Jos et ihastu mieheen ensimmäisillä treffeillä, haluatko tavata häntä enää uudestaan?
Jos siis miehessä on muuten potentiaalia. Kerro vastauksessasi myös ikäsi.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että parisuhteen löytäminen nettideiteistä ja Tinderistä on turhan hankalaa, jos naiset odottavat välitöntä ihastumista ja itse on mies, johon ei yleensä tunneta kemiaa ensimmäisillä treffeillä... Ei niitä pakkeja jaksa vastaanottaa jatkuvasti.
Ilmaisusi "ei yleensä tunneta kemiaa ensimmäisillä treffeillä" kertoo, ettei sinulla ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä kemialla tarkoitetaan. Kannattaa siis jättää se pois ja käyttää vaikka ilmaisua "josta naiset eivät yleensä kiinnostu ensimmäisillä treffeillä". Kemia on nimittäin jotain, mitä joko on tai ei ole, heti alusta alkaen.
Mulla ihastuminen vaatii aikaa, mutta jos ei treffeillä yhtään klikkaa niin en tietenkään tapaa uudestaan. Sen sijaan jos juttu luistaa ja tyyppi vaikuttaa hauskalta ja arvomaailmat kohtaa, voin mielelläni tavata useammankin kerran ja katsoa mihin se johtaa.
N27
Hyötyväsi kaveruudesta? Aika alentavaa.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
En. Se, etten ihastu mieheen ensitapaamisella, tarkoittaa myos ettei hanessa "ole potentiaalia". En edes tajua mita tuo "potentiaali" tarkoittaa tassa kontekstissa.
N44
Juuri näin. Potentiaali tarkoittaa samaa kuin ihastuminen. Kaveripohjalta voisin kyllä tavata vaikka seksuaalista vetoa en tuntisikaan, jos katsoisin muuten hyötyväni kaveruudestamme. N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että parisuhteen löytäminen nettideiteistä ja Tinderistä on turhan hankalaa, jos naiset odottavat välitöntä ihastumista ja itse on mies, johon ei yleensä tunneta kemiaa ensimmäisillä treffeillä... Ei niitä pakkeja jaksa vastaanottaa jatkuvasti.
Onkin paljon parempi yrittää tutustua oikeassa elämässä kuin netissä.
Jos se olisi minulle realistinen vaihtoehto, niin en luultavasti olisi ikinä kokeillut nettideittailua, tai Tinderiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sielläkin sitä samaa kemiaa vaaditaan.
"Kemiaa vaaditaan"? Selitäpä minulle, mitä tuolla tarkoitat.
Tottakai myös livenä tutustumiessa vaaditaan kemiaa, että syntyisi kiinnostus. Silloin sen kuitenkin tunnistaa heti ja on helpompi löytää monien muiden ihmisten joukosta se, johon tuntee vetoa. Tehokkaampi ja nopeampi tutustumistapa kuin hakea muodollisilla kriteereillö jotakuta netistä ja tutustua ja sitten tavatessa huomsta, ettei taaskaan ollut kemiaa. Livenä voi vaikka isossa diskossa "alkukarsia" vaikka 800 miestä heti alkuvaikutelman perusteella, kuvittele miten hitaasti se kävisi ensin kirjoittelemalla ja tapaamalla jokaisen kanssa erikseen. Edim kuva ei kerro mulle kemiasta yhtään mitään. Tärkeämpää on olemus ja ilmeet ja vaikkapa tapa liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi minulle realistinen vaihtoehto, niin en luultavasti olisi ikinä kokeillut nettideittailua, tai Tinderiä.
Onko nettideittailu tai Tinder sitten osoittautunut realistiseksi vaihtoehdoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että jos alkaa livenä lähestymään ihmisiä parisuhdemielessä, ihan samalla tavalla heillä saattaa olla odotus välittömästä kemiasta kuin esimerkiksi netin tai tinderin kautta tavatuilla ihmisillä. Ei siis välttämättä sen helpompi tapa ja pakkeja voi tulla sielläkin ihan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että jos alkaa livenä lähestymään ihmisiä parisuhdemielessä, ihan samalla tavalla heillä saattaa olla odotus välittömästä kemiasta kuin esimerkiksi netin tai tinderin kautta tavatuilla ihmisillä. Ei siis välttämättä sen helpompi tapa ja pakkeja voi tulla sielläkin ihan samalla tavalla.
"Odotus kemiasta" - siis mitä kemia mielestäsi on? Eihän kemia ole jotain, mitä toinen odottaa ja toinen tarjoaa vaan sitä on kahden ihmisen välillä. Kai sinulla itselläsikin on kokemuksia siitä, kun olet kokenut jonkun naisen todella vastustamattomaksi? Tuskinpa jokaisen naisen kohdalla on sama tunne, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nettideittailu tai Tinder sitten osoittautunut realistiseksi vaihtoehdoksi?
Löysin Tinderistä parisuhteen ja muista sovelluksista muutaman yhden illan jutun. Noiden eteen jouduin tosin käymään treffeillä yli viidenkymmenen naisen kanssa. Vaivannäköä oli vähän liikaa suhteessa tuloksiin.
Jotenkin surullisia nämä kommentit, mutta kertovat naisista paljon: jos ei mies ei onnistuu puolessa tunnissa tekemään vaikutusta, niin ukko veks ja uutta tilalle. Nooh, onneksi päätin jo kauan sitten lopettaa kaikenlaisen pyrkimyksen romanttiseen kanssakäymiseen naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin surullisia nämä kommentit, mutta kertovat naisista paljon: jos ei mies ei onnistuu puolessa tunnissa tekemään vaikutusta, niin ukko veks ja uutta tilalle. Nooh, onneksi päätin jo kauan sitten lopettaa kaikenlaisen pyrkimyksen romanttiseen kanssakäymiseen naisten kanssa.
Voihan sen ketjun sanoman noinkin vääristää, jos siitä hyvä mieli tulee. Sinulle itsellesi olisi ilmeisesti aivan sama, kenen naisen kanssa alkaisit seurustella; siihen ei tarvittaisi kemiaa, ihastumista, tunteita...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Odotus kemiasta" - siis mitä kemia mielestäsi on? Eihän kemia ole jotain, mitä toinen odottaa ja toinen tarjoaa vaan sitä on kahden ihmisen välillä. Kai sinulla itselläsikin on kokemuksia siitä, kun olet kokenut jonkun naisen todella vastustamattomaksi? Tuskinpa jokaisen naisen kohdalla on sama tunne, vai?
Olen itse siis nainen. Sanavalinta saattoi olla huono, mikäli noin sen käsitit. Ei tietenkään odota että toinen sitä tarjoaa, vaan odottaa nimenomaan että heidän välillään sitä on. Usein nämä lähestyvät miehet valkkaavat vain jonkun hyvännäköisen naisen kohteekseen yksipuolisen kiinnostuksensa perusteella, ilman minkäänlaista (varsinkaan molemminpuolista) kemiakokemusta. Tällöin voi arvata, mikä lopputulos on. Liian usein olen itsekin ollut tällaisen kohteena. Sitten miehet ovat ihan aidosti ihmetelleet, kun en ole ollutkaan kiinnostunut. Syy: ei ollut kemiaa, joten tutustuminen ei kiinnosta.
Olisin varmaan jäänyt ikuisesti yksin jos tyrmäisin heti tuon perusteella :D Minulla nimittäin ihastumiseen menee aina aika pitkään ja se vaatii yleensä että tunnen toisen jo melko hyvin. Siksi olenkin ihastunut koko elämäni aikana vain 5 kertaa, noistakin puolet ovat olleet sellaisia joiden kanssa olin pitkään kavereita ensin.
Menen kyllä toisille treffeille jos meillä on mukavaa yhdessä, juttua riittää ja mies vaikuttaa kiinnostavalta. Ihastuminen tulee sitten myöhemmin jos on tullakseen, mutts ensimmäisellä tapaamisella sitä ei ole tullut vielä kertaakaan.
Miten määrittelet ihastumisen?
Jos on kiva tyyppi ja jutut kulkee ja hauskaakin on , niin ilman muuta voi tavata uudestaan. Hyvä kaveruuskaan ei ole itsestäänselvää, eli vaikkei tulisi rakkaussuhdetta, voi tulla ystävyyssuhde!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen ketjun sanoman noinkin vääristää, jos siitä hyvä mieli tulee. Sinulle itsellesi olisi ilmeisesti aivan sama, kenen naisen kanssa alkaisit seurustella; siihen ei tarvittaisi kemiaa, ihastumista, tunteita...?
Pointtina, että naiset ovat ensimmäisen puolituntisen jälkeen valmiita lopettamaan tapailun, jos mies ei onnistunut perinpohjaisesti hurmaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai myös livenä tutustumiessa vaaditaan kemiaa, että syntyisi kiinnostus. Silloin sen kuitenkin tunnistaa heti ja on helpompi löytää monien muiden ihmisten joukosta se, johon tuntee vetoa. Tehokkaampi ja nopeampi tutustumistapa kuin hakea muodollisilla kriteereillö jotakuta netistä ja tutustua ja sitten tavatessa huomsta, ettei taaskaan ollut kemiaa. Livenä voi vaikka isossa diskossa "alkukarsia" vaikka 800 miestä heti alkuvaikutelman perusteella, kuvittele miten hitaasti se kävisi ensin kirjoittelemalla ja tapaamalla jokaisen kanssa erikseen. Edim kuva ei kerro mulle kemiasta yhtään mitään. Tärkeämpää on olemus ja ilmeet ja vaikkapa tapa liikkua.
Kyllä kuvakin jotain kertoo. Se kertoo siitä, miellyttääkö toisen ulkonäkö ollenkaan, tai miellyttääkö se jopa hyvin paljon - tai onko se totaalinen turn off. Tietenkään kuva ei kerro sitä, onko kemiaa, mutta kyllä kuvienkin perusteella voi tehdä alkukarsintaa. Samoin esittelytekstien - niissäkin voi olla jotain kiinnostusta herättävää tai jotain, mikä on turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtina, että naiset ovat ensimmäisen puolituntisen jälkeen valmiita lopettamaan tapailun, jos mies ei onnistunut perinpohjaisesti hurmaamaan.
Mua ei tarvitse perinpohjaisesti hurmata ekoilla treffeillä, mutta uteliaisuus pitää herätä ja tulla eroottiset vibat. Jos tuo on tapahtuakseen, puoli tuntia riittää varsin hyvin.
En kuitenkaan edusta kaikkia naisia, vaan itseäni. Joku yh joka etsii turvallista kanssakulkijaa ja kulujen jakajaa ei varmaan vaadi sitä että vatsanpohjassa alkaa pistellä kun mies on niin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Todella turhauttavaa kun itse haluaa tutustua rauhallisesti ja on parisuhdetta etsimässä mutta naisilta tulee vain pakkeja "vaikutat mukavalta mutta" "ei romanttisia tunteita" "ei kipinöitä" "ei kemiaa" "en olekaan päässyt exästä yli" "en ehkä olekaan valmis mihinkään uuteen" "tunnut enemmän kivalta kaverilta"
jne.