tutustu naisiin, joilla on koira.
Minä skippasin kaikki koiralliset miehet pois. Seurustelu ei olisi koiramiehen kanssa onnistunut käytännön syistä.
No alkaisitko ap:n kanssa suhteeseen muutenkaan? Niinpä.
Pointti oli etsiä joku kiinnostuksen kohde jonka avulla löytää yhtään samanhenkisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin muuten samaa, mutta tuosta tylsyydestä olen eri mieltä. Minä nimenomaan etsin mahdollisimman tylsää miestä, koska se tarkoittaa minulle samaa kuin turvallinen ja mukava elämä. Kaikki extreme-vuorikiipeilijä-ekstrovertti-baarikeikkujatyypit kierrän kaukaa.
Ymmärsit kommenttini vähän väärin. Minunkin mielestä tylsä mies on hyvä ja itsekin tylsän miehen haluan. Pointtini oli kuitenkin se, että ap tappaa itse omat mahdollisuutensa ennakkoon eikä edes yritä, koska luulee olevansa liian JOTAIN (esim. tylsä) ja luulee, että se kyseinen ominaisuus ei kelpaa naisille. Eikä siis edes yritä kun ajattelee, että ei kumminkaan voi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Pään hakkaaminen seinään on metafora. En läheskään aina tavatessani naisen aloita tapaamista pienellä päänhakkaamissessiolla.
ap
Sulla on hyvä huumorintaju. Mä haluaisin tutustua suhun, jos olisin sinkku.
Tsemppiä! ❤️ Toivon, että löydät sen oikean!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisia naisia ap yrittää, ehkä parikymppisillä naisilla se ulkonäkö on tärkeä kriteeri.
Tavallisia naisia. Naisia joiden kanssa koen, että elämänarvoni ja kiinnostuksenkohteeni ovat synkassa. Naisia, jotka vaikuttavat itsenäisiltä ja mielenkiintoisilta persoonilta. Naisia, jotka ovat enemmän introverttejä kuin jatkuvasta liikkeestä eläviä sosiaalisia persoonia. Naisia, joilla on sisäinen intohimo asioihin ja halu tätä intohimoa toteuttaa. Samanikäisiä naisia, vanhempia naisia ja muutaman vuoden nuorempia naisia.
ap
Tummensin olennaiset kohdat. Montako tuollaista naista on olemassa?
Onko sinulla tavalliset ja tavanomaiset arvot ja kiinnostuksenkohteet eli onko koko Suomessa satoja tuhansia naisia, joiden kanssa ne on synkassa? Vai vain sata sellaista naista?
Millainen on sinusta mielenkiintoinen itsenäinen persoona naisella? Onko sellaisia naisia olemassa monta? Ja lisäksi pitää olla sisäinen intohimo ja halu sitä intohimoa toteuttaa? Kai ymmärrät, että noin 37-vuotiassa naisissa eli sinun ikäisissä naisissa suurin osa on niitä, jotka on työn ja arjen uuvuttamia, itsenäisiä koska on pakko olla itsenäinen (mutta se ei ole luonteenpiirre) ja lähes kaikki on hukanneet sisäisen intohimonsa arjen kuluttaviin pyörteisiin. Tai jos se on vielä tallella niin ei ole energiaa tai aikaa sitä toteuttaa. Eli vaadit liikaa, haet yksisarvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alkaisitko ap:n kanssa suhteeseen muutenkaan? Niinpä.
Pointti oli etsiä joku kiinnostuksen kohde jonka avulla löytää yhtään samanhenkisiä ihmisiä.
Aloittajan kirjoitusten perusteella hän on erittäin kiinnostava henkilö. Ei ole tullut vielä esille mitään sellaista, miksi en olisi hänestä kiinnostunut. Tosin ap ei ole kovin paljoa avautunut mielenkiinnon kohteistaan ja odotuksistaan elämän suhteen.
Kuulostat rasittavalta tyypiltä. Ja olen ihan uusi keskustelija tähän ketjuun.