Oletko vuodessa sen 60 päivää sairaana?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Muutes, alkoiko ne 60 päivää taas alusta vuodenvaihteessa?
Alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutes, alkoiko ne 60 päivää taas alusta vuodenvaihteessa?
Alkoi.
Hyvä. Minulla on ehtinyt kerääntyä vain 10 päivää lomaa tänä vuonna.
Hyvä jos edes sen 10 päivää vuodessa. Hedelmiä ja kasviksia joka päivä.
Meillä ei uskalla jäädä sairastamaan kuin ihan pakkotilanteessa, kun meillä on se varhaisen välittämisen malli. Eikö teidän muiden työpaikoilla ole? Viime vuonna olin 2 päivää sairaana.
https://www.tyosuojelu.fi/tyoterveys-ja-tapaturmat/tyoterveyshuolto/tyo…
En, mutta pöpöjä riittää päivittäisessä työssäni, tälläkin hetkellä Noroa, influenssaa, peruskuumeflunssaa, enterorokkoa, täitä, kihomatoja jne.
Viimevuonna sairastin n.25pv, sitä edellisenä enemmän. Äkkiä se 60pv tulee täyteen varsinkin jos on mitään kroonisempaa olemassa, tuki-ja liikuntaelinsairaudet toiseksi yleisin syy sairauspoissaoloihin varhaiskasvatuksessa, psyykkisen puolen ongelmat menneet nyt ykköseksi.
Ja työn kuormittavuuden vuoksi kaikilla 40v-> kieppeillä olevilla tuppaa olemaan noita tuki-ja liikuntaelinvaivoja, muusta väsymyksestä puhumattakaan.
T. Varhaiskasvatusalalta
Kun vielä olin työelämässä niin kyllä viimeisen vuoden aikana olin sairaana yli tuon sallitun 60 päivää, valitettavasti. Jouduin sairaalaan moneksi viikoksi ensin ja siitä sitten pitkälle sairaslomalle josta lopuksi minut todettiin työkyvyttömäksi. Ei ole kivaa ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja työni on niin kuormittavaa ettei sitä jaksa. Tulee fyysisiä oireita stressistä. Sen lisäksi pöpöt pyörivät päiväkodeissa ja tarttuuhan ne. Varmasti olen pois kuussa noin 5 päivää.
Lähde helvettiin sieltä. Tilallesi saadaan terve ihminen, tai eihän sitä tarvita.
Työpanostasi ei kukaan kaipaa tai se on laskettu nollaksi 0! jo sinua palkatessa.
Toimeentulotuella aiheutat pienemmät vahingot veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oltaisiin työterveyden seurannassa tuossa vaiheessa.
Tämä on kyllä turhaa pelottelua. Se työterveys alkaisi lähinnä olemaan huolestunut työoloista, mikäli työntekijät oireilisivat. Työterveys on työntekijän puolella.
Työterveys ei todellakaan ole koskaan työntekijän puolella, vaan työnantajan - joka heille maksaa. mielettömiä summia. Työterveyden (esim. Terveystalo) lääkärit ovat itse osakkaita omassa yrityksessään, joten sekin jo kertoo puolueellisuudesta jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä n 50 päivää tulee oltua. Olen sairaanhoitaja.
Et ole hoitaja olet vakavasti sairas.
Kuulut laitokseen, mutta et sinne työhön.
Mä olen ollut viimeksi sairaana 2015, olin kolme päivää poissa töistä. Sitä edellistä kertaa en edes muista. Kyllä saa olla kiitollinen että on terve. Kuulostaa ihan hirmuiselta määrältä joku 5pv/kk olla sairaana ja poissa töistä. Mun pomo ei kovin pitkään sellaista katselisi.
N51
Viime vuonna tais olla joku 3 tai 4 saikkupäivää yhteensä. Eli en ihan yllä noihin lukuihin.
En muista edes, milloin ole ollut viimeksi poissa töistä. Jotain pikkunuhaa on joskus ollut tai kurkku kipeä, mutta en ole ollut töistä pois. Ei paljon hyödytä olla pois töistä, koska kukaan ei tee mun töitä ollessani poissa, eikä aikataulut jousta. Jos on ollut poissa, niin käytännössä joutuu painamaan pidempää päivää sitten myöhemmin.
Työelämässä 12v, saikkupäivät varmasti yhden käden sormilla laskettavissa. En vain ole juurikaan kipeänä, ja jos joskus olenkin niin olen sitä tyyppiä joka sairastaa viikonloppuisin ja lomalla :D
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, että miten päiväkodin aikuiset ovat aina sairaina, mutta lapset ei juuri koskaan, ehkä kerran vuodessa. Luulisi tilanteen olevan päinvastoin, kun aikuiset on jo ehtinyt vastustuskykyä hankkia. Kertokaa viisaammat...
Meidän ryhmässä on neljä perhettä, jotka tuovat lapsiaan sairaanakin hoitoon. Antavat vain lääkityksen aamulla ja taudit tarttuu sikisi muihin. Itselläni on vaikea pitkäaikaissairaus joka alentaa vastustuskyky ja saan helposti kaikki taudit töissä. Toki meillä sairastaa kaikki lapset ja aikuiset näiden tiettyjen perheiden vuoksi. Viime vuonna olin kylläkin "vain" 14 päivää saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja työni on niin kuormittavaa ettei sitä jaksa. Tulee fyysisiä oireita stressistä. Sen lisäksi pöpöt pyörivät päiväkodeissa ja tarttuuhan ne. Varmasti olen pois kuussa noin 5 päivää.
Et ole kasvattaja, jos näytöt mallia, että sitä ei tarvitse tehdä kun on työpaiksan saanut veronmaksajilta.
Saat palkkaa koko vuodesta ja teet työtä 7 kuukautta.
Et kykene työhösi. Olet rasite, taakka.
Yksityinen sektori ei sietäisi sinua hetkeäkään sitä vaan savustaisi sinut ulos.
Meidän TESin mukaan saa sairastaa 90 vrk samaa sairautta täydellä palkalla. Viime vuonna olin sairauslomalla melkein puoli päivää. Vuonna 2018 en yhtään päivää, vuonna 2017 olin 1½ päivää. Sitä edellisen kerran vuonna 2009 yhden päivän.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan sairastele. Kahdeksan vuotta sitten olin vatsaleikkauksen takia kuusi viikkoa sairauslomalla ja kolmisen vuotta sitten olin yhden päivän vatsataudin takia. Olen kunnallinen perhepäivähoitaja.
👍
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä 12v, saikkupäivät varmasti yhden käden sormilla laskettavissa. En vain ole juurikaan kipeänä, ja jos joskus olenkin niin olen sitä tyyppiä joka sairastaa viikonloppuisin ja lomalla :D
👍
Vierailija kirjoitti:
Numero 10 höpöttelee, kunnan hommissa ei kukaan saa korotuksia palkkaansa puolen vuoden välein.
Palkat maksetann TES:n perusteella, joskin jotkut voivat saada hiukkasen parempaa palkkaa työsuoritusten tms.perusteella.
Mutta ei missään nimessä, ei koskaan, kunnalla palkka nouse puolen vuoden välein.
Missä sanotaan, että on kunnalla töissä?
Pari vuotta samalla työnantajalla ja yhden saikkupäivän olen pitänyt, koska tarttui kentältä tai lentokoneesta vatsatauti.