Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko vuodessa sen 60 päivää sairaana?

Vierailija
04.01.2020 |

Minkä saa olla vaikuttamatta palkkaan.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan sairastele. Kahdeksan vuotta sitten olin vatsaleikkauksen takia kuusi viikkoa sairauslomalla ja kolmisen vuotta sitten olin yhden päivän vatsataudin takia. Olen kunnallinen perhepäivähoitaja.

Vierailija
22/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oltaisiin työterveyden seurannassa tuossa vaiheessa.

Tämä on kyllä turhaa pelottelua. Se työterveys alkaisi lähinnä olemaan huolestunut työoloista, mikäli työntekijät oireilisivat. Työterveys on työntekijän puolella.

Olin työterveyden seurannassa ennen syöpähoitojani. Kävin sekä minua hoitavan lääkärin että kammottavan esimiehen kanssa juttelemassa useamman kerran. Lääkäriltä sain värityskirjan, johon merkitsin, mitkä asiat ovat kivoja ja ilahduttavia. Hämmästyttävää kyllä värityskirja ei parantanut syöpääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Nykyisestä työpaikasta en ole joutunut kertaakaan olemaan saikulla tai käymään (työnantajan maksamassa) työterveydessä, eikä minulla myöskään ole/tule lapsia, minkä työnantaja varmaan tietää, kun sen olen jossain kahvihuonekeskustelussa maininnut. Saan ihan mukavaa liksaa ja vaadin korotusta puolen vuoden välein, mutta loppujen lopuksi tulen työnantajalleni muihin verrattuna aika hel*etin halvaksi, minkä vuoksi luultavasti suostuukin aina korotuksiin. 

Joo, kahvipöytäkeskustelut ne onkin luotettava tietolähde. Sinäkään et tiedä tulevasta, joten hirveästi ei kannata etukäteen keulia ettei koskaan ole sairaana. Palkankorotukset tekevät sinusta kalliin, joten joskus voidaan katsoa, että sinut voi korvata halvemmalla työntekijällä.

Vierailija
24/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, että miten päiväkodin aikuiset ovat aina sairaina, mutta lapset ei juuri koskaan, ehkä kerran vuodessa. Luulisi tilanteen olevan päinvastoin, kun aikuiset on jo ehtinyt vastustuskykyä hankkia. Kertokaa viisaammat...

Vierailija
25/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä turhaa pelottelua. Se työterveys alkaisi lähinnä olemaan huolestunut työoloista, mikäli työntekijät oireilisivat. Työterveys on työntekijän puolella.

60 päivää ei ole mikään normaali poissaolomäärä. 

Vierailija
26/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viiden vuoden aika olen ollut kerran kipeä ja päivän pois töistä.

Joten ei, en ole 60 päivää vuodessa kipeänä.

Vierailija
27/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, että miten päiväkodin aikuiset ovat aina sairaina, mutta lapset ei juuri koskaan, ehkä kerran vuodessa. Luulisi tilanteen olevan päinvastoin, kun aikuiset on jo ehtinyt vastustuskykyä hankkia. Kertokaa viisaammat...

Osa päiväkodeista on lähinnä homeessa. Siinä vaiheessa kun pitkään altistuneella on astma, pitkittyvät ja vaikeutavat ihan tavalliset flunssatkin.

Vierailija
28/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Nykyisestä työpaikasta en ole joutunut kertaakaan olemaan saikulla tai käymään (työnantajan maksamassa) työterveydessä, eikä minulla myöskään ole/tule lapsia, minkä työnantaja varmaan tietää, kun sen olen jossain kahvihuonekeskustelussa maininnut. Saan ihan mukavaa liksaa ja vaadin korotusta puolen vuoden välein, mutta loppujen lopuksi tulen työnantajalleni muihin verrattuna aika hel*etin halvaksi, minkä vuoksi luultavasti suostuukin aina korotuksiin. 

Joo, kahvipöytäkeskustelut ne onkin luotettava tietolähde. Sinäkään et tiedä tulevasta, joten hirveästi ei kannata etukäteen keulia ettei koskaan ole sairaana. Palkankorotukset tekevät sinusta kalliin, joten joskus voidaan katsoa, että sinut voi korvata halvemmalla työntekijällä.

Toisaalta ei kannata myöskään kysellä ap:n tavoin... saa olla pois töistä 60 päivää. Osa joutuu olemaan halusi tai ei. Sitten ovat ammattimaisesti sairastajat.

Toivon työterveyden osaavan erotatvan nämä toisistaan.

Vierailija
29/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssista, influenssista yms. kehittyy jatkuvasti uusia ja erilaisia muotoja. Hankittu vastutuskyky ei suojaa näitä uusia muotoja vastaan. Tämän vuoksi esim. influenssarokote pitää hakea joka vuosi uudelleen.

Vierailija
30/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuodea aikana olen ollut 2 päivää sairaana.

Vierailija
31/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja työni on niin kuormittavaa ettei sitä jaksa. Tulee fyysisiä oireita stressistä. Sen lisäksi pöpöt pyörivät päiväkodeissa ja tarttuuhan ne. Varmasti olen pois kuussa noin 5 päivää.

Kertoisitko esimerkkejä, mitkä asiat tai tilanteet kuormittavat sinua noin pahasti? Teetkö töitä jossain Helsingin suunnalla?

Millaisia fyysisiä oireita saat? Vähän ihmettelen kuormittumistasi, kun et kuitenkaan joudu esim. vaippoja vaihtamaan tai nostelemaan muutoin pieniä.

Vaikea seittä, sinun tulisi itse kokea se helvetti.

Pääsisinkin pienille joskus, mutta ei. Olen pätevä, joten minut pidetään eskarissa vuodesta toiseen.

No itse olen ollut joskus tuuraamassa eskariopea enkä oikeasti ymmärrä, miten hänen työnsä voisi stressata ja kuormittaa paljon enemmän kuin pienten puolella olevien hoitajien? Ihan oikeasti en ymmärrä. Ja minulta löytyy siis kokemusta sekä eskarin että pienten puolelta, kuten myös 3-4-vuotiaiden puolelta.

Vierailija
32/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja työni on niin kuormittavaa ettei sitä jaksa. Tulee fyysisiä oireita stressistä. Sen lisäksi pöpöt pyörivät päiväkodeissa ja tarttuuhan ne. Varmasti olen pois kuussa noin 5 päivää.

Kertoisitko esimerkkejä, mitkä asiat tai tilanteet kuormittavat sinua noin pahasti? Teetkö töitä jossain Helsingin suunnalla?

Millaisia fyysisiä oireita saat? Vähän ihmettelen kuormittumistasi, kun et kuitenkaan joudu esim. vaippoja vaihtamaan tai nostelemaan muutoin pieniä.

Vaikea seittä, sinun tulisi itse kokea se helvetti.

Pääsisinkin pienille joskus, mutta ei. Olen pätevä, joten minut pidetään eskarissa vuodesta toiseen.

No itse olen ollut joskus tuuraamassa eskariopea enkä oikeasti ymmärrä, miten hänen työnsä voisi stressata ja kuormittaa paljon enemmän kuin pienten puolella olevien hoitajien? Ihan oikeasti en ymmärrä. Ja minulta löytyy siis kokemusta sekä eskarin että pienten puolelta, kuten myös 3-4-vuotiaiden puolelta.

Ja koulutuksesi on?

Vierailija
33/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä n 50 päivää tulee oltua. Olen sairaanhoitaja.

Vierailija
34/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaiset hoitajat, siivoojat ym kompensoivat huonoa palkkaa sairaslomalla. Eipä ole johtajat, lääkärit tms noin paljon sairaslomalla vaikka stressiä varmasti riittää. Kynnys jäädä saikulle korreloi palkan kanssa täysin.

Vierailija
35/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 päivää ei ole mikään normaali poissaolomäärä. 

Mutta jos on infektioherkkä ja saa usein tartunnan?

Ja sitten on se stressi joka väsyttää. Meteli on jo niin kova päivästä toiseen ryhmässä, että autonominen hermosto kuormittuu.

Olen ollut joka vuosi 30-60 päivää pois töistä ja sama meno on työkavereillakin. Ei sitä vaan jaksa!

Vierailija
36/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaiset hoitajat, siivoojat ym kompensoivat huonoa palkkaa sairaslomalla. Eipä ole johtajat, lääkärit tms noin paljon sairaslomalla vaikka stressiä varmasti riittää. Kynnys jäädä saikulle korreloi palkan kanssa täysin.

Tietenkin! Näin minäkin teen. Lisäksi minulla on 2 alle 10 - vuotiasta lasta. Hekin sairastelevat aika-ajoin.

Vierailija
37/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavallisesti. N. 10-20 pv vuodessa. Päiväkodissa jyllää tauteja jatkuvasti.

Vierailija
38/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattais maksaa parempaa palkkaa, voisi tulla loppupeleissä halvemmaksi yhteiskunnalle.

Vierailija
39/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutes, alkoiko ne 60 päivää taas alusta vuodenvaihteessa?

Vierailija
40/89 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna en ollut yhtään päivää sairaana ja edellisvuonna yhden päivän.