Mistä rahat hoitajille- tolkuton vaatimus aiheuttaa palkkavihaa! Poliisi ja paloMIES sinnittelevät 2ke palkalla hoitajien kolmea tonnia vastaan!
Ja kyllä poliisin ja palomiehen työt OVAT hoitajan työtä raskaampaa ja vaativampaa työtä. Hoitajien jäjetön palkkavaade tuntuu turhauttavalta monien raskaantyön raatajien ollessa iloisia ja tyytyväisiä huomattavasti näillä ahnehtijoilla jo olevaa palkkaa pienemmällä palkalla.
Nyt haetaan huomiota mutta haluavatko hoitajat todella ajaa kunnat konkurssiin ahneutensa vuoksi, erittäin naisvaltainen ala jolla on suuri uhriutumispotentiaali.
Kommentit (991)
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin hoitoalan ihmiset suhtautuvat näin ylimielisesti muihin ammattialoihin, ei ole mitään toivoa, että hoitoalaa arvostettaisiin.
Älähän nyt, niillä on sentään AMK koulutus, muut on pelkkiä amiksia jotka tulee aina sinne vatsahuuhteluun.
Kristiina xx kirjoitti:
Mun veli on palomies, ja hän tienaa bruttona reilusti yli 3000 euroa kuukaudessa, tosin hänellä on 20 vuoden työkokemus
Mun sisko on sairaanhoitaja, ja hän tienaa bruttona reilusti yli 5000 euroa kuukaudessa, tosin hän ei tee kuin aamuvuoroa eikä pääse viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistetaanhan koulut, päivähoito, vanhusten ruokapalvelut, liikuntapaikat ja kaikki muu mikä on kuntien isoja huolia ja rahanmenokohteita. Nyt sairaanhoitajat suut tukkoon ja töihin, hyväpalkkaiset ihmiset nyt ihan jokaista kuntalaista härskisti kiristävät!
Haista sinä vi ttu. Hoida itse itsesi ja perheesi, en mene. Äläkä tule tänne komentelemaan, sinä et meitä määrää.
Unohdat että "minä" maksan sinun palkan veroistani.
Just...piti sitten tuo mies kirjoittaa isolla...kertoo aika paöjon jo aloittajasta. Hirveä NAIS viha päällä
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mun veli on palomies, ja hän tienaa bruttona reilusti yli 3000 euroa kuukaudessa, tosin hänellä on 20 vuoden työkokemus
Mun sisko on sairaanhoitaja, ja hän tienaa bruttona reilusti yli 5000 euroa kuukaudessa, tosin hän ei tee kuin aamuvuoroa eikä pääse viikonloppuisin.
Aprillipäivä on vasta tulossa
Kyllä poliisit tienaavat ihan hyvin. Säännöllisen ansion keskiarvo ollut v 2015 3325e/ kk ja lisineen n 3600e.
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan palomiehen kokonaisansio on keskimäärin 3131 euroa kuukaudessa, ylipalomiehen 3341 euroa ja paloesimiehen 3859 euroa. Luvut ovat vuoden 2016 kokonaisansioiden keskiarvoja.
Lähde: Palomiesliitto
Suomen tasolla sairaanhoitajien keskimääräinen kokonaisansio (3035e/kk) jää suomalaisten palkansaajien kokonaisansioiden keskiarvon (3368 e/kk) alapuolelle.
Lähde
Palkkarakennetilastot 2017, Tilastokeskus
Helkkarin isot tulot kummallakin ryhmällä. T. Oikeasti pienituloinen insinööri
Suomen ongelma on nimenomaan liian korkeat palkat,koska niitten takia kaikki hinnat nousee ja kierre jatkuu. Hoitajat ei ainakaan tarvitse lisää palkkaa,koska eivät tee töitäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelma on nimenomaan liian korkeat palkat,koska niitten takia kaikki hinnat nousee ja kierre jatkuu. Hoitajat ei ainakaan tarvitse lisää palkkaa,koska eivät tee töitäänkään.
Mihin perustuu kommenttisi siitä, ettei hoitajat tee töitä? Luuletko tosiaan, että istuskellaan vain 8- 10 tuntia??
Pois, pois kaikki turhat palkat laiskoilta hoitajilta!
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerro heti missä siskosi työskentelee!! Vaihdan heti työpaikkaa! Terveisin päivätyötä tekevä leikkaussalisairaanhoitaja, jonka bruttopalkka noin puolet tuosta (2630 euroa) Työkokemusta yli 20 vuotta
Kristiina xx kirjoitti:
Nkin tienaa hoitajakin tuolla työkokemuksella. Jos oikeasti haluaa vertailla, pitää katsoa tessin aloituspalkkaa. Keskipalkan suuruus kertoo juurikin sen että alalla pysytään pitkään jolloin työkokemusta on takana paljon suurimmalla osalla.
Mielestäni myös turhaa valitusta ja koulutusten vertailua. Esimerkkinä miesvaltaiselta alalta DI-koulutetun tutkijan palkka valtiolla on 2480€ bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin hoitoalan ihmiset suhtautuvat näin ylimielisesti muihin ammattialoihin, ei ole mitään toivoa, että hoitoalaa arvostettaisiin.
Aloitus on ala-arvoista vihapuhetta, ketjussa haukutaan hoitajia ja meidän pitäisi vain kiltisti kuunnella?
Arvosta tai ole arvostamatta, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistetaanhan koulut, päivähoito, vanhusten ruokapalvelut, liikuntapaikat ja kaikki muu mikä on kuntien isoja huolia ja rahanmenokohteita. Nyt sairaanhoitajat suut tukkoon ja töihin, hyväpalkkaiset ihmiset nyt ihan jokaista kuntalaista härskisti kiristävät!
Haista sinä vi ttu. Hoida itse itsesi ja perheesi, en mene. Äläkä tule tänne komentelemaan, sinä et meitä määrää.
Jännä kun tällä palstalla on aina Suomen ainoat ja suurimmat veronmaksajat:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerro heti missä siskosi työskentelee!! Vaihdan heti työpaikkaa! Terveisin päivätyötä tekevä leikkaussalisairaanhoitaja, jonka bruttopalkka noin puolet tuosta (2630 euroa) Työkokemusta yli 20 vuotta
Samaa naureskelin. Mahtaa olla jossain hovissa tai miljonäärin yksityishoitaja. Tai hyvin vanha ja 100 vuoden kokemuslisät.
Vierailija kirjoitti:
Eli hoitajia ei tarvita? Selvä..
Suomen ongelma on nimenomaan sunlaiset idiootit tyhjäpäät.
Vierailija kirjoitti:
Jep jep...ja toisin kuin miesten aloilla vedetään luukut kiinni ja lakkoon kun ei saada mitä halutaan niin toisin on hoitajien ala. Ei voi mennä lakkoon kun sitten ollaan sormi suussa kuka hoitaa ihmiset sairaalassa, vanhukset ja lapset ym. Ilmaiseksi teidät muut pitää hoitaa ja ottaa vielä tuollainen v-mäinen asenne vamma hymyillen vastaan. Kunpa kerrankin voisi mennä kunnolla lakkoon ja sitten katsoa miten tämä maailma pyörii ilman turhia laiskoja hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Pillerinkiikuttaja-jankuttajalle toivottaisin lämpimästi tervetuloa seuraamaan sairaanhoitajien työtä leikkausosastolle tai teholle.
Mielikuvasi hoitajan vastuualueista perustunee johonkin lääkäreistä kertoviin tv-sarjoihin.Kerron sinulle salaisuuden: emme tosielämässä juokse korot kolisten pillereitä ja ole salissa vain pyyhkimässä hikeä MIESkirurgin otsalta.
Siellä missä sarjoissa on pelkkiä kirurgeja, on todennäköisemmin 1 (tai 2) kirurgia, 1 anestesialääkäri ja 3 tai 4 sairaanhoitajaa, jotka tiimityöllä pelastavat sinutkin, kun olet kuolemassa ryyppäämisestä johtuvien ruokatorven suonikohjujen puhkeamiseen. Ilman sairaanhoitajia sinua ei saataisi edes pöydälle viiltovalmiiksi, ennenkuin tukehtuisit omaan vereesi.
Unestasi huolehtii pääasiassa anestesiahoitaja, lääkärin ollessa läsnä usein vain nukuttaessa ja herättäessä. "Joopa joo- onpa nukkuvan vahtiminen hankalaa" - saatat todeta. Tiesitkö että nukutus, eli anestesia on hallittu myrkytystila, jolloin et hengitä omilla keuhkoillasi? Nukutuksen aikana olet kirjaimellisesti hengityskoneessa ja hengitystiesi on turvattava henkitorveen laitettavalla putkella? Unta ylläpidetään lääkkeellä tai kaasulla ja sen "aivøttoman pillerinkiikuttaja-bimbón" on osattava 1. Annostella sinulle anestesia-aineet oikein, jotta hallittu myrkytystila ei muutu hallitsemattomaksi myrkytykseksi . 2. Seurattava ja ennakoitava muutoksia hengityksessäsi ja verenkierrossasi, ettei tilasi romahda kesken leikkauksen ja sinusta tule entinen palstarölli.
Instrumenttihoitaja, eli minä, toimii kirurgin oikeana kätenä. Tai toisena oikeana kätenä. Imen verta pois leikkausalueelta, teen näkyvyyttä, poltan suonenpäitä ja avustan. Ilman minua kirurgi ei näe paljoa pa skaakaan ja nirhaisee mennessään sinulta valtimon poikki. Hupsista! Pillereitä olen kiikuttanut kenellekään viimeksi vuosia sitten, mutta lähes päivittäin voin olla kädet jonkun rintaontelossa/ aivoissa/ mahassa/ sydämellä.Teholla sinun puolestasi hengittävää konetta operoi sairaanhoitaja. Sama sairaanhoitaja annostelee sinulle kaikenmaailman lääkkeitä suoraan verenkiertoon, äärimmäisellä tarkkuudella. Miksi se muka on niin tarkkaa? - no koska lääkkeen päättyessä suoraan verenkiertoon sen vaikutus on välitön. Vähänkin väärin annostelemalla, sinun alkohølisoitunut luűseriperšeesi voi kuolla tai vammautua vakavasti. Sama hoitaja seuraa elintoimintojasi, neste- ja insuliinitasapainoasi, kun olet kanttuvei. Tiedäthän, että nämä ovat ihmisen hengissä säilymisen kannalta melko tärkeitä asioita. Jos potkaiset tyhjää sanotulla osastolla, ne sairaanhoitajat ovat ensimmäisenä pumppaamassa sinun turpeaa ruumistasi takaisin käyntiin, ennenkuin anestesialääkäri ehtii juosta auttamaan.
Niin.. Helppo on olla kunnioittamatta ammattikuntaa, jos et koskaan ole ollut vakavasti sairas. Ole hyvä, tänään opit taas jotain uutta.
Lyhennän oman hännän nostosi.
Sinun pitää siis osata sekä lukea annostusohje että annostella ohjeen mukaisesti. Lukemaan opitaan ala-asteella.
Jos potilas jostain syystä tarvitseekin apua, sinun pitää pystyä hälyttämään lääkäri paikalle pelastamaan potilas.
Eräs sukulainen, sh, tämän tiivisti niin hyvin: Ei ole mitään työvoimapulaa, on vain patalaiskoja naisia, jotka istuu takapuolellaan ja marisee. Tämänhän nyt jokainen tietää, että terveydenhuollossa ongelma on surkea työnjohto. Surkeat ja ammattitaidottomat ylihoitajat ja osastonhoitajat, jotka antavat toisten olla laiskoja ja kiusata toisia. Ahkeraa hoitajaa ei palkita vaan pikemminkin laiskat ilkiöt alkaa kiusata sen muun hoitsumarinansa lomassa. Pomot pelkää näitä myrkynkeittäjiä ja antaa niiden terrorisoida muita.
Hoitajille palkkahaitari kuntoon! Hyvällä hoitajalle hyvä palkka, laiska eläköön pienemmällä!
Kulu joka on pakollinen. Ei se rekka ilman polttoainetta kulje.
Ei siitä polttoaineesta vaan kannata liikaa maksaa.