Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan vanhempina raivostuttavia asioita lapsissa

Vierailija
02.01.2020 |

Minä aloitan: Lapsissa raivostuttaa se, miten he eivät kuuntele ja tee siten, kuin sanot. Takki naulakkoon, takki menee lattiolle. Kerää lelusi. Mitään ei tapahdu. Jotain samaa asiaa kysytään sata kertaa, vastausta ei kuunnella. Kuten meillä: mitä me huomenna tehdään?
Huomasin vasta omien lasten myötä, miten raivostuttavan tyhmiä lapset ovatkaan ja miten raskasta heidän kanssaan on elää. Koska eivät kuuntele tai tajua juurikaan mitään, niin kuin sä itse tajuat ja ymmärrät

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.

Päällimmäisenä minua ärsyttää meteli. Se kiljunta ja huuto, vaikka miljoona kertaa on sanottu, ettei sisällä huudeta, kiljuta, juosta... Ja kun normaali puheäänikin on korkea ja kirkas, kauas kuuluva, useimmiten korvia raastava.

Kyllä, olen väsynyt ja äänille herkkä. Saavat rakkaat lapset täällä silti leikkiä ja puhua :).

Vierailija
2/3 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyväkäytöksinen piltti (ei omaa ansiota, vaan hänen persoonansa), mutta menee hermo kun tuo unohtelee koko ajan mitä oli tekemässä/mitä piti tehdä. Koko ajan pitää muistuttaa ja katsoa, että asiat myös hoidetaan. 

Samoin ärsyttää kun on puhevikainen. Joo kivittäkää, mutta vituttaa kaikenmaailman puheterapiat, puheterapiaryhmät jne. kun pysyvää edistystä ei tule, vaikka kotonakin harjotellaan. Jos on viikon tauko harjottelussa, ollaan aloituspisteessä. Ja väärien sanojen käyttäminen ärsyttää, koska nytkin lapsi on riidoissa tämän takia kaverinsa kanssa. Kaveri siis käsitti lapseni puheet väärin. Jaksa olla koko ajan tulkitsemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teinin äitinä ärsyttää joutua koko ajan toistelemaan samoja asioita, jotka jo 15-vuotiaan pitäisi hallita (tai jotka hallitseekin, halutessaan). "älä puhu ruoka suussa" "voisitko vihdoin viikata nuo vaatteesi kaappiin" "vie astiat tiskikoneeseen kun olet syönyt" "vie likavaatteet huoneestasi pyykkikoriin, äläkä vain valita, ettei ole puhtaita vaatteita"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi