Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun joku puhuu teille, pystyttekö keskittyä kuuntelemaan, vai lähteekö ajatuksenne harhailemaan?

Vierailija
02.01.2020 |

Itselläni harhailee monesti, olen huono kuuntelija.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin harhailee jopa niin pahasti, että epäilen, että mulla on jonkinlainen keskittymishäiriö, ehkä ADD. Varsinkin luentojen kuunteleminen on tuskaa. Jatkuvasti käy niin, että yhtäkkiä huomaan vaipuneeni omiin ajatuksiini, eikä ole mitään hajua, mistä luennoitsija puhuu. Keskusteluja ja lyhyehköjä puheenvuoroja on helpompi seurata.

Vierailija
2/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aiheesta ja puhujasta. Yleensä keskityn hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin aiheesta ja luennoitsijasta. Jotkut pystyvät puhumaan vaikka aidan seipäästä hauskasti ja mukaansatempaavasti. Joskus aihe voi sinänsä kiinnostaa, mutta puhuja on niin surkea, että ei jaksa millään keskittyä.

Vierailija
4/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän puhujasta. Hyvää esiintyjää on helppo kuunnella, jaarittelijaa ei. Koulussa minulla oli yksi opettaja, jolla oli hyvin matala ääni ja rauhallinen esitystapa. Oli muuten vaikeaa pysyä hereillä hänen tunneillaan.

Vierailija
5/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on etteivät ilmoita ajoissa että aikovat puhutella niin menee 30 sekuntia ennekun ylipäätänsä kuulen mitään ja vielä kauemmin ennekuin korva on tuunattu puhujan äänelle ja ymmärrän ensimmäisiä sanoja. Ja koko viesti meni ohi.

Tai että totuttelisivat äänellään että ylipäätänsä ymmärrän heidän käyttämiä ääniä.

Joo olen helposti useampi kuukausi ilman ihmisääniä joten en han helpolla ymmärrä ihmspuhetta enää.

Vierailija
6/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkissa usein kysyn jotain ja en kuuntele vastausta. Oon varmaan joku assperger ja saan kärsiä siitä.

Vierailija
7/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta ja sen esittäjästä jaksaako kiinostaa. Yleisesti ihmisillä on niin tylsät jutut ettei vosi vähempää kiinostaa.

Vierailija
8/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ole, mutta senkin taidon voi opetella. Itse joudun näkemään vaivaa keskittyäkseni, mutta keskityn, koska muuten en voisi tehdä työtäni johtajana.

Vierailija
9/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus lähtee usein karkailemaan, joskus täyttä laukkaa niin, että saatan huomata ettei mulla ole mitään käsitystä, mitä mulle juuri sanottiin.

Sitten, kun päättämällä päätän keskittyä, olen jälkeen päin niin väsähtänyt. Taitaa pikkuisen viiraa vissiin mulla.

Vierailija
10/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on small talkia en pysty mä oon tosi huono sinä