Omakanta, kuka näkee tiedot?
Jos käy terveyskeskuksessa, työterveydessä, ja keskus-sairaalassa niin näkevätkö em. lääkärit/hoitajat automaattisesti toistensa merkinnät?
Käyn kaikissa eri syistä, eivät liity toisiinsa (esim. sairaalassa perussairauden takia, työterveydessä jos flunssaa tai vastaavaa) mutta aloin miettiä onko KAIKKI tietoni KAIKKIEN nähtävillä?
Salattavaa ei varsinaisesti ole, mutta toisaalta mietityttää mitä tietoja kukakin minusta missäkin näkee.
Kommentit (6)
No se riippuu siitä miten olet omakannassa säätänyt nuo tietojenluovutukset.
Riippuu siitä, oletko pannut jotain estoja sinne.
Kun siirryin yksityiseltä lääkäriasemalta työterveyshuollosta pois, kävi ilmi että minun täytyy käydä antamassa erikseen joku lupa, että voivat julkisella puolella katsoa, mitä työterveyshuollossa on mulle tehty. En käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, oletko pannut jotain estoja sinne.
Ei päde estot, jos ammattilainen niin päättää. Pelottavaa, miten naiiveja ihmiset ovat.
Entä näkeekö itse kuka on tietoja katsonut?
Joskus peruste varmasti onkin, mutta jos käy vaikka flunssan takia lääkärissä, mitä hän niillä muiden merkinnöillä tekee?
Ymmärrän jos joku on joka viikko saikulla, että kiinnostaa katsoa mitä muut käynnit olleet (jos vaikka joku vakavampi juttu mikä vaatii enemmän tutkimuksia), mutta jos käy vaikka psykologilla ja saa flunssa --> eivät liity toisiinsa, mitä lääkärimtekee psyk. merkinmöillä, tai psyk. lääkärin flunssa diagnoosilla...!
Kaikki ne näkevät. Verkosta löytyy appi, jolla pääsee kurkkimaan.