Mies kutsui luokseensa mutta eipä kutsunutkaan.
Nyt sattui kyllä outo tilanne miehen kanssa, jonka olen tuntenut noin 5 vuotta ja olemme vaihtaneet kuulumisia kerran vuoteen joskus harvemminkin. Kuitenkin nyt tässä vast ikään mies otti taas yhteyttä minuun pitkän tauon jälkeen ja kysyi kahville. No ei siinä kävin kahvilla ja juteltiin mukavia siinä kaikki. Kuitenkin tämän jälkeen mies lähti takaisin Saksaan jatkamaan opiskelujaan. Lähti siis aikoinaan Suomesta opiskelemaan Saksaan.
Viestittelimme jonkin verran tämän jälkeen vaikka mies oli jo Saksassa. Yhtäkkiä mies alkoi puhumaan, että olisi mukava jos tulisin hänen luonaan käymään niin nähtäisiin useammin kuin 5 vuoden aikana 1 livenä. Lisäksi mies alkoi viestien lopussa ylistämään säännöllisin väliajoin kuinka mukava kaveri hänelle olen ja viestit ovat piristäneet hänen päiväänsä ja hänelle saa aina tulla juttelemaan.
No joo itsekin olin samaa mieltä, että ei ehkä näin pitkää näkemisen väliä, että jos edes kerran kahteen vuoteen näkisi niin hyvä. No suunniteltiin jo jonkin verran päivämääriä milloin olisin tulossa ja mies auttoi minua lentojen ja majapaikkojen hakemisessa ja puhui jo paljon mitä nähtävyyksiä kävisimme katsomassa. Ilmoitin miehelle myös suunnittelujemme jälkeen, että ostaisin liput tiettyyn päivään mennessä ja edelleenkään mies ei ilmaissut mitään siihen suuntaan, että asia ei olisi hänelle ok. Mitään ei vielä lukkoon lyöty.... Onneksi.... Koska myöhemmin mies ei enää vastannut viesteihin ja muuttui etäiseksi. En ymmärrä meillä ei miehen kanssa ollut missään vaiheessa minkäänlaista "suhdetta"... Tai no kaveruutta enempää ja alunperin mies otti yhteyttä ja ehdotti, että tulisin hänen luonaan käymään. Olen vieläkin ymmälläni, että ensin ollaan niin hyviä kavereita ja sitten ei yhtään mitään?
Jos joku jaksoi lukea tänne asti niin kiitoksia. Ja toivon asiallisia vastauksia :)
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miehestä ajatus sinun Saksaan tulosta oli aluksi hyvä. Sittemmin tuli toisiin aatoksiin. Mikä tässä on epäselvää? Ei tupata jos ei tykätä. Ihminen saa muuttaa mielensä.
Jos henkilö A itse kutsuu henkilön B käymään luokseen ulkomaille niin, että pitää ostaa lennot ja hotelli, niin jos tulee toisiin aatoksiin eikä haluakaan enää henkilöä B luokseen käymään, niin kyllä se pitää ihan reippaasti sanoa suoraan, että haluaa perua kyläilyn.
Jotenkin tulee mieleen, että on pitänyt sinua friendzonella ja tietää, että olet vähän kiinnostunut hänestä. Hän kehtasi pyytää sinua luokseen Saksaan, koska tiesi, että voisit tehdä niin hänen takiaan. Jollekin oikeasti kiinnostuneelle voisi olla korkeampi kynnys olettaa naisen tulevan tapaamiseen toiseen maahan. Tai oikeasti kiinnostunut näkisi itse sen eteen enemmän vaivaa.
Tulee mieleen, että ehkä mies on ollut jollain tapaa tylsistynyt ja ajatellut, että sinusta saisi helppoa seuraa tylsiin hetkiin. Mutta jotain muuta ja kivempaa tulikin näköpiiriin, joten ei enää jaksakaan välittää seurassasi.
Nyt sinä näit paljon vaivaa ja olit innoissasi menossa miehen luokse. Miestä alkoi tämä ehkä ahdistaa. Voi olla, että hän pelkäsi lähettävänsä sinulle vääriä signaaleja.
Ehkä hän halusi vain itsetunto buustia. Kokeili omaa markkina-arvoa. Ja sinä menit tähän lankaan. Miten olisi muuten hävinnyt kun olet oikeasti tulossa hänen luokseen.
Ei ollu alunperinkään oikeasti kutsumassa sinua luokseen.
Ehkä sinunkin pitäisi mennä elämässäsi eteenpäin
Ehkä olit liian helppo saalis, kun olit heti tilaamassa lippuja hänen ehdotettuaan vierilua luokseen. Sinun olisi pitänyt kieltäytyä ensin muutaman kerran ja saada siten mies haluamaan itseäsi hullunlailla. Miehet valitettavasti tuntuvat tykkäävän tuollaisesta kissahiirileikistä. Kaiken kaikkiaan sinuna unohtaisin koko pellen!
Olisi vissiin pitänyt mutta en älynnyt missään vaiheessa, että tässä olisi jotain muuta kuin kaveruutta. Yleensä kavereiden ehdotuksiin vastataan myöntävästi. Mutta, että en koskaan lähtenyt tulipa ilmi asian laita.....
Joskus kannattaa olla hieman skeptinen ihmisten suhteen. Ja varsinkin näin ulkopuolisen silmin vaikuttaa siltä, että tilanne oli todella outo. Olette siis pitäneet yhteyttä loppu peleissä todella harvoin ja yhtäkkiä hän kutsuu sinut luoksesi ja sinä suostut. Asetelma on minusta jo outo heti alkuun, kun miettii, että olisi toki luontevaa jos olisi tuntenut kauemmin tai pitänyt yhteyttä tiiviimmin lähteä jonkun luokse eri maahan mutta mitä ymmärsin viestistä niin ette kovin tiivisti ole pitänyt yhteyttä. Jotain outoa tässä on jo heti alkumetreillä.
Huumekuriirihommia, siis palatessa Suomeen? Ja ehkä mies ei sittenkään halunnut tehdä sitä sinulle, siksi katosi selittämättä.
Toisaalta emme saa sitä koskaan tietää ainoa joka oikean asian laidan tietää on mies itse. Jos et voi kysyä häneltä suoraan sinun tulee tyytyä siihen, että et saa koskaan siihen vastausta.
No jaa, reilua olisi kysyä ja saada vastaus. Voit kysyä eukä kaveri vastaa rehellisesti tai vastaa niin.
Minulla oli nuorena kaveri, joka leikki arvausleikkejä. Enää en siihen suostuisi. Mieti itse, mitä haluat.
Haluatko kaverin, joka toimii noin?
Ei kannatta olla niin sinisilmäinen.
Mulla oli kerran työkaverina mies, jonka kanssa synkkasi ja kaverillisesti juttu luisti. Hän sitten pyysi minua yhdelle työpäivän jälkeen ja suostuin, koska miksipä ei. Työpäivä päättyi ja mies oli häipynyt. Ei siinä mitään, mutta hieman ihmettelin että oliko unohtanut. Seuraavan kerran kun töissä nähtiin, tuli selittelemään jotain. En siihen reagoinut, kun asia oli aika yhdentekevä minulle. Ehdotti myöhemmin uudestaan ja sanoin, että mulle sopii mutta saa peruakin. Ei perunut, mutta oli taas häipynyt töistä sovittuna päivänä. Sitten paljon myöhemmin muutti Ruotsiin ja kutsui minut käymään, hyviä kavereita kun muka oltiin. Kiitin kutsusta mutta en edes ajatellut meneväni häntä tapaamaan. Suorastaan nauratti, kun vielä sieltäkin kirjoitteli minulle että tervetuloa.
En missään vaiheessa oikein tajunnut, miksi toimi noin ja miksi ylipäätään puhui meistä kavereina. Mielestäni kaverille ei tehdä toistuvia ohareita vaan ilmoitetaan, ettei nyt jaksakaan tms. Kävi mielessä sekin, että luuliko minun haluavan suhdetta ja käyttäytyi kuin deittikumppanille. En tiedä. Tosissani kaverinakaan en voinut häneen enää suhtautua, vaikka minulle tuo yhdellä käynti ei ollut edes mitenkään välttämätön tai merkittävä tapahtuma. Tuli vaan olo, että onko tuo ihminen aito kenellekään.
Tää on nyt varmaan sama mies kun tossa toisessa aloituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehestä ajatus sinun Saksaan tulosta oli aluksi hyvä. Sittemmin tuli toisiin aatoksiin. Mikä tässä on epäselvää? Ei tupata jos ei tykätä. Ihminen saa muuttaa mielensä.
No onhan tuo mulkkumaista käytöstä, miksei sitä muka saisi edes yhden kommentin verran ihmetellä? Eihän se ap nyt sen suurempaa haloota ole tästä tekemässäkään. Jo on kumma, kun ei edes keskustelupalstalla saa nykyään keskustella.
Mitä keskustelimista tässä on? Mies muutti mielensä, emme tiedä miksi? Vaikka tätä kuinka vatvottaisiin , asia ei muutu ja emme tiedä mikä muutti miehen suhtautumisen. Mitä järkeä siis on keskustella siitä täällä? Jos asia noin painaa kannattaa selvittää se kyseisen miehen kanssa.
Totta kai tästä voi keskustella yhtä hyvin kuin mistä tahansa muustakin. Eihän keskustelu ole pelkkää faktan hyväksymistä, vaan sehän on ihmettelemistä, filosofoimista kysymyksin, spekuloimista jne. Jos pelkät faktat riittäisi niin lyhyttä olisi keskustelu. Faktojen jälkeenhän keskustelu vasta alkaakin.
Viestin aloittelija täällä taas kirjoittelee. Joku tuossa kirjoitteli, että oli työkaverin kanssa käynyt myös vähän samankaltaisesti. Itsekin olen eniten jäännyt miettimään miksi hän aina katoaa, koska tämä ei nyt ollut ensimmäinen kerta kun hän tekee näin. Olen aina ajatellut, että No tää oli tässä tää meidän kaveruus ja vissiin kiinnostanut niin aina hän ottaa yhteyttä. Ja tätä ennen hän itse otti yhteyttä ja mies itse kysyi että näkisimme Suomessa ja tämän jälkeen hän itse ehdotti, että tulisin hänen luokse Saksassa käymään. Olen itseasiassa joskus kysynyt häneltä ihan suoraa häiritseekö häntä esim. Viestini niin ei kuulemma ne piristävät hänen päiväänsä ja kiva vaihtaa kuulumisia. Ehdin jo ennen tätä poistamaan hänet somessa kun hänestä ei ennen tätä kuulunut vuoteen mitään niin heti tultiin sen jälkeen kyselemään, että miksi näin tein. En ymmärrä miksi puhua tollasta puppua näin kauniisti ilmaisuna jos hän ei halua olla tekemisessä kanssani MILLÄÄN tasolla.
Ja vielä jatkan, että itse luulin tosiaan että oltiin kavereita. Ja itsessä oli mukavaa pari kertaa vuoteen vaihtaa kuulumisia ja kuulla mitä toiselle kuuluu. Meillä kuitenkin synkkasi mielestäni ihan hyvin näin kaverina. Mutta olin vissiin pahasti väärässä :D
Kaveritkaan eivät ole aina luotettavia. Olen oppinut, että jos se on liian hyvä ollakseen totta silloin se ei ole oikeasti totta. Niin kuin tässä tilanteessa kuitenkin puoli random kutsuu sinut luoksensa vähäisen yhteydenpidon seurauksena.
Viestin aloittaja kirjoitti:
Viestin aloittelija täällä taas kirjoittelee. Joku tuossa kirjoitteli, että oli työkaverin kanssa käynyt myös vähän samankaltaisesti. Itsekin olen eniten jäännyt miettimään miksi hän aina katoaa, koska tämä ei nyt ollut ensimmäinen kerta kun hän tekee näin. Olen aina ajatellut, että No tää oli tässä tää meidän kaveruus ja vissiin kiinnostanut niin aina hän ottaa yhteyttä. Ja tätä ennen hän itse otti yhteyttä ja mies itse kysyi että näkisimme Suomessa ja tämän jälkeen hän itse ehdotti, että tulisin hänen luokse Saksassa käymään. Olen itseasiassa joskus kysynyt häneltä ihan suoraa häiritseekö häntä esim. Viestini niin ei kuulemma ne piristävät hänen päiväänsä ja kiva vaihtaa kuulumisia. Ehdin jo ennen tätä poistamaan hänet somessa kun hänestä ei ennen tätä kuulunut vuoteen mitään niin heti tultiin sen jälkeen kyselemään, että miksi näin tein. En ymmärrä miksi puhua tollasta puppua näin kauniisti ilmaisuna jos hän ei halua olla tekemisessä kanssani MILLÄÄN tasolla.
Minun silmääni pisti tuosta vain yksi asia: miksi kysyit, häiritsevätkö viestisi häntä? Lähetätkö liian paljon viestejä? Outoja viestejä? Ei kai kaverin viesti lähtökohtaisesti koskaan häiritse ja on tosi outoa olettaa niin. Onko tässä nyt kuitenkin jotain jäänyt kertomatta?
Itsekin olen tullut siihen tulokseen aika usein että ehkä hän on vaan yrittänyt hyötyä tai ollut kiinnostunut jollain tasolla. En ymmärrä kyllä miksi, koska omasta mielestä meillä ei ole kovin paljon yhteistä siinä mielessä ja ensinnäkään en ole todellakaan lähellä kaverini naismakua mitä ollaan tässä vuosien saatossa ollaa juteltu. Mutta olen just miettinyt kuinka yleistä on että kaverit kutsuu toisiaan toisille kylään. Itse kyllä ihan pidin tätä normikäytänteenä. Jos itselläkin olisi joku toisessa maassa oleva kaveri ja haluaisin kutsua kylään niin mikäs siinä. Toisaalta itsellä ei tulisi mielenkään ensi kutsua hirveen hypetyksen saattelemana kylään ja sitten vaan lyödä yhtäkkiä luukut kiinni. Jättäisin kokonaan kutsumatta jos ei huvittaisi katsella koko tyyppiä tai en haluaisi olla missään tekemisissä hänen kanssaan :D No opinpa tässä vuoden alkaessa jotain uutta ihmissuhteista. Ärsyttää vaan hirveästi ku tajuaa, että on tullut "huijatuksi" näin kauniisti ilmaistuna.