Kärsiikö kukaan muu tästä ihosairaudesta: Palmoplantaarinen pustuloosi?
Kyseessä vain jalkapohjissa ja itselläni harvemmin kämmenissä esiintyvä ihosairaus, johon ei ole lääkettä. Itse käytän Carbalan Plus -perusvoidetta ja Elocon 0,5% vahvaa kortisonivoidetta, mutta ei vaan tokene. Väsynyt rasvaamaan jatkuvasti, mutta muuten iho irtoilee kappaleina. Löytyy kuvahakuna guuglettamalla.
Onko kenelläkään tiedossa mitään muuta konstia? Olen kärsainyt sairaudesta nyt muistaakseni 5-6 vuotta. Se kuulemma joskus joillakin vain sammuu kukittuaan aikansa.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Just tosta syystä en käytä tuotteita joissa on palmuöljyä ikinä.
Ilmeisesti vitsiksi tarkoitettu.
Palmo = kämmen
Plantaarinen = jalkapohja
Eli Kämmenjalkapohja pustuloosi = tulehduspesäke
Mulla on joku diagnosoimaton ihosairaus, johon ei myöskään ole oikein mikään auttanut. Vahva kortisonivoide lievittää oireita, mutta sitä ei voi käyttää jatkuvasti... Mullakin iho irtoaa laattoina. Tätä on mulla kämmenissä ja päänahassa.
Googletin tuon sairautesi nopeasti. Siihen liittyy ilmeisesti rakkuloita? Mulle ei niitä tule yleensä, joten mun on jotain muuta, vaikka tavallaan näyttääkin saman tyyppiseltä. Googletan vain aina heti innoissani, kun joku mainotsee jonkun ihosairauden, joosta en ole kuullut... Lääkärit ei ole oikein ottaneet tätä vakavasti.
Itselläni stressi ja kaikenlaiset pesuaineet pahentaa oireita. Muuta en ole oikein keksinyt. Viime aikoina olen vähentänyt vehnän syöntiä ja käsissä on vähemmän ihottumaa, mutta en tiedä, onko asioilla mitään yhteyttä. Nykyään vain puhutaan niin paljon suoliston terveyden vaikutuksesta asioihin. Päänahka tosin kukkii niinkuin aina.
Just tosta syystä en käytä tuotteita joissa on palmuöljyä ikinä.