Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiset lapset yksin uimahalliin?

Vierailija
03.01.2020 |

Just näin kun nuori isä jätti n 7-8 vuotiaat veljekset itiksen uimahallin, pyörähti itse kassalta pois harppoen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu uimataidosta enemmän kuin iästä, hyvän uimataidon omaavan 8-vuotiaan voisin hyvin jättää, mutta en uimataidotonta 12-vuotiasta.

Vierailija
2/6 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on 18, niin saa tehdä mitä huvittaa. Sitä ennen jos hukkuu, niin tulisi syyllinen olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisen voi jättää jos on varma että tämä osaa uida. Omat lapseni oppivat uimaan jo 4-vuotiaina ja 7-8-vuotiaina osallistuivat jo uimaseuran kisoihin.

Vierailija
4/6 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä, kun lapset yksin siellä pärjäävät. Paha tuohon mitään absoluuttista rajaa sanoa. Asiallinen uimataito pitäisi olla, koska ei voi luottaa, etteikö lapsi saattaisi pudota aikuistenkin altaaseen. Meidän 6-vuotias ui oikein hyvin, mutta ei välttämättä muuten vielä yksin pärjäisi uimahallissa siten, että kaappi tulisi varmasti lukittua ja, että lähtiessä tulisi kaikki kamat mukaan jne. Voin toki olla väärässäkin, ehkä olisi vastuullisempi yksin ollessaan.

Vierailija
5/6 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti uimataidon lisäksi myös siitä, miten tottunut uimahallissakävijä lapsi on. Turha sinne on päästää ihan uunoa eksymään ja tavaroitaan hukkaamaan. Mutta jos on rutinoitunut hallikävijä, homma sujuu jo varmasti 7-vuotiaalta.

Vierailija
6/6 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä antoi aikoinaan minun käydä "yksin" uimahallissa 6-vuotiaasta asti, hän oli siis samassa uimahallissa pikkusiskoni kanssa mutta minä menin yksin naisten pukuhuoneeseen ja uin yksin isossa altaassa kun he istuivat taaperoaltaassa ja kaikki meni aina oikein hyvin, olin pienestä pitäen melko vastuuntuntoinen ja huolellinen ja olin käynyt uimakoulussa vauvasta asti ja uin varsin hyvin esikouluikäisenä. Toki isä pystyi kuitenkin hallissa hieman pitämään touhujani silmällä mutta olisin varmasti pärjännyt täysin yksinkin.

Omat poikani taas ovat nyt 8v ja 6v, enkä todellakaan päästäisi heitä yksinään enkä varsinkaan keskenään uimahalliin. Vanhempi varsinkin ui jo oikein hyvin, mutta ovat sen verran säheltäjiä etten vielä luota siihen että olisivat tavaroidensa kanssa huolellisia ja käyttäytyisivät asiallisesti ja muita kunnioittavasti ilman valvontaa. Lisättäköön, että naisten puolelle en myöskään enää tämän ikäisiä poikia ota vaan käyvät uimassa isänsä tai kummisetänsä kanssa.

Ihan lapsesta siis riippuu, jonkun näköisenä rajana pitäisin myös lukutaitoa, monesti uimahallienkin seinillä on sääntöjä ja ohjeistuksia, joita tulisi myös osata noudattaa.